Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Det är dags för ändringar. Tar ut 1:a och 2: formation nedan:

Landeskog - Eklund - Blomstrand
Bremberg - Johner - Holmqvist

spelar inte:

66 Sörensen
61 Ljungh
26 Eriksson

Tyvärr tycks Challe vara en tjurig jävel. Hans misslyckade värvningar i Sörensen och Ljungh kommer naturligtvis att envist spelas vidare med generös speltid, tillsammans med Tim -- som mest ser ut som en tokglad hund som inte sett sin husse på en vecka på isen. Helt i sin egen värld. Men visst, det ser ju "piggt ut" med snabba ben, så det är säkert bra tycks många resonera.

Om Tim skall komma tillbaks så får han lugna ner sig lite och inse att hockey är ett lagspel. De andra två ger jag blanka fan i, ointressanta spelare.

Challe, agera nu.
Sörensen och Ljungh är väl knappast misslyckade värvningar redan? De har inte varit sämre än någon annan. Hela spelartruppen har varit jämndålig och att peka ut en 20-åring och en 21-åring som floppar känns jävla drastiskt. Det är knappast tänkta som spelare som ska leda laget.

Sedan kan du ha hur mycket tacklingar och muskler du vill i en kedja. Men har du ingen kreativitet så kommer det inte hända något framåt. Landeskog-Fimpen-Blomstrand skulle kännas jävligt bortkastat enligt mig. Skulle väl fungera som checking line men knappast som ledande kedja som ska göra mål.
Kanske - kanske inte. Jag vill inte ha "bara en sak", det ligger inte alls i mitt intresse. Både Blomstrand och Landeskog har gott om kapacitet att hitta nätet.

Men fullt klart är att något måste ändras. Alltså så att det märks -- en nystart. Vi kanske kan resonera oss fram till 3 kedjor tillsammans?

Tillägg:

Sen att Sör / Lju får sitta ett tag har inget att göra med deras ålder, utan vad de faktiskt åstadkommer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Vi kan ju definitivt enas om att det är Tim Eriksson som ska ut när Gabriel Landeskog kommer in. Haha...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

I det här läget spelar det ingen roll vilka som spelar med vilka känns det som, laget måste ju försöka hitta en gemensam spelidé. Finns ju ingenting som fungerar, dvs inte en spelare funkar i sin tilltänkta roll. Åtminstone inte offensivt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:I det här läget spelar det ingen roll vilka som spelar med vilka känns det som, laget måste ju försöka hitta en gemensam spelidé. Finns ju ingenting som fungerar, dvs inte en spelare funkar i sin tilltänkta roll. Åtminstone inte offensivt.
Känner som dig. Känns meningslöst vilka som spelar med vilka. Ger noll effekt i alla fall.

Jag hatar uttrycket "saknar spelidé" men jag vet inte hur jag ska beskriva det här annars.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:I det här läget spelar det ingen roll vilka som spelar med vilka känns det som, laget måste ju försöka hitta en gemensam spelidé. Finns ju ingenting som fungerar, dvs inte en spelare funkar i sin tilltänkta roll. Åtminstone inte offensivt.
Ok. Men låtsas om att du nu är head coach för landslaget. Det finns inte tid för att successivt arbeta fram en gemensam taktikbok, det är match imorgon fredag.

Hur tar du ut laget? Vilka ändringar gör du?
12139

Inlägg av 12139 »

Dags att dra sitt strå till den berömda stacken. Det känns som att det är dags att jobba fram en riktig leadingline, där både backar och forwards spelar ihop i alla lägen. Jag skulle vilja se:

Linkan-Landeskog-Johner
Murray-Pettersson

Ölvestad-Ottosson-Holmqvist
Granath-Gustafsson

Eriksson-Eklund-Eriksson
Lidström-Falk

Sörensen-Wennberg-Ljungh
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

12139 skrev:Dags att dra sitt strå till den berömda stacken. Det känns som att det är dags att jobba fram en riktig leadingline, där både backar och forwards spelar ihop i alla lägen. Jag skulle vilja se:

Linkan-Landeskog-Johner
Murray-Pettersson

Granath-Gustafsson

Eriksson-Eklund-Eriksson
Lidström-Falk

Sörensen-Wennberg-Ljungh
Sorry, men Landeskog är verkligen ingen center.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ett stort fel i dagens DIF är att dom spelarna som är tänkta att bära laget är mer eller mindre slut som hockeyspelare:

Linkan (det är över),
Otto (borde lagt av efter 15 säsonger),
Tim (gör varken till eller från),
Honken (antar att han betalar för att spela),
Ölvestad (utför),
Fimpen (utför).
Det var länge sedan någon av dessa var med och bar något lag, några har aldrig varit med och burit ett lag.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
12139 skrev:Dags att dra sitt strå till den berömda stacken. Det känns som att det är dags att jobba fram en riktig leadingline, där både backar och forwards spelar ihop i alla lägen. Jag skulle vilja se:

Linkan-Landeskog-Johner
Murray-Pettersson

Granath-Gustafsson

Eriksson-Eklund-Eriksson
Lidström-Falk

Sörensen-Wennberg-Ljungh
.. samt att vi bara har en Eriksson. Och han skall inte spela alls, om jag får ta ut laget. Möjligen som en "pigg fläkt" i 3:e om det känns lämpligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:

Linkan-Landeskog-Johner
Murray-Pettersson

Granath-Gustafsson

Eriksson-Eklund-Eriksson
Lidström-Falk

Sörensen-Wennberg-Ljungh
.. samt att vi bara har en Eriksson. Och han skall inte spela alls, om jag får ta ut laget. Möjligen som en "pigg fläkt" i 3:e om det känns lämpligt.
Har du glömt att Hank också har ett efternamn? :P
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Tim & Hank heter väl Eriksson?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Caveman skrev:Ett stort fel i dagens DIF är att dom spelarna som är tänkta att bära laget är mer eller mindre slut som hockeyspelare:

Linkan (det är över),
Otto (borde lagt av efter 15 säsonger),
Tim (gör varken till eller från),
Honken (antar att han betalar för att spela),
Ölvestad (utför),
Fimpen (utför).
Det var länge sedan någon av dessa var med och bar något lag, några har aldrig varit med och burit ett lag.
+1

Bra skrivet Caveman!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Caveman skrev:Tim & Hank heter väl Eriksson?
Asg, det är ju forumstandard att säga Hank. Jaja, jag tar på mig den :)
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Det jobbiga är ju att det spelar ingenroll om vi skulle få in Kronwall, bengan, Odoya osv. Vi skulle torska 2 av 3 matcher ialf. Att vi är så jävla dåliga!

10 poäng upp till Örebro efter 8 omgångar! Magiskt! Vår spelarbudget är väl bra många miljoner mer?

Sen som någon skrev det är ju faktiskt skärpet vi behöl från ES.
Dom bra stack ju innan man han säga hallåj! Nä vi är inte bättre än kval plats i div 1 i år.

Nu är det väl ändå dax för Adam att stå? Pickard har ju varit rätt bra men ändå 3-4 ganska stora tabbar. Kan ju va så att spelarna inte litar på han. Lättare att byta en spelare än hela laget och Challe. Prova går ju ialf.
12139

Inlägg av 12139 »

SirDIFalot skrev:

Linkan-Landeskog-Johner
Murray-Pettersson

Granath-Gustafsson

Eriksson-Eklund-Eriksson
Lidström-Falk

Sörensen-Wennberg-Ljungh
Ber om ursäkt. Självklart vet jag att Landeskog är ytterforward. Johner skall givetvis centra den formationen.

Såg någon kommentar om Eriksson också. Ja, vi har två Eriksson i laget.
Skriv svar