Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Göran

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Göran »

-daniel- skrev:
Göran skrev:Är fundersam på om det är bra att ha Zabel kvar i båset dom sista matcherna och framför allt i kvalserien?
Varför ? Ser han inte alla misstag som Erik gör då är han inte rätt man . Likaså det krampaktiga spelet från Timmy måste markeras på någotvis . Granath var var han igår ? Linus valpig fortfarande
Åbergs roll i pp-spelet. Dustin var helt värdelös ! Ölvestad och Sörensen dumma utvisningar
In med Linkan i båset tillsammans med "Säcken". Linkan har säkert synpunkter på hur detta har skötts under den här säsongen.
:lol:

Jag hoppas innerligt du skojar.
Lite skojade jag om det i båset för jag vet mycket väl att det till slut har att göra med vilken trupp man har att jobba med !!
Däremot tycker jag att många just nu har väldigt låg lägsta nivå av spelarna !
Vad tycker du att dom bör göra inför dom här tre sista matcherna ?
Dock tror jag att det är bättre att få spela hela tiden , men det är verkligen chans artat att vara i den gruppen .
Men jag tror stenhårt på att vi kommer till kvalserien och där kan allt hända !
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Göran skrev:
Jag sågar några stycken ! I fråga sätter några ! Men jag undrar egentligen hur länge skall gå innan Erik G och Timmy får mindre speltid ?
Vi vänder på det så får jag höra vad du vill eller vad din syn är att dom bör göra för att vi skall lyfta lite grann.
Vi har torskat två matcher mot Leksand och Örebro. Det är väl inget häpnadsväckande så att "något måste ske" enligt mig. Zabel har gjort det kanonbra och har väldigt bra poängsnitt. Ett poängsnitt som skulle lett oss till topp 3. Tyvärr är det fortfarande vår usla start som sänker oss.

Jag skulle också vilja skära ner istid på många av våra backar. Ingen av de vi har klarar egentligen av att ta en stor roll. Men eftersom så är fallet så MÅSTE ju någon ha istiden. Ska Erik och Timmy ha mindre istid så ska någon annan ha den istället. Lidström? Nej. Han gör det bra med lite istid när han får en enkel roll. Får han för mycket förtroende och ansvar så går det som går för honom i början på säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Sämsta jävla matchen på länge! Dom kunde inte passa, ur-kassa i egen zon (så jävla passiva), åkte inga skridskor framåt (dom stod ju stilla på offensiv blå när vi skulle anfalla istället för att komma med fart), ingen som tog grovjobbet. USCH! Var så ruskigt förbannad igår :evil: Såg ut som ett korpen lag igår, helt överkörda. Vilket är så typiskt DIF, att vika ned sig när det gäller som mest. BIK torskade och givetvis var vi tvungna att göra detsamma. Alltid samma visa. När vi har chansen att kliva förbi så viker alla ner sig och gör en piss match.
Jag undrar hur det kommer sig att matcher som denna så är ALLA i laget riktigt dåliga. Det brukar vara enstaka spelare som kan ha en dålig dag, men för oss får allihop en formsvacka samtidigt :? Vart är spelarna som ska se till att laget vaknar?? Ölvestad med flera är för bleka i såna här matcher. Dom måste ta större ansvar och smälla på!

Nej usch..hade knappt några vettiga anfall igår alls. Endast en del PP där vi snurrade på bra i anfallszonen. Playoff till kvalserien kommer bli tufft. Och spelar vi som idag så har vi inte ens en minimal chans att ta oss vidare. Typiskt att formen sviker oss nu när vi närmar oss mål :(
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Göran skrev:Är fundersam på om det är bra att ha Zabel kvar i båset dom sista matcherna och framför allt i kvalserien?
Varför ? Ser han inte alla misstag som Erik gör då är han inte rätt man . Likaså det krampaktiga spelet från Timmy måste markeras på någotvis . Granath var var han igår ? Linus valpig fortfarande
Åbergs roll i pp-spelet. Dustin var helt värdelös ! Ölvestad och Sörensen dumma utvisningar
In med Linkan i båset tillsammans med "Säcken". Linkan har säkert synpunkter på hur detta har skötts under den här säsongen.
Grattis till säsongens mest korkade inlägg!
Avgå DJ Yes!
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

Herregud vem är det som yrar om att Zabel ska avgå han har gjort det bra med dom förutsättningar han har fått är det någon eller några som ska avgå så är det styrelsen och Challe
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Leksand torskade [IRONI]HELT OVÄNTAT[/IRONI] hemma mot Västerås idag.
25/4-2025
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

förevigtdjurgården skrev:Leksand torskade [IRONI]HELT OVÄNTAT[/IRONI] hemma mot Västerås idag.
Ja det där äckliga Leksand ska fan tvångsdegraderas!! Vad fan är det som händer? Nedskrivningar med 75% på skulderna, sen har dom till 2014 på sig att fixa ekonomin. Om de nu går upp i ES så får de med TV intäkter vilket kommer göra att dom kan betala de (25%) skulderna. Så genom att FUSKA så når de ES och räddar ekonomin. Fy fan, det är ÄCKLIGT!

Och sen att de dessutom lägger sig mot VIK för att jävlas med Djurgården..finns inga ord att beskriva snusk-klubben LIF. Förstod hela tiden att VIK skulle vinna.

HATA LEKSAND!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

DIF#1 skrev:
förevigtdjurgården skrev:Leksand torskade [IRONI]HELT OVÄNTAT[/IRONI] hemma mot Västerås idag.
Ja det där äckliga Leksand ska fan tvångsdegraderas!! Vad fan är det som händer? Nedskrivningar med 75% på skulderna, sen har dom till 2014 på sig att fixa ekonomin. Om de nu går upp i ES så får de med TV intäkter vilket kommer göra att dom kan betala de (25%) skulderna. Så genom att FUSKA så når de ES och räddar ekonomin. Fy fan, det är ÄCKLIGT!

Och sen att de dessutom lägger sig mot VIK för att jävlas med Djurgården..finns inga ord att beskriva snusk-klubben LIF. Förstod hela tiden att VIK skulle vinna.

HATA LEKSAND!

Klart att dom förlora!
Fy fan va jag hatar äckliga Leksand! Hoppas innerligt att de inte lyckas ta sig till ES..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Malto

Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Malto »

Timrå blir kvar som vanligt. Rögle och DIF byter plats i år igen. Återtåget nr 43 startar igen nästa år. Nya pengar från banken och full fart....
Isabo

Inlägg av Isabo »

Malto skrev:Timrå blir kvar som vanligt. Rögle och DIF byter plats i år igen. Återtåget nr 43 startar igen nästa år. Nya pengar från banken och full fart....
Om det ändå kunde bli så. Tyvärr känns det väldigt långt borta.
Göran

Inlägg av Göran »

Mindrocker skrev:
Kul att inlägget berörde dig och att det fick en topp placering här på forumet ! Det är kanske så att du har haft samma tanke men inte vågat framföra den här?
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Göran skrev:
Mindrocker skrev:
Kul att inlägget berörde dig och att det fick en topp placering här på forumet ! Det är kanske så att du har haft samma tanke men inte vågat framföra den här?
Snarare har nog ingen ens tänkt tanken, sett till hur bra Zabel har genomfört säsongen. Du kanske är en Challe-sympatisör?

Sluta vara så sjukligt efterbliven. VI HAR INGA ANDRA BACKAR TILL FÖRFOGANDE, hade vi haft det hade det inte sett likadant ut.

På med skämsmössan och ställ dig i skamvrån. Fyfan.
25/4-2025
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

DIF saknar riktiga målskyttar som kan avgöra tajta matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gibbs skrev:DIF saknar riktiga målskyttar som kan avgöra tajta matcher.
DIF saknar en bra start så vi har råd att förlora mer än någon enstaka match då och då. I ärlighetens namn är ju vårt målsnitt rätt högt under Zabel så där ligger det ju inget fel. Dessutom har vi ju vunnit flest matcher i hela serien med uddamålet om jag inte missminner mig. Så visst fan har vi målskyttarna som kan avgöra tajta matcher.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Upp med tråd till morgondagens stekheta drabbning (nåja).
Skriv svar