Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev: Jo, för helvete, ikväll! Tonight's the night! Alla andra kvällar har det varit lugnt. Nu brast det för mig. Jag smashade inte familjens gamla lykta. Jag svimmade inte på köksgolvet efter att ha freakat ut i Lou Ferrigno-ilska. Jag tog starkvinsglöggen och sen lite humor på det. Each to his or her own.
Som sagt, väldigt skönt för dig. Men ha lite medlidande och ta "DIF DIF tåget" hela vägen till skämttråden är du snäll.
Ska ta mer glögg. Det ska jag. Sen. Tar jag nog mer.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är så sjukt tråkigt att vi förlorar som vi gör att jag fan knappt kan sluta sinnet kring verkligheten. Vi har 2-0 och 20 kvar. Finns det ingen gameplan för det läget? Stäng matchen-planen. Typ, för in puck i anfallszonen. Låst fast. Om möjligt spela hem pucken, låångt. Ta burskydd. SPela upp. Lås puck i offensiv zon... ah, vafan et jag. Det är ju två lag som spelar. Klarar det ena laget av att hålla sin plan måste ju andra sidan misslyckas.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:Kan du stå upp mot Lusth eller Tony? Han snackar ju skit om dina spelare mitt framför dig?!
Lusth är en fullkomlig dåre. Det är den andre i båset också. Blir vi r**k******* på PK också?
Spelar väl ingen roll. Han måste stå upp för Djurgårdens IF i det där läget. Lusth skrattar och hånar våra spelare mitt framför vår huvudtränares ögon. Jag gillar Zabel, men det där var fan under all värdighet.
Förstår iofs er frustration, men ärligt talat, vad vinner Zabel på att stå och käbbla med honom? En dumdryg, oborstad hästhandlartyp från mora. I mina ögon framstår Zabel som ett proffs i situationen, medan Lusth framstår som den tölp i för stor polyesterkostym som han är.

Nu vet jag inte om Zabel är rätt man för DIF, men har definitivt hellre honom än Lusth. Det räcker med att titta in i hans plirande grisögon för att se att han saknar intellektuell skärpa för nivån.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev: Jo, för helvete, ikväll! Tonight's the night! Alla andra kvällar har det varit lugnt. Nu brast det för mig. Jag smashade inte familjens gamla lykta. Jag svimmade inte på köksgolvet efter att ha freakat ut i Lou Ferrigno-ilska. Jag tog starkvinsglöggen och sen lite humor på det. Each to his or her own.
Som sagt, väldigt skönt för dig. Men ha lite medlidande och ta "DIF DIF tåget" hela vägen till skämttråden är du snäll.
Ska ta mer glögg. Det ska jag. Sen. Tar jag nog mer.
Gör det. Och när du är än mer på lyset, varför inte ta något ballt tåg från google och klistra på några DIF-dekaler? Det kan du använda som intro i nästa film. Toooh, toooh. Botten upp, eller?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

förevigtdjurgården skrev:
Jim Morrison skrev:
ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:Kan du stå upp mot Lusth eller Tony? Han snackar ju skit om dina spelare mitt framför dig?!
Jag stängde av, vad sa Lusth?
Lusth stod och bröstade upp sig och garvade i princip bort Liffiton-situationen och kallade Lofquist för filmare och diverse grejer. Du kan ju föreställa dig. Tony verkade inte våga säga emot.
Är väl ingen idé att skämma ut sig. Rent spontant kan man ju känna att Lusth är en av de vidrigaste tränarna i hela ligan. Han gör samma sak mot alla lag, så fort det blir en situation snackar han bort den för sig själv och hävdar att motståndarna alltid är så mycket värre. Det blir bara pinsamt.
äh, vem bryr som och en tjock ointelligent dåre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Leksand skrev:
Förstår iofs er frustration, men ärligt talat, vad vinner Zabel på att stå och käbbla med honom? En dumdryg, oborstad hästhandlartyp från mora. I mina ögon framstår Zabel som ett proffs i situationen, medan Lusth framstår som den tölp i för stor polyesterkostym som han är.

Nu vet jag inte om Zabel är rätt man för DIF, men har definitivt hellre honom än Lusth. Det räcker med att titta in i hans plirande grisögon för att se att han saknar intellektuell skärpa för nivån.
Det skulle han inte vinna någonting på. Men han förlorar så oerhört mycket mer på att bara stå tyst och ta skit. Man behöver inte starta något bråk, men han kan väl åtminstone sätta ned foten och säga att det där inte är okej? Det ena agerandet utesluter inte det andra, om du förstår vad jag menar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Såg bara två första. Måste säga att det var riktigt bra spel. Med lite mer koncentration borde matchen varit död. Antar att de helt slutade spela i tredje. Rädsla. Blir så när det är viktigare att inte göra fel än att spela.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Jim Morrison skrev:
Leksand skrev:

Det skulle han inte vinna någonting på. Men han förlorar så oerhört mycket mer på att bara stå tyst och ta skit. Man behöver inte starta något bråk, men han kan väl åtminstone sätta ned foten och säga att det där inte är okej? Det ena agerandet utesluter inte det andra, om du förstår vad jag menar.
Jag förstår absolut, men hellre lite för tillbakadragen än för aggressiv i det läget. Stor risk att framstå som dålig förlorare.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Nåväl. Nio av tio tippade ju ändå torsk i denna match i början av tråden.
Skönt att vi fortfarande kan säga att vi kan hockey här!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tycker ironiskt nog att Zabel gör en ärlig och korrekt analys av andra halvan av matchen. Jag säger ironiskt nog, för det skulle inte förvåna mig om spelare som fortsätter ösa på i närkamper i ledningar "som vanligt" får rejäla utskällningar vid ev. utvisningar. Det är ju bara att läsa här för att få en fingervisning om hur folk resonerar. Det vi såg idag var liksom andra sidan av samma mynt.

Att "sluta spela" innebär ju att låta motståndaren få det där försprånget och sedan alibi-peta. Dessutom kanske jag såg i syne, men våra uttalat duktiga närkampsformationer fick väl mindre speltid i 3:e?

Blahh piss och elände.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

När jag har sett 2 perioder var jag (nästan) säker på att vi skulle ta hem detta. Ända jag tänkte klaga på var att, PRICKA mål för fan! Vet inte hur många skott grabbarna lossade av utanför eller på fienden.

Men inför 3:e så ville jag se DIF köra på så som dom gjorde under 1:a och 2:a perioden. Men NEJ dom är rädda för att tappa ledningen och vad fan händer? Fy fan!!
Senast redigerad av Hawk den 2013-12-11 00:51:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

sensei skrev:Tycker ironiskt nog att Zabel gör en ärlig och korrekt analys av andra halvan av matchen. Jag säger ironiskt nog, för det skulle inte förvåna mig om spelare som fortsätter ösa på i närkamper i ledningar "som vanligt" får rejäla utskällningar vid ev. utvisningar. Det är ju bara att läsa här för att få en fingervisning om hur folk resonerar. Det vi såg idag var liksom andra sidan av samma mynt.

Att "sluta spela" innebär ju att låta motståndaren få det där försprånget och sedan alibi-peta. Dessutom kanske jag såg i syne, men våra uttalat duktiga närkampsformationer fick väl mindre speltid i 3:e?

Blahh piss och elände.
Helt bra analys! Varför slutade dom "spela" Inte fan tror jag att Zabel sa: Grabbar nu spelar vi puck ut, spela bara om ni får lägen. Timeouten var helt perfekt från Zabels sida. Fan att det ska behöva bli så här....
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Hawk skrev:När jag har sett 2 perioder var jag (nästan) säker på att vi skulle ta hem detta. Enda jag tänkte klaga på var att, PRICKA mål för fan! Vet inte hur många skott grabbarna lossade av utanför eller på fienden.

Men inför 3:e så ville jag se DIF köra på så som dom gjorde under 1:a och 2:a perioden. Men NEJ dom är rädda för att tappa ledningen och vad fan händer? Fy fan!!
Ja, vad fan är det som händer? DIF börjar med stadig kurs omvandla sig själv till Titanic IF.

Bild

Tänk om Wikegård var vår huvudcoach, vad skulle han ha gjort i denna situation tro?
Bild
Användarvisningsbild
Rebban
Säsongskort: Ja

Inlägg av Rebban »

Sitter fortfarande o grämer mig över Zabels strategi inför sista perioden; skit i resultaten, det blir som det blir.

Jaha? Härligt.....
Har aldrig hört något så sjukt dåligt inför en sista period! Försökte mest förtränga att jag nyss hörde de orden.. Tråkigt nog blev sista 15 lika stort magplask som Zabels ord.

Förbättring tack!
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

3 pinnar mot oink på Fredag och jag är nöjd igen. När dom gjorde 2-1 förstod jag att det var kört. Men hoppas verkligen vi spelar 60min på fredag. Vi har ju spelet så varför i helvete sluta använda det?
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Skriv svar