Det tror inte jag heller... Han tackade ju nej till att lira i Schweiz inför säsongen och skrev i stället på 3 år för DIF (om jag inte kommer ihåg fel). Då river man inte bara kontraktet efter en spelad säsong... det låter väldigt osanolikt, konstigt och ogenomtänkt.grandstoff skrev:Det kan nog stämma då han siktar på att vara med i VM, och att förlänga säsongen i Schweiz är ju ett bra sätt att hålla formen...Rocker skrev:Jag får känslan av att han är ute efter att få föra som Thoresen gjorde efter grundserien förra säsongen...
Men jag tror inte det finns en chans att han bryter sitt kontrakt och drar för gott.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Dragan drar från Djurgården !!!
Enligt SPORTBLADET är Dragan på väg bort från Djurgården eftersom han kräver en rejäl lönehöjning för nästa säsong. Djurgården är tveksamma att behålla honom och anser att Niklas Anger el. Dick Axelsson är lämpliga ersättare...fortsättning följer...
Kräver han en löneförhöjning kan dem lika gärna släppa honom, då är det bättre att lägga dem pengarna på någon annan spelare och så bra har inte Dragan varit.
Hade stora förväntningar på honom inför säsongen och har inte riktigt infriat dem, visst ibland är han otroligt bra men alldeles för upp och ner för min smak.
Hade stora förväntningar på honom inför säsongen och har inte riktigt infriat dem, visst ibland är han otroligt bra men alldeles för upp och ner för min smak.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Kung Kollar
Att ersätta Dragan med anger är ungefär lika smart som när man fick för sig att ersätta Dragan med Thoresen. En sämre spelare, som dessutom är en helt annan typ, skall ersätta en bättre. Anger är inte i närheten av Dragan och att lägga ett så stort och tungt ansvar på Dick känna inte helt rättvisst mot grabben. Självklart skall man inte behålla Dragan om han kräver förmycket pynt, men skall man ersätta honom måste det vara med en minst lika bra eller bättre spelare. ( Sedan måste man ju fråga sig villken klubb som är villiga att smälla upp de stålar Dragan vill ha för en spelare som är såpass omjämn? Tyvärr kanske det är så att Dragan är mer intresserad av att lönekuvertet blir lite fetare än mycket speltid. Om så är fallet kan man lika gärna skippa killen, unga spelare med den attityden klarar jag mig bra utan. )
Hannula skulle t ex vara en klockren ersättare. En lina med Ölvestad - Ottosson -Hannula skulle smaka mumma. Byta ut Hannula mot Anger och kedjan känns genast betydligt mer medioker. Dessutom pratade inte styrelsen om att det skulle satsas till nästa säsong? Om satsningen består i att ersätta Dragan med Anger blir i alla fall jag lite smått oroad.
Hannula skulle t ex vara en klockren ersättare. En lina med Ölvestad - Ottosson -Hannula skulle smaka mumma. Byta ut Hannula mot Anger och kedjan känns genast betydligt mer medioker. Dessutom pratade inte styrelsen om att det skulle satsas till nästa säsong? Om satsningen består i att ersätta Dragan med Anger blir i alla fall jag lite smått oroad.
Dragan sticker?
Släpp skiten, såna giriga killar kan vi vara utan