Aktiv1891 skrev:Återreggade mig för att diskussionen om mv är intressant.
På en direkt fråga i höstas på hockeyns affärsnätverk så svarade Jocke att skälet till att man inte valde Linus var att han uttalat sagt att han ville köra en säsong i SHL och sen prova Nordamerika. Detta rimmande inte med föreningens ambition att bygga långsiktigt.
Jag köper argumentet men inte beslutet att man då tror på Reideborn istället som en långsiktig lösning.
På en direkt fråga i höstas på hockeyns affärsnätverk så svarade Jocke att skälet till att man inte valde Linus var att han uttalat sagt att han ville köra en säsong i SHL och sen prova Nordamerika. Detta rimmande inte med föreningens ambition att bygga långsiktigt.
Jag köper argumentet men inte beslutet att man då tror på Reideborn istället som en långsiktig lösning.
Reideborns vara eller icke vara får man frånskilja från Linus nekade SHL-kontrakt. Mantas skrev på för San José Sharks den 11 april, samma dag som Linus Söderström var klar för HV71. Visserligen var Mantas förmodligen klart sedan tidigare, men samma gäller förmodligen för Linus.
Reideborns vara eller icke vara får man frånskilja från Linus nekade SHL-kontrakt. Mantas skrev på för San José Sharks den 11 april, samma dag som Linus Söderström var klar för HV71. Visserligen var Mantas förmodligen klart sedan tidigare, men samma gäller förmodligen för Linus.
Ja fast egentligen ser jag inte varför det skulle ha med Linus att göra alls.... Egentligen om man uttrycker att man vill ha en målvakt som man tror på långsiktigt så känns Reideborn fel i mina ögon oavsett vem det skulle ha blivit istället.
Den enda skillnaden som skulle vara till Reideborns fördel är väl att Linus skulle kunna väntas gå till NHL/AHL/NLA/KHL medan det tvivlar jag på att Reideborn skulle, men det baseras då å andra sidan på att jag tror att Linus har en betydligt högre potential och på så sätt kommer att spela på en högre nivå jämfört med Reideborn.
Jag fick lite känslan av att Adam inte var förstavalet men när andra (inkl Linus) kanske inte ville ha det långsiktiga så började man vandra ned på listan. Frågan är ju inför nästa säsong då Tellan med största sannolikhet lägger spaden på hyllan.
Aktiv1891 skrev:Jag fick lite känslan av att Adam inte var förstavalet men när andra (inkl Linus) kanske inte ville ha det långsiktiga så började man vandra ned på listan. Frågan är ju inför nästa säsong då Tellan med största sannolikhet lägger spaden på hyllan.
Aktiv1891 skrev:Jag fick lite känslan av att Adam inte var förstavalet men när andra (inkl Linus) kanske inte ville ha det långsiktiga så började man vandra ned på listan. Frågan är ju inför nästa säsong då Tellan med största sannolikhet lägger spaden på hyllan.
Enligt Linus så meddelade DIF att han ej skulle hålla i SHL.
Om det han säger är sant så är det otroligt dåligt och pinsamt skött av Jocke. Ska vi bränna broar med våra produkter så att de aldrig vill komma tillbaka? Skärpning i så fall till framtiden.
Joakim sa väl i upptaktsträffen (?) före premiären att Adam var längre fram i utvecklingen medans Linus var andremålvakt i Vita hästen. Och det är ju sant.
Mattias_87 skrev:Joakim sa väl i upptaktsträffen (?) före premiären att Adam var längre fram i utvecklingen medans Linus var andremålvakt i Vita hästen. Och det är ju sant.
Adam är dock 24 och var en av SHLs sämsta spelare förra året. Om Adam är längre fram i utvecklingen och redan bevisat att han inte håller på den här nivån, varför ger man honom ens chansen? Söderström var JVM-målvakt, där han petade Brynäs Felix Sandström som redan var SHL-målvakt.
Kollar man på hur Söderström spelat för Hv71 den senaste tiden kontra Adams säsong i år och året innan, så är det ganska uppenbart att Söderström redan är en bättre målvakt. Trots att han bara är 20 år. Sen vet man såklart aldrig hur Linus hade utvecklats om han stannade kvar. Det är skillnad på att spela i topplag och bottenlag.
Eftersom någon vägrar låsa upp 18/17 tråden får jag väl ta det här då. Norman letar lägenhet i Stockholm och trivs inte särskilt bra i Ryssland. Om ryssarna bryter hans kontrakt är det väldigt stor chans att han vill till Djurgården..
Benjamin L. Willard skrev:Eftersom någon vägrar låsa upp 18/17 tråden får jag väl ta det här då. Norman letar lägenhet i Stockholm och trivs inte särskilt bra i Ryssland. Om ryssarna bryter hans kontrakt är det väldigt stor chans att han vill till Djurgården..
Skulle vara fantastiskt! Tråkigt men förståeligt att han blev lockad av stålarna i Ryssland. Tänk om vi byter ut Anderson, Ikonen och Jeff mot Cehlin, Ante och Norman. Skulle få en härlig Djurgårdsprägel då!