SM-Slutspelet 2018
Re: SM-Slutspelet 2018
DIF hade iaf givit Växjö Kommun en match...
JeppBuford skrev:DIF hade iaf givit Växjö Kommun en match...
Ja, jävlar, vilken utskåpning. Jimmie vs Miele var underhållande. 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- minalman
När var det finalserien skulle börja?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Ni minns att detta genomusla Saik gjorde 6-2 och 6-1 på oss va?#10 skrev:JeppBuford skrev:DIF hade iaf givit Växjö Kommun en match...
Att DIF hade 3-1 i matcher i grundserien var fint då, men inte värt ett skit nu, även Växjö har fattat vitsen med att skärpa till sig och levla upp en nivå i Slutspel.
DIF hade inte heller haft en sportmössa här, skönt att vi slapp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Jag kontrar med tråkigt att vi inte fick chansenLee Harvey Oswald skrev:Ni minns att detta genomusla Saik gjorde 6-2 och 6-1 på oss va?#10 skrev:JeppBuford skrev:DIF hade iaf givit Växjö Kommun en match...
Att DIF hade 3-1 i matcher i grundserien var fint då, men inte värt ett skit nu, även Växjö har fattat vitsen med att skärpa till sig och levla upp en nivå i Slutspel.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Jag hävdar att SAIK fick momentum efter första och att deras spelstil passade oss väldigt dåligt. Växjö krossade SAIK för att de sistnämnda inte äger puck eller krigar tillbaka den i anfallszon eller mittzon utan alltid hamnar djupt ner i egen zon. Växjö hade fått det betydligt svårare mot oss vågar jag påstå (och det syntes i grundserien). Att vi slog SAIK 3-1 i grundserien var för att de helt enkelt var dåliga då men Växjö gick som tåget redan där.Lee Harvey Oswald skrev:Ni minns att detta genomusla Saik gjorde 6-2 och 6-1 på oss va?#10 skrev:JeppBuford skrev:DIF hade iaf givit Växjö Kommun en match...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
+1 på den!Praetori skrev:Jag hävdar att SAIK fick momentum efter första och att deras spelstil passade oss väldigt dåligt. Växjö krossade SAIK för att de sistnämnda inte äger puck eller krigar tillbaka den i anfallszon eller mittzon utan alltid hamnar djupt ner i egen zon. Växjö hade fått det betydligt svårare mot oss vågar jag påstå (och det syntes i grundserien). Att vi slog SAIK 3-1 i grundserien var för att de helt enkelt var dåliga då men Växjö gick som tåget redan där.Lee Harvey Oswald skrev:Ni minns att detta genomusla Saik gjorde 6-2 och 6-1 på oss va?#10 skrev:JeppBuford skrev:DIF hade iaf givit Växjö Kommun en match...
Det var lite så jag menade, våran spelstil (och fart/tryck när vi får upp ångan) hade gjort det svårare för Växjö! Det saik visade upp idag imponerande inte, dom är inte bättre...
- Lee Harvey Oswald
Ni lever kvar med DIF:s grundserieform på hornhinnan, alt det som krävs för att vinna matcher i grundserien.
Ja, vi spelade bra mot Växjö då, men det gjorde vi även mot Saik
Sedan krävdes helt plötsligt mer skärpa, tydligare spets, mer elakhet, smartare coaching, lite rutin...och en gnutta flyt.
Där saknade DIF rubbet.
Ja, hypotetiskt tror jag också att DIF:s spel passat Växjö lite sämre, men det är marginellt sett över 7 matcher
Men så klart, jag hade gärna gett det en chans
Ja, vi spelade bra mot Växjö då, men det gjorde vi även mot Saik
Sedan krävdes helt plötsligt mer skärpa, tydligare spets, mer elakhet, smartare coaching, lite rutin...och en gnutta flyt.
Där saknade DIF rubbet.
Ja, hypotetiskt tror jag också att DIF:s spel passat Växjö lite sämre, men det är marginellt sett över 7 matcher
Men så klart, jag hade gärna gett det en chans

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, men vi hade behövt intäkterna.Lee Harvey Oswald skrev:Ni minns att detta genomusla Saik gjorde 6-2 och 6-1 på oss va?#10 skrev:JeppBuford skrev:DIF hade iaf givit Växjö Kommun en match...
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ortio släpper returer helt plötsligt, bara mot oss han överpresterade såklart...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är väl något darrigare att möta Växjö. Skajk kunde släppa iväg oss till tvåmålsledning.
De fungerar inte nu.
Ortio måste storspela nu.
De fungerar inte nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Han har såpa i handskarna nuBOMBOM BOUCHARD skrev:Är väl något darrigare att möta Växjö. Skajk kunde släppa iväg oss till tvåmålsledning.
De fungerar inte nu.
Hade varit roligare för alla med DIF i final. Skellefteå har ju svårt att ta sig in i zon.