Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Av just den anledningen med Örebro hoppas jag att vi slutar typ trea-fyra i HA. Då har vi fortfarande pressen på oss, men inte favoritskapet. Det blir nyttigt för spelarna.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
4a vill jag inte att vi kommer med tanke på förkvalsserien. Kolla bara på Västerås förra säsongen. Skiter egentligen i om vi kommer 1, 2 eller 3 bara vi hamnar på nån av de platserna.DIF_Soldier skrev:Av just den anledningen med Örebro hoppas jag att vi slutar typ trea-fyra i HA. Då har vi fortfarande pressen på oss, men inte favoritskapet. Det blir nyttigt för spelarna.
2014-04-07, vad hände?
Men förkvalserien kanske inte är så dum heller. Se på Rögle, dom bara ångade på och fattade nog inte vikten av vad dom var på väg att göra. Alla andra lag hade ju haft en liten paus mellan sista ligamatch och första KS match medans Rögle kört ett par förkvalseriematcher och sedan direkt gått in i KS. Med det vill jag mena att de övre lagen i KS visste ju ganska tidigt att dom skulle spela KS och förberedde sig på det, men antagligen på fel sätt, medans Rögle förstått att dom skulle missa direktchansen och sa väl helt enkelt till sig själva att nu kör vi på vinst eller förlust.Jepe skrev:4a vill jag inte att vi kommer med tanke på förkvalsserien. Kolla bara på Västerås förra säsongen. Skiter egentligen i om vi kommer 1, 2 eller 3 bara vi hamnar på nån av de platserna.DIF_Soldier skrev:Av just den anledningen med Örebro hoppas jag att vi slutar typ trea-fyra i HA. Då har vi fortfarande pressen på oss, men inte favoritskapet. Det blir nyttigt för spelarna.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Inställning inför Hockeyallsvenskan.
Hallå ärade Djurgårdskamrater.
Vet att många är besvikna över att vi nu spelar i HA denna säsong. Jag var själv det efter vi åkt ner. Dock har jag börjat tänka om.
Att vi åkte ur var inte en ren slump. Föreningen har inte fungerat som den skall under en längre tid, och förfallet har varit långsamt men säkert. Jag började fundera över om Djurgården som förening faktiskt behövde detta stålbad, för att kunna överleva och omstrukturera sig själva.
Det jag bygger detta på är följande.
För att kunna utvecklas, behövs utmaningar. Djurgården har funnits i ES i 35 år i sträck. ES har blivit något utav en rutin för Djurgården. Rutiner erbjuder sällan utmaningar, så därför har vi kört på i samma gamla fotspår utan att utvecklas. Vi har sakta men säkert tappat mål och visioner, och ES har blivit lite av en kassako för föreningen. Vi har dragit in pengar från intäkter från reklam och oss fans.
Med detta i tanken började jag inse att denna degradering faktiskt kan vara något positivt för föreningen, en chans att få in nytt tänk, nya mål och nya visioner. Att ändra på det som inte funkat tidigare.
Vi kommer möta tufft motstånd i HA nu. Även om Djurgården inte är ett ES-lag längre, kommer vi fortfarande vara den klubben som alla vill slå, mest för att kunna stoltsera med att man faktiskt slagit Djurgården. Det kommer bli en hård och tung jävla resa, men jag har bestämt mig för att jag fanemig kommer stötta klubben under hela resan. Så istället för att se HA som ett bottenlöst träsk, har jag bestämt mig för att se HA som en utmaning och en nystart. En chans för Djurgården att resa sig ur askan från det som varit, till något starkare och bättre än det som var.
Vi skall tillbaka, även om vägen dit kommer vara lång och förbannat hård, men tillbaka ska vi.
Jag hoppas jag kommer få dela Djurgårdens återkomst och pånyttfödelse med så många av er som det bara går.
Sköt om er därute nu i sommar, och så kommer vi tillbaka inför HA och visar dem alla att Djurgården Hockey har de bästa supportrarna i hela landet.
Alltid oavsett!
Vet att många är besvikna över att vi nu spelar i HA denna säsong. Jag var själv det efter vi åkt ner. Dock har jag börjat tänka om.
Att vi åkte ur var inte en ren slump. Föreningen har inte fungerat som den skall under en längre tid, och förfallet har varit långsamt men säkert. Jag började fundera över om Djurgården som förening faktiskt behövde detta stålbad, för att kunna överleva och omstrukturera sig själva.
För att kunna utvecklas, behövs utmaningar. Djurgården har funnits i ES i 35 år i sträck. ES har blivit något utav en rutin för Djurgården. Rutiner erbjuder sällan utmaningar, så därför har vi kört på i samma gamla fotspår utan att utvecklas. Vi har sakta men säkert tappat mål och visioner, och ES har blivit lite av en kassako för föreningen. Vi har dragit in pengar från intäkter från reklam och oss fans.
Med detta i tanken började jag inse att denna degradering faktiskt kan vara något positivt för föreningen, en chans att få in nytt tänk, nya mål och nya visioner. Att ändra på det som inte funkat tidigare.
Vi kommer möta tufft motstånd i HA nu. Även om Djurgården inte är ett ES-lag längre, kommer vi fortfarande vara den klubben som alla vill slå, mest för att kunna stoltsera med att man faktiskt slagit Djurgården. Det kommer bli en hård och tung jävla resa, men jag har bestämt mig för att jag fanemig kommer stötta klubben under hela resan. Så istället för att se HA som ett bottenlöst träsk, har jag bestämt mig för att se HA som en utmaning och en nystart. En chans för Djurgården att resa sig ur askan från det som varit, till något starkare och bättre än det som var.
Vi skall tillbaka, även om vägen dit kommer vara lång och förbannat hård, men tillbaka ska vi.
Jag hoppas jag kommer få dela Djurgårdens återkomst och pånyttfödelse med så många av er som det bara går.
Sköt om er därute nu i sommar, och så kommer vi tillbaka inför HA och visar dem alla att Djurgården Hockey har de bästa supportrarna i hela landet.
Alltid oavsett!
Alltid Oavsett.
Re: Inställning inför Hockeyallsvenskan.
Bra skrivet!18DIF91 skrev:Hallå ärade Djurgårdskamrater.
Alltid oavsett!
- Lucky Luke
Enligt Hockey pappan blir det ingen fortsättning för Mackan i DIF.
http://hockey-pappan.blogspot.se/2012/0 ... l?spref=tw
Enligt Hockeypappan var Tellqvist klar för DIF. Ta inte det på för stort allvar.Lucky Luke skrev:Enligt Hockey pappan blir det ingen fortsättning för Mackan i DIF.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Men det verkar inte direkt som Mackan blir klar. Dock jävligt oklart vilken part det är som ställt orimliga krav, alternativt inte erbjudit sina tjänster.Sjöwall skrev:Enligt Hockeypappan var Tellqvist klar för DIF. Ta inte det på för stort allvar.Lucky Luke skrev:Enligt Hockey pappan blir det ingen fortsättning för Mackan i DIF.
Expert.
Enligt Mats Larsson så har Challe sagt att han "skiter i dem" och syftat på Mackan och DT. Sen kan man ju tolka det hur man vill.SirDIFalot skrev:Men det verkar inte direkt som Mackan blir klar. Dock jävligt oklart vilken part det är som ställt orimliga krav, alternativt inte erbjudit sina tjänster.Sjöwall skrev:Enligt Hockeypappan var Tellqvist klar för DIF. Ta inte det på för stort allvar.Lucky Luke skrev:Enligt Hockey pappan blir det ingen fortsättning för Mackan i DIF.
Sämsta jävla hockeybloggaren av dem alla..Lucky Luke skrev:Enligt Hockey pappan blir det ingen fortsättning för Mackan i DIF.
Böjd att hålla med om hans ord, åtminstone om DT. Han kan få snylta vidare på rögles resurser istället. Några av de röglesupportrar som jag känner verkar inte vara så glada att ha honom där, så man får väl njuta av skadeglädjen litegrann.cragnotti skrev: Enligt Mats Larsson så har Challe sagt att han "skiter i dem" och syftat på Mackan och DT. Sen kan man ju tolka det hur man vill.
Mackan är jag kluven till, mest irriterad att han inte sagt ett pip om nedflyttningen eller situationen över huvud taget.
Vore iofs skönt och få reda på vad det blir av honom, så man kan gå vidare.
Alltid Oavsett.
- DIF_Soldier
18DIF91 skrev:Böjd att hålla med om hans ord, åtminstone om DT. Han kan få snylta vidare på rögles resurser istället. Några av de röglesupportrar som jag känner verkar inte vara så glada att ha honom där, så man får väl njuta av skadeglädjen litegrann.cragnotti skrev: Enligt Mats Larsson så har Challe sagt att han "skiter i dem" och syftat på Mackan och DT. Sen kan man ju tolka det hur man vill.
Mackan är jag kluven till, mest irriterad att han inte sagt ett pip om nedflyttningen eller situationen över huvud taget.
...fast nu är det MT som spelar i Rögle, inte DT.

Säg den glädje som varar
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med om detta. Är rejält trött på tystnaden - av honom och om honom!18DIF91 skrev: Mackan är jag kluven till, mest irriterad att han inte sagt ett pip om nedflyttningen eller situationen över huvud taget.
*Skjuter sig själv* Menade förstås MTDIF_Soldier skrev:18DIF91 skrev:Böjd att hålla med om hans ord, åtminstone om DT. Han kan få snylta vidare på rögles resurser istället. Några av de röglesupportrar som jag känner verkar inte vara så glada att ha honom där, så man får väl njuta av skadeglädjen litegrann.cragnotti skrev: Enligt Mats Larsson så har Challe sagt att han "skiter i dem" och syftat på Mackan och DT. Sen kan man ju tolka det hur man vill.
...fast nu är det MT som spelar i Rögle, inte DT.
Bra att du missförstod mig rätt där.
Alltid Oavsett.
- DIF_Soldier
Mycket pengakära båda två iallafall. Det märks att de är bröder...
Någon som vet mer om Ljunghs defensiva färdigheter? Det känns spontant som att han bör passa utmärkt som vinge med Otto och Sörensen. Det lär ge Sörensen en ganska fri offensiv roll som bör passa honom bra, Otto tar defensiven och Ljungh 50/50, eller snarare 60/40.
Å andra sidan känns det som att den kedjan kan väga lite lätt. Ölvestad kanske ska lira i en andrakedja, även om jag är förtjust i tanken på en ren checking-line.
Jag kan inte se var Tim Eriksson ska få plats, gör ni?
Någon som vet mer om Ljunghs defensiva färdigheter? Det känns spontant som att han bör passa utmärkt som vinge med Otto och Sörensen. Det lär ge Sörensen en ganska fri offensiv roll som bör passa honom bra, Otto tar defensiven och Ljungh 50/50, eller snarare 60/40.
Å andra sidan känns det som att den kedjan kan väga lite lätt. Ölvestad kanske ska lira i en andrakedja, även om jag är förtjust i tanken på en ren checking-line.
Jag kan inte se var Tim Eriksson ska få plats, gör ni?
Säg den glädje som varar