FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Djurgårn »

Tycker verkligen inte att man ska bänka Carlsson riktigt ännu. Det är inte BomBom-varning på honom ännu tycker jag. Han åker ju i alla fall en hel del skridskor och kämpar på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: Är nog ingen dum idé, även om Kempe och han funkat riktigt bra så... Kanske inte ska splittra på dom? Men vore intressant att byta plats på Kempe och Carlsson bara då.

Kempe - Norman - Cehlin
Carlsson - Fimpen - Tim E

Hmm,
Tycker det ser rätt skapligt ut faktiskt.
Då är frågan.. vad blir resten...

Almtorp och Otto ska med in. Tar nog ner Fimpen som 4:e center då.

Åberg - Almtorp - Nilson
Kempe - Norman - Cehlin
Carlsson - Ottosson - Tim E
Brodin - Fimpen - Ölvestad

Kamp om platsarna.. minst sagt, Mathias Tjärnqvist kom inte med.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: Är nog ingen dum idé, även om Kempe och han funkat riktigt bra så... Kanske inte ska splittra på dom? Men vore intressant att byta plats på Kempe och Carlsson bara då.

Kempe - Norman - Cehlin
Carlsson - Fimpen - Tim E

Hmm,
Tycker det ser rätt skapligt ut faktiskt.
Då är frågan.. vad blir resten...

Almtorp och Otto ska med in. Tar nog ner Fimpen som 4:e center då.

Åberg - Almtorp - Nilson
Kempe - Norman - Cehlin
Carlsson - Ottosson - Tim E
Brodin - Fimpen - Ölvestad

Kamp om platsarna.. minst sagt, Mathias Tjärnqvist kom inte med.
Oj, vad jag sörjer...

EDIT: Fast ärligt talat är det lite svårt med lagformationerna. Känns inte helt rätt att ha Almtorp i första linan, men han känns ändå som en hårt jobbande spelare som verkligen kan städa bakåt samt att bidra med en del tyngd genom att hålla pucken i anfallszon.

Egentligen gillar jag inte riktigt att ha Kempe & Sillen i samma lina heller, känns lite för lika ibland. Kanske splitta på köttarkedjan med Jimpa och trycka upp honom i den linan istället för någon av Cehlin & Kempe.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Djurgårn skrev:Tycker verkligen inte att man ska bänka Carlsson riktigt ännu. Det är inte BomBom-varning på honom ännu tycker jag. Han åker ju i alla fall en hel del skridskor och kämpar på.
Sen ska man komma ihåg att han hade gjort ett mål om inte mongot i FBKs mål hade haft plocken i fel hand...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mash

Inlägg av Mash »

Oerhört glad efter denna vinst, den var grym skön.

Hardy, nästa match bänkar du Bombom. Att han har 25minuter i speltid är löjligt, jämfört med Tim. Se över dina mannar, för han kostade oss 1p idag... 1p som kan skilja från 8-9 plats.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

I det läget vi befinner oss i nu är jag nöjd om vi bara kan få laget att kriga och kämpa.

Kan vi få till detta i 60 minuter per match är det ett klart fall framåt.

De spelare som glider runt på räkmacka bör enligt mig petas oavsett vilket namn som står på tröjan.

I övrigt känns matchen mot Växjö som jävligt viktig, vi har plockat en hel del pinnar utan att spela direkt bra, om vi lyckas slå Växjö och visa upp lite stabilitet i spelet tror jag det skulle göra oss väldigt gott.

I övrigt undrar jag hur många chanser Carlsson skall få?

Killen är signad som en "viktig poängspelare" dessutom målskytt, men har inte bidragit med mycket ännu. Kanske finns en orsak till varför han mest producerat i Allsvenskan??
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:Alltså, just nu är Boumedienne en division 1 back. Men när han spelar som absolut bäst då är det NHL-klass rakt igenom och det såg vi någon match hit och dit förra säsongen. Främst en i slutspelet tror jag då han var en gigant. Problemet är att det händer alldeles för sällan.
Exakt, och vi har inte råd att torska matcher under serien pga honom.... En jävligt dyr back att ha på bänken dock.

Men när han är som bäst är han jävligt grym, vilket försvårar det hela.
Borde vara enkelt. Med den fat han inte har bör han inte spela offensivt alls. Får han ordning på spelet kan han bidra defensivt. Som det är nu blir det lite farligt när han är på isen. 2 baljor bakom Wesslau direkt knutna till #78. Han får träna bort offensivlustan något.
Visst, men Wesslau bör ta båda "baljorna"...... Sedan så tycker jag att Kyle är DIFs sämsta back igen...

Åberg är riktigt grym. Junisarna visar hur man ska uppträda på isen, det är bara att hoppas att Mackan & co se och lär men det är väl att hoppas på för mycket. Kempe & Tim bör få mer istid, för visst har dom förtjänat det?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag var så förbannad på Wesslau* vid kvitteringen att jag skrek rakt ut, stängde av TV:n, vandrade omkring i huset en stund, varpå jag satte mig här för att skriva av mig. När jag upptäckte att förlängningen var slut insåg jag dock att vi fortfarande hade en möjlighet att vinna. Och Åberg räddade verkligen, tillsammans med Wesslau, kvällen. Tack, tack, tack, tack, tack!

Nu mår man som en kung! ;)

Matchen? Bra. Försvarsspelet: klockrent, kämparinsatsen: fenomenal, anfallsspelet: ett fall framåt, boxplay: riktigt bra, power play: uruselt utom vid två tillfällen (Åbergs stolpträff och ett annat PP som helhet).

Plus till matchens lirare Pontus Åberg (stolpträff, målräddare, tacklare, straffixare, framspelare, straffsättare och matchvinnare), Gustafsson (mycket bättre i dag), Blomstrand, Söder (WOW!) Claesson och Timpa. Laget som helhet får också ett bra betyg. Tjärna kan få ett extra plus får det fantastiskt kyliga avslutet också.

Minus till Cehlin och Carlsson som visserligen kämpar på, men gör det utan att få till det. Dessutom är jag besviken på Kyle och Wesslau (som gjorde det riktigt bra, men en tavla kan man ta, två tavlor är två för många).

*Wesslau gör en bra match, inget snack om saken, men att försvara hans tavlor... kom igen... Först gör han en Salo, och sedan följer han upp detta med en (till) dundertavla. Det spelar ingen roll om pucken styrs, där ska det bara vara tätt! Och att skylla på Bombom? Seriöst...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hade hoppats att Carlsson skulle vara lite hårdare, att han gjorde 17 baljor ifjol och var en skicklig skridskoåkare visste jag om, även om vi inte sett mycket av det. Men hade hoppats han skulle ha kapacitet att kötta lite mer. Han känns dessvärre väldigt mesig.
Expert.
Användarvisningsbild
DrDyngrak

Inlägg av DrDyngrak »

Jag njöt av segern men i första perioden när båda lagen underpresterade/spelade uselt så dök tanken upp om något av lagen mött Växjö idag så hade vi båda fått problem. Hockeyn i första perioden höll så jävla låg klass...
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Jag hade hoppats att Carlsson skulle vara lite hårdare, att han gjorde 17 baljor ifjol och var en skicklig skridskoåkare visste jag om, även om vi inte sett mycket av det. Men hade hoppats han skulle ha kapacitet att kötta lite mer. Han känns dessvärre väldigt mesig.
Där håller jag med dig fullt ut, vilket inte alls var den spelartyp jag trodde...har inte riktigt tänkt på det när man sett honom i SSK tröjan. Han vågar liksom inte ta för sig ser det ut som. Tror tyvärr han börjar tänka alldeles för mycket där ute, och då vet vi alla hur det går...

Släpp på tyglarna och kör.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det är ju iaf tur att vi inte står och faller med Carlsson. En relativt hårt jobbande forward, måhända en dyr sådan, men även om liret inte funkar just nu för honom så kämpar han på ändå.

Tror det finns sparkapital i honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hade hoppats att Carlsson skulle vara lite hårdare, att han gjorde 17 baljor ifjol och var en skicklig skridskoåkare visste jag om, även om vi inte sett mycket av det. Men hade hoppats han skulle ha kapacitet att kötta lite mer. Han känns dessvärre väldigt mesig.
Där håller jag med dig fullt ut, vilket inte alls var den spelartyp jag trodde...har inte riktigt tänkt på det när man sett honom i SSK tröjan. Han vågar liksom inte ta för sig ser det ut som. Tror tyvärr han börjar tänka alldeles för mycket där ute, och då vet vi alla hur det går...

Släpp på tyglarna och kör.
När det inte funkade för Widing åkte han alltid fullt och tacklades för kung och fosterland och visade en jävla inställning. Carlsson borde göra detsamma. Han kan säkert tacklas om han vill men han känns som typen som försöker undvika fysiskt spel och gärna inte åker in i gröten framför mål pga risken att det smäller.
Expert.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Bild

Skämt o sido...Hoppas du höjer din nivå några snäpp och visa dina bästa kvalitéer. Kommer ihåg slutet av kvartsfinalserien förra året där du visade din bästa sida. Kämpa Josef!

Tror du kommer igång efter jul någon gång, som alla andra segstartare! :D
Senast redigerad av Raus den 2011-09-29 22:34:06, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag hoppas att Tim har rätt i att man får den speltid man förtjänar, för isåfall så kommer han att få lira mer än de 10 minuter han fick idag...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar