Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Det här måste vara den mest döda sillyn jag varit med om.
Vi behöver en poängstark back till PP, vi behöver minst en bra 40+ poäng helst i 25-30 års åldern forward och gärna en 25 poängare.
Om vi plockar in dussinlirare på de tomma positionerna så vet vi hur det är ställt med ekonomin. Tyvärr.
Vi behöver en poängstark back till PP, vi behöver minst en bra 40+ poäng helst i 25-30 års åldern forward och gärna en 25 poängare.
Om vi plockar in dussinlirare på de tomma positionerna så vet vi hur det är ställt med ekonomin. Tyvärr.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vet inte om det känner till det. Men backsidan är redan spikad.oskais skrev:Det här måste vara den mest döda sillyn jag varit med om.
Två forwards återstår. Det verkar som det är en center och en forward. Båda ska kunna spela i topp 6.
Åldern på spelarna skiter jag fullständigt i nu. Bara dom kan lira.
Expert.
Kan M. Hannula eller D. Umi?evi? bli aktuella av att fylla någon av dessa platser tror du?SirDIFalot skrev:
Två forwards återstår. Det verkar som det är en center och en forward. Båda ska kunna spela i topp 6.
Hörde ryktet igen om att S. Bentivoglio skulle vara aktuell för oss! Någon här som vet något mer?
- SirDIFalot
Har jag svårt att tro. Två moneygrabbers som vi förmodligen inte kan locka. Och förmodligen inte heller spelartyper vi är ute efter.Rocky3000 skrev:Kan M. Hannula eller D. Umi?evi? bli aktuella av att fylla någon av dessa platser tror du?SirDIFalot skrev:
Hörde ryktet igen om att S. Bentivoglio skulle vara aktuell för oss! Någon här som vet något mer?
Expert.
- SirDIFalot
Kovalev signade i Schweiziska andraligan.
Expert.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Kommundoping och/eller externa finansiärer även där alltså!SirDIFalot skrev:Kovalev signade i Schweiziska andraligan.
Ge oss en ny assisterande tränare !
Har ingen något bra rykte kring detta ??
Sen två forwardsplatser kvar att fylla
1 Ölvestad (energispelare)
2 Poäng/målkung
Så bör det väl ska se ut
2 Poäng/målkung
Så bör det väl ska se ut
Usch inte avdankade spelare! Behöver 2 SPELARE som kan göra poäng.AndersR skrev:Ge oss en ny assisterande tränare !
2 Poäng/målkung
Så bör det väl ska se ut
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Är det bara jag som får känslan av att vi får beskedet om en ny Ass, Ölvestad etc på det kommande info mötet?
- SirDIFalot
Challle brukar ju läcka sånt rätt bra när han snackar med supportrar.MJ25 skrev:Är det bara jag som får känslan av att vi får beskedet om en ny Ass, Ölvestad etc på det kommande info mötet?
Men å andra sidan ser jag ingen som helst anledning att hålla sånt hemligt före infomötet och avslöja sånt där. Det är ju bättre om sånt kommer ut FÖRE infomötet så folk kan tänka till lite kring nyheterna innan de ställer frågorna.
Expert.
- Ja-ke den andre
Jag träffade även Blomstrand ute i förra veckan och han var också riktigt besviken på Challe.Sotarn skrev:Träffa Fredrik Wiegel(stavning?) i dag han säljer numera räkor i Kungshalen! Ruskigt trevlig och ödmjuk tog hans sig tid att prata om sin tid i DIF, kort beskrivet var han väll faktiskt utan bitterhet inte så jätte impad av Challe, att han själv inte höll köpte han men han sa att när det kom till L. Blomstrand, lagutagningar o spelar bemötande var han svår att förstå, vart också ofta helt galen när någon ifrågasatte honom. Han var också förundrad över vem som skulle göta poängen i DIF i åt nät så många poäng spelare lämnat. Själv hoppades jan på kontrakt med Huddinge. Som sagt en jävla trevlig snubbe synd bara att han inte var hetare på isen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror inte dem är ensamma direkt...Ja-ke den andre skrev:Jag träffade även Blomstrand ute i förra veckan och han var också riktigt besviken på Challe.Sotarn skrev:Träffa Fredrik Wiegel(stavning?) i dag han säljer numera räkor i Kungshalen! Ruskigt trevlig och ödmjuk tog hans sig tid att prata om sin tid i DIF, kort beskrivet var han väll faktiskt utan bitterhet inte så jätte impad av Challe, att han själv inte höll köpte han men han sa att när det kom till L. Blomstrand, lagutagningar o spelar bemötande var han svår att förstå, vart också ofta helt galen när någon ifrågasatte honom. Han var också förundrad över vem som skulle göta poängen i DIF i åt nät så många poäng spelare lämnat. Själv hoppades jan på kontrakt med Huddinge. Som sagt en jävla trevlig snubbe synd bara att han inte var hetare på isen.
Själv som supporter är jag inte så impad av Challe heller...
Han var en grym lagkapten osv...
Men han verkar bry sig mer om sina hästar...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Vad Fredric Weigel säger väger inte mycket i debatten.
Han är väl allmänt känd som killen som hade så stor talang men slarvade bort den genom att leva ett oprofessionellt liv. Minns när jag satt framför hans polare på Hovet som snackade om honom och beklagade sig över hans osunda hockeyliv. Inget fel med att leva så tycker jag, men vill man bli hockeyspelare måste man lägga ner mer tid på det än vad man kanske tror. Därför tycker jag att just Weigel inte bör ha så mycket åsikter.
Däremot vad Ludwig Blomstrand har att säga är så klart av stor vikt då han efter att han lämnade oss (där han kanske inte fick chansen riktigt) fick en boost i karriären och var väl en stor bidragande orsak till att Almtuna klarade sig kvar.
Edit: Ja, han har väl till och med skrivit ett tvåvägs-kontrakt med Vancouver...
Han är väl allmänt känd som killen som hade så stor talang men slarvade bort den genom att leva ett oprofessionellt liv. Minns när jag satt framför hans polare på Hovet som snackade om honom och beklagade sig över hans osunda hockeyliv. Inget fel med att leva så tycker jag, men vill man bli hockeyspelare måste man lägga ner mer tid på det än vad man kanske tror. Därför tycker jag att just Weigel inte bör ha så mycket åsikter.
Däremot vad Ludwig Blomstrand har att säga är så klart av stor vikt då han efter att han lämnade oss (där han kanske inte fick chansen riktigt) fick en boost i karriären och var väl en stor bidragande orsak till att Almtuna klarade sig kvar.
Edit: Ja, han har väl till och med skrivit ett tvåvägs-kontrakt med Vancouver...
Tar Kalin en av dem två sista forwards platserna nu?
Skulle tro det ja.MJ25 skrev:Tar Kalin en av dem två sista forwards platserna nu?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05