Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Andy »

Marcus Kristoffersson är ju numera en riktig poängkung. Gjorde mest poäng av alla spelare i Europa förra säsongen. 112 poäng, 62 mål. :shock: :D . Varför skulle vi tacka nej till en sådan poängkung :wink:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=751
Helt ärligt så skulle jag gärna se Krisse tillbaks i DIF.

Han är inte den brightaste killen i laget, men ack så skön.

Dessutom är han ju en av Hardys favoriter
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Fiskmaesen skrev:
-daniel- skrev:Men DIF har väl åtminstone tidigare velat ha M.Tjärnqvist. Jag har fattat det som att han själv haft högsta önskan om att sticka till KHL och att bollen ligger hos honom.

Vi kan ju dock hoppas på att signingen av Carlsson har ändrat förutsättningarna.
Det har med all sannolikhet ändrat förutsättningarna. Om det nu är så att 1 forward till ska in så krävs det inte en doktor i kvantfysik för att förstå att signa M Tjärnqvist är fel av fukushimaproportioner.

Trolla nu järlan och övertala Jensa Öhling att snöra på sig rören, NU!
Faktum är att - nörd som man är - så var jag och kollade på en Veteranmatch och jäklar va bra Öhling fortfarande var. Tror helt seriöst att han höll hyfsad allsvensk klass i alla fall
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

För alla nytillkomna läsare kan man sammanfatta de senaste sidorna med: Sluta jiddra, börja trolla!
Avgå DJ Yes!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Mindrocker skrev:För alla nytillkomna läsare kan man sammanfatta de senaste sidorna med: Sluta jiddra, börja trolla!

thx!..var just ute efter en sammanfattning. Har man inte tid att sitta på forumet 24/7 så nästa gång man är inne och kikar så måste man ju plöja 40 sidor med blaj för att kanske hitta 2 väsentliga inlägg
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

m0ng00se skrev:
Mindrocker skrev:För alla nytillkomna läsare kan man sammanfatta de senaste sidorna med: Sluta jiddra, börja trolla!

thx!..var just ute efter en sammanfattning. Har man inte tid att sitta på forumet 24/7 så nästa gång man är inne och kikar så måste man ju plöja 40 sidor med blaj för att kanske hitta 2 väsentliga inlägg

...och hur exakt hjälpte ditt fantastiskt insiktsfulla inlägg nytillkomna läsare som "inte har tid att sitta på forumet 24/7"? :|
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

Ingen större nyhet men Brynäs förhandlar med Widing
http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... pa-malkung
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

S:t Djurgården skrev:Ingen större nyhet men Brynäs förhandlar med Widing
Finner det tämligen troligt att Widing flyttar tillbaka till Gävle, och gör en kanonsäsong med 20++ mål.
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

-daniel- skrev:
Finner det tämligen troligt att Widing flyttar tillbaka till Gävle, och gör en kanonsäsong med 20++ mål.
Känner tyvärr likadant.
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

S:t Djurgården skrev:
-daniel- skrev:
Känner tyvärr likadant.
Jag delar den uppfattningen och hade gärna sett att vi behållit honom, men passat på att förhandla ner hans kontrakt. Kanske haft en lägre fast lön och sedan ett bonussystem baserat på mål och poäng
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
Jag delar den uppfattningen och hade gärna sett att vi behållit honom, men passat på att förhandla ner hans kontrakt. Kanske haft en lägre fast lön och sedan ett bonussystem baserat på mål och poäng

Mmjo, men samtidigt är trots allt inte Widing en spelartyp vi direkt behöver. Vet man på förhand (vilket naturligtvis inte är fallet) att han kommer leverera hade det varit tänkbart men det är nog fortfarande alldeles för stor risk för fortsatt måltorka och höga förväntningar. I första hand behöver vi en spelfördelare känns det som...

Ser hellre en förlängning med Hannula i sådana fall (även fast den säkerligen skulle bli dyrare), om vi nu inte lyckas knyta till oss någon annan spelfördelare av Klasen-typ!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:

Mmjo, men samtidigt är trots allt inte Widing en spelartyp vi direkt behöver. Vet man på förhand (vilket naturligtvis inte är fallet) att han kommer leverera hade det varit tänkbart men det är nog fortfarande alldeles för stor risk för fortsatt måltorka och höga förväntningar. I första hand behöver vi en spelfördelare känns det som...

Ser hellre en förlängning med Hannula i sådana fall (även fast den säkerligen skulle bli dyrare), om vi nu inte lyckas knyta till oss någon annan spelfördelare av Klasen-typ!
Absolut - hade dock gära sett både och plus spelfördelande center plus toppback.

Jag är dock något förvånad över den kraftfulla kritik Widing fick - vet inte vad folk hade förväntat sig. Han har förvissor gjort många mål ett par sässonger, men i första hand är han en hårt arbetande energispelare som bryter in mot mål och ingen trollgubbe som många Djurgårdssuportrar förväntat sig
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:

Absolut - hade dock gära sett både och plus spelfördelande center plus toppback.

Jag är dock något förvånad över den kraftfulla kritik Widing fick - vet inte vad folk hade förväntat sig. Han har förvissor gjort många mål ett par sässonger, men i första hand är han en hårt arbetande energispelare som bryter in mot mål och ingen trollgubbe som många Djurgårdssuportrar förväntat sig
Jo håller med i det mesta, däremot är det inte så konstigt i mitt tycke att Widing fick kritik. En spetsspelare som inte levererar i paritet med vad han har gjort tidigare bör nog räkna med att få utstå kritik i massor. Gillade dock verkligen honom stundtals; rev och slet & kämpade. Hade dock en alldeles för stor frekvens med att försvinna totalt från matcherna. Men all cred för att han verkligen försökte.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Uppsnappat på ett annat Sillyforum:

"Blev dock lite besviken när jag fick höra att Brynäs inte jagar Oscar Möller som tydligen bestämt sig för att flytta hem. Möller vill komma till en klubb där han kan få mycket tid i PP, vilket han absolut hade fått i Brynäs. Men tydligen har man siktet blint inställt på Widing."

Undra om detta stämmer, dvs dels att Oscar verkligen bestämt sig att (temporärt) flytta hem och PP-anspråken? Naturligtvis vill han spela PP så han kan få en bra poängskörd, så då är säkerligen en klubb som HV klart mindre troligt där speltiden i den spelformen antagligen blir rejält lidande. Jag tycker det börjar lukta lite DIF om Möller ändå... vi får se.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jo håller med i det mesta, däremot är det inte så konstigt i mitt tycke att Widing fick kritik. En spetsspelare som inte levererar i paritet med vad han har gjort tidigare bör nog räkna med att få utstå kritik i massor. Gillade dock verkligen honom stundtals; rev och slet & kämpade. Hade dock en alldeles för stor frekvens med att försvinna totalt från matcherna. Men all cred för att han verkligen försökte.
Absolut - men de flesta som kritiserade honom verkade inte ha koll på vad han var för typ av spelare. Förväntnningarna var satta på Linkan/Espen/Gud nivå - dvs en bolltrollare av guds nåde som lyfter en hel femma på egen hand

Inte konstigt att han fick kritik, men han fick kritik för fel saker
SweJason

Inlägg av SweJason »

Oscar Möller har varit på besök i Skellefteå

http://norran.se/sport/hockey/skellefte ... 161334.ece

Jönköping och Skellefteå är två städer han besökt än så länge säger han.
Låst