Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Inlägg av captcash »

Riktigt skönt att gå till uppehåll med en 3:e plats och en match kort mot 4an... DIF iår ser inte illa ut, spelarna trivs som fan och det kan räcka jävligt långt!

Virrefirande nu!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Sv: Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 201

Inlägg av Isabo »

SkönaDjurgårn skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
#87 skrev:FYFAN så skönt. Äckliga Malmö.
Håller med, äckliga jävlar. Det här var skönt efter hatmatchen på Hovet senast!
Äckliga?
Tjaa...kanske, men ett bra äckel i så fall

Utan lag som VIK & MIF som faktiskt spelar hockey skulle jag nog "råka missa" fler matcher i HA.
Bara några få lag som berör
Det håller jag iof med om, just de två matcherna är ju överlägset roligast hittills i år.
Faktiskt de två matcherna denna säsongen då jag mer eller mindre spårat ur på läktaren vid ett par tillfällen, vilket jag inte brukar göra annars... Så de matcherna är speciella.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:Är det över än?
Nej, Mif passar just nu på att fira deras F10-lag i fotboll som vunnit skånskt guld samtidigt som deras klackledare får hoppa in som isborrare till en målbur som hamnat ur position.

Ser även att deras P17 lag som så framgångsrikt tog sig till 8-delsfinal i Gothia sitter förväntasfullt på läktaren. Och dörren till vårt avbytarbås ser ut att ha risiga gångjärn samtidigt som en halvfull Percy Nilsson sägs vara på väg ned mot densamma iförd Blå Kläder och en borrmaskin från Jula.

Kan ta tid de här.

Tålamod nu. Tålamod.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

3 förbannat efterlängtade och sköna poäng!
Är ta mig fan bara 28 men förstår folk närmare 80 som tycker sig ha hjärtklappning och orolig mage när man bevittnar matcher som denna. Så jävla skönt att vi klarar av att hålla Malmö borta från poäng!

Men vad i helvete håller Viasat på med? Kan dem bli mer färgare i sina uttryck och kommentarer? :evil:

Huvudsaken ikväll är ändå våra så efterlängtade 3p!

Åh, vilken härlig dag!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

... och Nisse var "ok" va? Sa inte Zabel att det rörde sig om en smäll i pannan och inte knäet?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Donkels

Inlägg av Donkels »

Allt med Malmö är äckligt och spetsar man laget med en renodlad psykopat som Mats Lusth blir det ?beräckligt och den där 75 i Malmö vill jag bara demolera med en slägga - ta av dig gallret din fega junisfitta
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Obeskrivbart skönt att vinna. Fortfarande 250 i puls 45 minuter efter matchen är slut... hur skulle det då vara avgörande matcher längre fram i serien eller eventuellt kvalspel? Galet.

Jocke Eriksson; vilken smart spelare. Han är så löjligt viktig sådana här matcher att det utan tvekan måste vara Challes bästa värvning som sportchef.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-11-04 22:07:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
pulverapa skrev:HAHAHA JOHNER
Du menar kanske Jånner?
Jag tror faktiskt vår speaker har rätt, även om uttalet är lite off.

Tror faktiskt det ska uttalas Jonner och inte Yo-ner.

Alltså engelskans John +er, precis som det står.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-11-04 22:09:38, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

captcash skrev:... och Nisse var "ok" va? Sa inte Zabel att det rörde sig om en smäll i pannan och inte knäet?

Han sa att Nisse fick en smäll mot huvudet och fick då huvudvärk/ont i huvudet vilket gjorde att dem var "tvungna" att ta av honom.

Får hoppas att Zabel inte mörkade något värre. Men med tanke på att Nisse var ute i båset relativt snabbt bör det väl inte vara någon större fara.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

sPTNC skrev:3 förbannat efterlängtade och sköna poäng!
Är ta mig fan bara 28 men förstår folk närmare 80 som tycker sig ha hjärtklappning och orolig mage när man bevittnar matcher som denna.
Skönt med empati. Själv käkar jag samma magsårsmedicin som LHO. Med ålderns rätt och DIF´s uttåg ur ES blev vi båda rekommenderade blodförtunnande. Där skiljer sig dock våra doser åt då LHO på senare tid lyckats gå in i någon slags "vi lyckas ändå aldrig vinna"-bubbla som tar ned hans blodtryck till överlevnadsnivå.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Är ta mig fan bara 28 men förstår folk närmare 80 som tycker sig ha hjärtklappning och orolig mage när man bevittnar matcher som denna.
Skönt med empati. Själv käkar jag samma magsårsmedicin som LHO. Med ålderns rätt och DIF´s uttåg ur ES blev vi båda rekommenderade blodförtunnande. Där skiljer sig dock våra doser åt då LHO på senare tid lyckats gå in i någon slags "vi lyckas ändå aldrig vinna"-bubbla som tar ned hans blodtryck till överlevnadsnivå.
Hemligheten är valium. En jävla massa valium.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Isabo skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
#87 skrev:FYFAN så skönt. Äckliga Malmö.
Håller med, äckliga jävlar. Det här var skönt efter hatmatchen på Hovet senast!
Äckliga?
Tjaa...kanske, men ett bra äckel i så fall

Utan lag som VIK & MIF som faktiskt spelar hockey skulle jag nog "råka missa" fler matcher i HA.
Bara några få lag som berör
Det håller jag iof med om, just de två matcherna är ju överlägset roligast hittills i år.
Faktiskt de två matcherna denna säsongen då jag mer eller mindre spårat ur på läktaren vid ett par tillfällen, vilket jag inte brukar göra annars... Så de matcherna är speciella.
Ja, härligt hetsig stämning. Precis som hockeymatcher ska vara. :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Hemligheten är valium. En jävla massa valium.
Har förstått det en längre tid nu. Har bara varit för finkänslig att fråga. Men bara att du finns med oss här är bevis nog för mig.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag är en idiot som inte förstår Zabels storhet.
Hoppas Nisse är tillbaka snarast
Vi måste åka tåg till alla bortamatcher och tvärbanan till Globen
Zabel måste få killarna att lyssna på honom, då kan det funka!
Vem saknar TP?
Malmö mot Karlskrona blir intressant.
Tre perioder med helt olika karaktärer.
Utan Holms hjärnsläpp borde det kunnat se säkrare ut.
Tre mål av fyra i 5 mot 5. Trendbrott!
Malmö känns som ett SHL-lag utan framtid. Åker ur direkt.
Vi kunde gjort fler mål så det var absolut välförtjänade poäng
Det kan vara som Zabel sa att laget inte hade vaknat innan pausen efter två perioder mot vik. Nu fattar de vad som krävs.
Jag är kluven inför ET-slutspelet. Är det verkligen vad vi behöver inför slutfasen av HA?
Jsg är en idiot som tvivlade på Zabel, men att tvivla är inte att säga "avgå" som många verkar tro.
Nyttiga tre poäng i kväll!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Det är ingen fara med Nils enligt honom själv på twitter.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Skriv svar