Och då är vi dessutom i grunden ett lag som spelar stabilt bakåt med få baklängesmål mycket tack vare att vi äger så mycket puck. Näst bäst plus minus talar ju också sitt.AlltidoavsettDIF skrev:Detta tror jag inte på, tror bara han är i en fas där han är besviken att vara utanför OS och mitt i en serielunk. Tycker man dock såg mer idag att han blixtrar till som vid Toms 4-0 mål.Lempianen skrev:Helt säker på att det skurit sej rejält mellan Högström och burken och att det är en bidragande effekt..gaspo skrev:Högström spelar mer o mer nonchalant. Stundtals ser det fan skrämmande nonchalant ut. Nä fan ryck upp dig eller har det skurit sig totalt mellan dig o DIF? Nått är det ju uppenbart!
Vi har redan nu med 14 matcher kvar gjort fler mål än efter en hel säsong ifjol, ganska anmärkningsvärt.
Säsongen 17/18
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 17/18
Vore helt fantastiskt om Bourqe kom tillbaka snart, han kommer behövas kommande två veckor. Lyckas vi väl innan uppehållet är jag övertygad om att vi slutar top 4, men samtidigt riskerar vi att bli indragna i en strid för att undvika play in om det blir en skral utdelning. Känns som att dubbelmötet med Luleå kommer bli extremt viktigt, för det är svårt att räkna med många poäng i övriga matcher. Kommer bli säsongens utan tvekan hårdaste prövning fram till uppehållet, nu gäller det att visa om vi ska utmana på allvar.
Burken och Högga har knappt passat till varandra och när de har spelat tillsammans och det blivit mål så har de inte firat tillsammans heller.AlltidoavsettDIF skrev:Detta tror jag inte på, tror bara han är i en fas där han är besviken att vara utanför OS och mitt i en serielunk. Tycker man dock såg mer idag att han blixtrar till som vid Toms 4-0 mål.Lempianen skrev:Helt säker på att det skurit sej rejält mellan Högström och burken och att det är en bidragande effekt..gaspo skrev:Högström spelar mer o mer nonchalant. Stundtals ser det fan skrämmande nonchalant ut. Nä fan ryck upp dig eller har det skurit sig totalt mellan dig o DIF? Nått är det ju uppenbart!
Nu behöver det inte betyda ett skit mer än att båda är självkritiska vinnarskallar men man undrar ju...
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Satan vilken uppställning vi kan få till ett slutspel om folk hinner komma tillbaka friska! Guldkandidat helt klart om Adam/Jocke håller ett slutspel.
Lundh-Ante-Burken
Bergfors-Ljungh-Brodin
Vejdemo-LJ-Calle
Junisarna
Possler/Hank/Ahlén
Högga-Pettersson
Lagesson-Hultström
Tompa-Urbom
Bernhardt
Falk/Simon
Lundh-Ante-Burken
Bergfors-Ljungh-Brodin
Vejdemo-LJ-Calle
Junisarna
Possler/Hank/Ahlén
Högga-Pettersson
Lagesson-Hultström
Tompa-Urbom
Bernhardt
Falk/Simon
Verkligen. Sen vill jag inte se Bergfors som vämnsterforward.Skidlöparn skrev:Satan vilken uppställning vi kan få till ett slutspel om folk hinner komma tillbaka friska! Guldkandidat helt klart om Adam/Jocke håller ett slutspel.
Lundh-Ante-Burken
Bergfors-Ljungh-Brodin
Vejdemo-LJ-Calle
Junisarna
Possler/Hank/Ahlén
Högga-Pettersson
Lagesson-Hultström
Tompa-Urbom
Bernhardt
Falk/Simon
Peppe-Ante-Burken
Vejdemp-Ljungh-Bergfors
Acke-Macdavid-Jonte
Ridderwall-Linus-Brodin
Possler/Hank/Ahlén
Hoppas!!!
-
Just fan, han är ju höger! Jobbigt att Brodin antagligen kommer få gå så djupt, men förhoppningsvis kan en kedja med Calle och LJ bli ruggigt tung att möta och särskilt Calle då få ett lyft! Blir ju hyfsad uppgradering från Ahlén till en råtaggad Brodin.mb81 skrev:Verkligen. Sen vill jag inte se Bergfors som vämnsterforward.Skidlöparn skrev:Satan vilken uppställning vi kan få till ett slutspel om folk hinner komma tillbaka friska! Guldkandidat helt klart om Adam/Jocke håller ett slutspel.
Lundh-Ante-Burken
Bergfors-Ljungh-Brodin
Vejdemo-LJ-Calle
Junisarna
Possler/Hank/Ahlén
Högga-Pettersson
Lagesson-Hultström
Tompa-Urbom
Bernhardt
Falk/Simon
Peppe-Ante-Burken
Vejdemp-Ljungh-Bergfors
Acke-Macdavid-Jonte
Ridderwall-Linus-Brodin
Possler/Hank/Ahlén
Hoppas!!!
Skulle vi nån gång kunna ställa upp så här ser jag inte så stor skillnad mellan kedja 2-4. Tänker att man matchar alla rätt jämlikt och det är de som spelar mycket special-teams som får extra speltid.Skidlöparn skrev:Just fan, han är ju höger! Jobbigt att Brodin antagligen kommer få gå så djupt, men förhoppningsvis kan en kedja med Calle och LJ bli ruggigt tung att möta och särskilt Calle då få ett lyft! Blir ju hyfsad uppgradering från Ahlén till en råtaggad Brodin.mb81 skrev:Verkligen. Sen vill jag inte se Bergfors som vämnsterforward.Skidlöparn skrev:Satan vilken uppställning vi kan få till ett slutspel om folk hinner komma tillbaka friska! Guldkandidat helt klart om Adam/Jocke håller ett slutspel.
Lundh-Ante-Burken
Bergfors-Ljungh-Brodin
Vejdemo-LJ-Calle
Junisarna
Possler/Hank/Ahlén
Högga-Pettersson
Lagesson-Hultström
Tompa-Urbom
Bernhardt
Falk/Simon
Peppe-Ante-Burken
Vejdemp-Ljungh-Bergfors
Acke-Macdavid-Jonte
Ridderwall-Linus-Brodin
Possler/Hank/Ahlén
Hoppas!!!
Sen vet vi tyvärr inte på vilken nivå Brodin kommer vara efter att varit borta nästan ett år.
Återigen, vi måste testa Brodin-Burk-Ante i någon form, det skulle ha potential för tidernas powerforward-formation. Inget ont om Lundh, men det måste bara ses. Stackars backar säger jag bara.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
En frisk Brodin borde betyda att en annan högerforward får sitta. Troligtvis en sensei-favorit.sensei skrev:Återigen, vi måste testa Brodin-Burk-Ante i någon form, det skulle ha potential för tidernas powerforward-formation. Inget ont om Lundh, men det måste bara ses. Stackars backar säger jag bara.
Expert.
Det e nu det e upp till bevis. 6 sjukligt tuffa matcher framför oss. Det e tyvärr vi kan droppa rejält i tabellen. Tar vi någon poäng är jag lycklig.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Utan tuffa matcher i kalendern vore hockey ganska tråkigt att följa.gaspo skrev:Det e nu det e upp till bevis. 6 sjukligt tuffa matcher framför oss. Det e tyvärr vi kan droppa rejält i tabellen. Tar vi någon poäng är jag lycklig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Hellre dessa matcher än trötta matcher som mot Rögle och Khk.gaspo skrev:Det e nu det e upp till bevis. 6 sjukligt tuffa matcher framför oss. Det e tyvärr vi kan droppa rejält i tabellen. Tar vi någon poäng är jag lycklig.
Om Possler var helt under isen för några veckor sedan så woow vilket jobb han gör nu, en av banans bästa. Som han tar pucken av backen efter förlorad tek och lyfter på Bernhardt och sen mål.
Uppdatering på skadorna tack.
Vilket lag vi kommer ha om alla kommer tillbaka. Bra att ha många spelare som är igång.
En fördel inför ev. slutspel till och med.
Vilket lag vi kommer ha om alla kommer tillbaka. Bra att ha många spelare som är igång.
En fördel inför ev. slutspel till och med.
Säger som jag sagt hela säsongen... Vi är en maskin. Vi kommer inte att dippa. Vi blir livsfarliga i slutspelet. Vore guld med hemmaplansfördel i kvart och semi. Det kommer vara rena mardrömmen att komma till Stockholm.
Ja han har steppat upp rejältAlltidoavsettDIF skrev:Hellre dessa matcher än trötta matcher som mot Rögle och Khk.gaspo skrev:Det e nu det e upp till bevis. 6 sjukligt tuffa matcher framför oss. Det e tyvärr vi kan droppa rejält i tabellen. Tar vi någon poäng är jag lycklig.
Om Possler var helt under isen för några veckor sedan så woow vilket jobb han gör nu, en av banans bästa. Som han tar pucken av backen efter förlorad tek och lyfter på Bernhardt och sen mål.