Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Jag undrade just över det där, varför kommer han 8:onde medans vi får vänta på Jiri tills den 21:a? :?:
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Fan vad glad jag blir nu!
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Därför att Jiri redan har befunnit sig i Sverige i år.
Bild
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Kul med Ossi som är lite plåster på såren för vad som hände mot Modo idag. :D
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Tomas Surovy är klar för LHC.
Riktigt kul att Ossi är helt klar nu! Skulle vi lyckas med att få hem Tjärnqvist nu vore det mumma!
Berra

Inlägg av Berra »

HÄRLIGT MED OSSI!!!!!!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Ja, det var verkligen dagens höjdpunkt. Hoppas bara att vi lyckas vara hyffsat med i tabellen, fram tills han anländer (med Jiri i följe)
Erik I

Inlägg av Erik I »

Som alltid fjärilar i magen inför match och dessutom MoDo borta, men såhär i efterhand är man klart besviken...vid 4-2 trodde man ju nästan på 3p ;)

Innan alla sågar Larsson så kom ihåg - om vi tittar på förra säsongen - att visst är alla poäng viktiga men flyt och oflyt tenderar jämna ut sig över 55 omgångar. Besvikelsen dämpas dock för min del tämligen REJÄLT av att Ossi är klar för oss nu, otroligt skönt - tar gärna emot Tjärna också samt en riktig målskytt, naturligtvis.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:
Therocket1 skrev:Tomas Surovy har i dag fått kicken av sin NHL klubb, mao så är han fri att gå till vilken klubb han vill.

Bara att hugga med alla pengar vi har kvar, Surovy är den förstecenter vi behöver!
Helt rätt!

Fast jag tvivlar på att vi har de stålarna som kräver.
...dessutom är han klar för LHC.
http://www.hockeyligan.se/index.php?article=115
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Håkan Södergren

Inlägg av Håkan Södergren »

Hoppas att ledningen lägger ner alla planer på att värva fler utespelare. Pengarna lär behövas till en ny 1:a-keeper.

Visserligen Larssons premiärmatch som 1:a-målis men jag har iaf inte sett en så usel insats av en förstamålis i DIF sedan 1-8, 1-8 signerat Bjurling.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Håkan Södergren skrev:Hoppas att ledningen lägger ner alla planer på att värva fler utespelare. Pengarna lär behövas till en ny 1:a-keeper.

Visserligen Larssons premiärmatch som 1:a-målis men jag har iaf inte sett en så usel insats av en förstamålis i DIF sedan 1-8, 1-8 signerat Bjurling.
Sluta klaga på Larsson. Hans backar var minst lika usla varför kräver du inte samtliga dessa skall bytas ut.
Användarvisningsbild
Håkan Södergren

Inlägg av Håkan Södergren »

Kall-El skrev:
Håkan Södergren skrev:Hoppas att ledningen lägger ner alla planer på att värva fler utespelare. Pengarna lär behövas till en ny 1:a-keeper.

Sluta klaga på Larsson. Hans backar var minst lika usla varför kräver du inte samtliga dessa skall bytas ut.
Av den oerhört enkla orsaken att jag inte håller med dig överhuvud taget att backarna var lika usla som Larsson.

Vår målis var en katastrof och var den ENDA orsaken till att vi förlorade denna match (kan du blunda för det).

Backarna spelade generellt hyggligt stabilt förutom Printz indianare (som dock inte resulterade i baklängesmål), ngn dålig rensning (som inte heller resulterade i baklängesmål) och iofs då dålig täckning av Wernblom vid 4-5. I övrigt som sagt rätt stabilt men det är klart med en sådan målis lär ju skräcken sprida sig till resten av laget - huga. Hoppas inerligt att detta var en engångsföreteelse och premiärnerver hos Larsson.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:

Larsson får godkänt... han borde ha fått mer hjälp av backarna. Speciellt på returen han lämnade på Salo-manér. Varför får en MODO-spelare vara först på den? Annars tycker jag Dennis var intressant, följde med i anfallen bra. Gillade när han i PP gled in framför mål och tillsammans med Bengan och Bremberg lurade MODO-försvaret.
Det kan bli en rolig fortsättning när Marusak och Ossi ansluter. Vår backbesättning håller då relativt hög klass, speciellt om man jämför med förförra säsongen med "mr noll-poäng-på-en-hel-säsong-i-förstakedjan-Matsson, Lamberg, Björck och Ryman. Nej, slutspel blir det i år...
rikkard

Inlägg av rikkard »

Håkan Södergren skrev:
Kall-El skrev:

Av den oerhört enkla orsaken att jag inte håller med dig överhuvud taget att backarna var lika usla som Larsson.

Vår målis var en katastrof och var den ENDA orsaken till att vi förlorade denna match (kan du blunda för det).

Backarna spelade generellt hyggligt stabilt förutom Printz indianare (som dock inte resulterade i baklängesmål), ngn dålig rensning (som inte heller resulterade i baklängesmål) och iofs då dålig täckning av Wernblom vid 4-5. I övrigt som sagt rätt stabilt men det är klart med en sådan målis lär ju skräcken sprida sig till resten av laget - huga. Hoppas inerligt att detta var en engångsföreteelse och premiärnerver hos Larsson.
Backarna lade inte ner tillräckligt arbeta framför det egna målet. Returen på 3-4 målet skulle inte få landa hos en ren Modospelare. Minns inte vem som var inne på det målet, men skulle gissa att det var Johansson som stod och sov. LHC ratade en kontraktsförlängning med honom för att de tyckte att han hade dålig inställning och dålig koncentration. Jag håller med!

Vi hade behövt en Hardy Nilsson i båset, när han styrde laget kämpade vi från första till sista sekund. Nu driver vi på när vi har medgång och faller totalt ihop i motgång.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Inte speciellt konstigt om Linkan ville bryta kontraktet. Om han nu fixar fyra mål måste väl fan resten av gänget klara slå sarg ut sista 20?

Sen kan man fråga vad Dennis Persson och Andreas Engqvist överhuvudtaget gör på isen vid ställningen 4-4 och några minuter kvar på klockan? Inget ont alls om dessa två men med så lite tid kvar måste man sätta in lite mer rutinerade pjäser...
Skriv svar