Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sportfåne »

sunne skrev:http://mrmadhawk.se/

Galet rykte om Klasen
2011-05-10 12:04:57
Ja, jag ska vara vänlig nog och bjuda denna sidan på en hel hög med sidvisningar nu.
För inlägget är värt att läsa.
Varför vet jag inte riktigt. Kanske för att det snackas om så sjuka summor.

Det går alltså ett rykte om att Malmö ska ha erbjudit Linus Klasen 7 miljoner i årslön i ett treårskontrakt.
Visst, Johan Davidsson tjänar stora pengar i HV71, men de spelar i elitserien och har dubbelt så stor lönebudget jämfört med Malmö.
Det finns inte ens lite på världskartan att Malmö kan erbjuda de pengarna till en enda enskild spelare.
Han skulle kunna vara aktuell, men inte en chans i världen att han skulle tjäna de pengarna.

Möjligen är det tal om att Malmö slänger i väg ett hyfsat högt bud, men nej, inte de summorna och nej, inte de summorna över ett treårskontrakt.
Tror någon på fullaste allvar att man tänker bränna de 70 miljonerna man får över tre år med 21 mille på en enda spelare?
Ta allt med en stor nypa salt, som står skrivet där. Det ekonomiska där kan inte stämma.

Finns inte en chans att detta kan stämma... Och varför ska man erbjuda en spelare som Klasen ett 3 års kontrakt. Är det någon som tror att han vill spela i sveriges andra liga i 3 år ? eehh nej.. han vill ju till NHL igen!
DIF <3
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel>

Är rätt säker på att en hel del dyra kontrakt inom DIF betalas extern. Likt värvningarna i fotbollen.

Är det bara jag som har en känsla av att vi ligger närmare med Möller än med Klasen?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Daniel>

Är rätt säker på att en hel del dyra kontrakt inom DIF betalas extern. Likt värvningarna i fotbollen.
Det där florerar det ju alltid rykten om, men skulle vara intressant att höra hur det ligger till med det. Men du måste ju ändå hålla med om att det är skillnad att bygga laget i praktiken enbart med externa medel jämfört med att krydda truppen med kanske 1 namn?

Klasen tror jag inte spelar i DIF kommande säsong, alldeles för många som rycker hårt i honom. Och vi kommer aldrig vinna något budkrig (och bör inte ge oss in i något heller). Möller vet jag inte heller... känns lite tveksamt även där.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

maag--80 skrev:
Mäklaren skrev:Och dra på trissor... Det ryktas nu om att Gustaf Wesslau, på grund av kronisk evighetssaltbrist måste sluta med ishockeyn. DIF har därför kontaktat Sergei Naumovs och Osten Östlund och givit dem båda lutraktiva kontraktsförslag.

Dessutom sägs det att Tony Scopac är sugen på en comeback.
Tomas Kollar och Marcus Kristoffersson är högsta prioritet, så att de återigen kan tackla en spelare emellan sig.

Men Jörgen Rickmo är mest trolig då DIF endast har en plats kvar bland forwards!
På backplatsen spås Henrik Petré göra återentre i högsta serien...
Hahaha ja det vore fina förstärkningar. Vansinnigt roligt att dra upp gamla "hjältar" igen. Ni tröttmössor som klagar verkar hellre ha en helt död tråd. -daniels- inlägg om Frasse på kansliet är kanske det roligaste jag läst här inne.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Mäklaren skrev:
maag--80 skrev:
Mäklaren skrev:Och dra på trissor... Det ryktas nu om att Gustaf Wesslau, på grund av kronisk evighetssaltbrist måste sluta med ishockeyn. DIF har därför kontaktat Sergei Naumovs och Osten Östlund och givit dem båda lutraktiva kontraktsförslag.

Dessutom sägs det att Tony Scopac är sugen på en comeback.
Tomas Kollar och Marcus Kristoffersson är högsta prioritet, så att de återigen kan tackla en spelare emellan sig.

Men Jörgen Rickmo är mest trolig då DIF endast har en plats kvar bland forwards!
På backplatsen spås Henrik Petré göra återentre i högsta serien...
Hahaha ja det vore fina förstärkningar. Vansinnigt roligt att dra upp gamla "hjältar" igen. Ni tröttmössor som klagar verkar hellre ha en helt död tråd. -daniels- inlägg om Frasse på kansliet är kanske det roligaste jag läst här inne.
Marcus Kristoffersson är ju numera en riktig poängkung. Gjorde mest poäng av alla spelare i Europa förra säsongen. 112 poäng, 62 mål. :shock: :D . Varför skulle vi tacka nej till en sådan poängkung :wink:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=751
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Varför skulle han komma tillbaka till Elitserien där han kommer göra MINST poäng i Europa? :lol:
Användarvisningsbild
Enbom

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Pff, han har meriter från utlandet....... :D
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Vill vi ha en riktig jävla poängspottare rekomenderar jag Skottska Tony Hand

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20964
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

DIFDIF skrev:Vill vi ha en riktig jävla poängspottare rekomenderar jag Skottska Tony Hand

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20964
Kristofferssons coach
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
isolerad

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:
Är det bara jag som har en känsla av att vi ligger närmare med Möller än med Klasen?
Finns det några rykten överhuvudtaget att Möller eller Klasen skulle vara aktuella för DIF?

Jag har bara sett önsketänkande i den här tråden. Min gissning är att ingen av dom är aktuella utan man väntar på M. Tjärnqvist ska tacka ja.
i
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:
Finns det några rykten överhuvudtaget att Möller eller Klasen skulle vara aktuella för DIF?

Jag har bara sett önsketänkande i den här tråden. Min gissning är att ingen av dom är aktuella utan man väntar på M. Tjärnqvist ska tacka ja.
Frasse har sagt tidigare att DIF är intresserade av Klasen. Och Hallman har sagt att hon vet att DIF är intresserade av Möller.

Är rätt säker på att det finns intresse för båda. Hade man velat ha Tjärnqvist hade det nog redan varit kritat och klart nu.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men DIF har väl åtminstone tidigare velat ha M.Tjärnqvist. Jag har fattat det som att han själv haft högsta önskan om att sticka till KHL och att bollen ligger hos honom.

Vi kan ju dock hoppas på att signingen av Carlsson har ändrat förutsättningarna.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

-daniel- skrev:Men DIF har väl åtminstone tidigare velat ha M.Tjärnqvist. Jag har fattat det som att han själv haft högsta önskan om att sticka till KHL och att bollen ligger hos honom.

Vi kan ju dock hoppas på att signingen av Carlsson har ändrat förutsättningarna.
Det har med all sannolikhet ändrat förutsättningarna. Om det nu är så att 1 forward till ska in så krävs det inte en doktor i kvantfysik för att förstå att signa M Tjärnqvist är fel av fukushimaproportioner.

Trolla nu järlan och övertala Jensa Öhling att snöra på sig rören, NU!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fiskmaesen skrev:
-daniel- skrev:Men DIF har väl åtminstone tidigare velat ha M.Tjärnqvist. Jag har fattat det som att han själv haft högsta önskan om att sticka till KHL och att bollen ligger hos honom.

Det har med all sannolikhet ändrat förutsättningarna. Om det nu är så att 1 forward till ska in så krävs det inte en doktor i kvantfysik för att förstå att signa M Tjärnqvist är fel av fukushimaproportioner.

Då får han tamejfan plocka fram det tunga trollstavsartilleriet om Öhling ska komma tillbaks. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Magnutz skrev:
Fiskmaesen skrev:

Då får han tamejfan plocka fram det tunga trollstavsartilleriet om Öhling ska komma tillbaks. ;)
Med tanke på de värvningar som hittils gjorts så bör han ju faktiskt ha en del tung ammunition kvar? ;)

Så jag väntar ivrigt på att få starta igång en tråd med rubriken "Välkommen (tillbaka) Jens Öhling" :D
Låst