Stenkollsåklart skrev: ↑2023-02-19 14:59:05
Är det jag som har 25 konton, eller blev det fel? Jag har nämligen bara ett, och reggade mig för första gången någonsin för ett par veckor sedan.
Det är såklart bara ren slump att ditt första inlägg kommer dagen efter Gutesäcks konto blir tyst i snart två veckor.
Är det inte för välformulerat? Den där hoppjärkan brukar ju skriva osammanhängande så att man blir halvt sjösjuk. Dessutom inte ett ord om hans besatthet, Emil Berglund.
Nåja, det är det mest ihärdigt organiserade troll jag någonsin stött på. Det ska han ha!
Är det jag som har 25 konton, eller blev det fel? Jag har nämligen bara ett, och reggade mig för första gången någonsin för ett par veckor sedan.
Det är såklart bara ren slump att ditt första inlägg kommer dagen efter Gutesäcks konto blir tyst i snart två veckor.
Är det inte för välformulerat? Den där hoppjärkan brukar ju skriva osammanhängande så att man blir halvt sjösjuk. Dessutom inte ett ord om hans besatthet, Emil Berglund.
Nåja, det är det mest ihärdigt organiserade troll jag någonsin stött på. Det ska han ha!
Fast flera av hans konton började likadant. Dröjde någon vecka innan Vinge, STINGRAY71, etc, spårade ur totalt, och han är väl tillräckligt smart för att fatta att det blir alldeles för tydligt att klaga på Berglund med varje konto. Blir spännande att se vilket namn han väljer härnäst.
Låt Klasen spela matcherna men låt han stå över fysen och rehaba istället.
Exakt så Ölvestad ska inte få vistas i närheten av Klasen
Om vi ens har fysträning på schemat den här tiden på året så gör Djurgården Hockey något riktigt galet.
Fysträning är ett stort ord.
Så kanske uttryckte mig fel.
Det är skillnad på att faktiskt träna fys och att köra prehab, för att minimera skaderisk och ”underhålla” kroppen.
Fysträning ska vara på sommarhalvåret, där du flyttar dina gränser och fokuserar på att få bättre resultat på testerna än förra året. Förbättra explosivitet i höften, stabilitet i fotleden, öka din kondition, benstyrka etc.
Under vinterhalvåret eller under aktiv säsong så bör fokus vara på isen. Altså tekniska detaljer i dina passningar, skott och lagdetaljer som i powerplay.
Du vinner ingenting genom att lägga in 2 fyspass i veckan under December-Mars, snarare så kör du slut på kroppen snabbare.
I många fall där man har en kroppsdel som är rejält utsliten där du egentligen bara spelar på smärtstillande till säsongen är slut (finns andra exempel vet inte om detta är fallet med Klasen, jag gissar bara), då spelar man egentligen bara match, du varken tränar på is eller tränar i gymmet.
Lät som att du inte tyckte man ska köra fys under pågående säsong.
Tack för utförligt svar. Helt klart skillnad på uppbyggnad vs underhåll. Där är vi överens.
Men nog kör man ofta på rätt bra även under säsong, det är min erfarenhet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Haha, alltså, sorry, men jag vet inte vem gutesäck är. Och jag kan med bestämdhet säga att jag inte är något troll som spammar på forumet. Jag har gjort ett par inlägg här, och det är allt. Jag vet heller inte riktigt vad i mina inlägg som föranlett den här ilskan Det är uppenbart att det är fler här inne som sitter på lite samma information som jag, vilket ändå styrker trovärdigheten i det jag hört. Och kanske kan det betyda att jag inte är Gutesäck (?!) hoppas För övrigt har jag inget mer att säga om Berglund än att han gör sitt bästa varje match!
jensa öhling #11 skrev: ↑2023-02-19 10:16:21
DIF fotboll körde fys under säsongen. Även när man dubblade med Europa. För att inte gå ned sig. Däremot justerade man längden på de passen. Enligt intervjun med fystränaren i DIFpodden.
Och just Klasen behöver säkert stärka upp muskler för att ljumskarna inte ska ta för mycket stryk.
Ljumskar är luriga. Men träning för att minimera skaderisk bör vara baserad på ordentliga mätningar under försäsong. Och då inte bara syre och dylikt utan en rad faktorer. Något litet från föregående säsong som gör att du är lite svagare i ena höften än den andra ökar tex risken för andra skador (jag kommer inte ihåg exakta siffror men det finns studier på området).
Det är inte trivialt för en idrottsman att ens märka av såna nyanser på egen hand så jag tror organisationen verkligen måste vara noggranna i det arbetet (vilket jag hoppas att de är). Jag inbillar mig även att det är betydligt knepigare med spelare som ansluter under pågående säsong.
Att ha pass där laget tränar tillsammans och kör specifika spypass där man kanske satt 60min som benhård gräns är dock otroligt värdefulla ur andra aspekter kring lagbyggen. Vissa kommer få köra extravarv om de är snabbare medan andra kanske stupar där och då när klockan slår 60 av trötthet men det finns vinster i en gemensam träning för alla där man inte tillåter att nån avviker ens med ett par sekunder (old school DIF).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Klasen och Arnesson har då gått från dag till dag till att inte kunna träna på is och är "förhoppningsvis tillbaka nästa vecka". Vilket betyder att de kommer vara borta längre än så.
Alms säsong är definitvt över.
Vi lär få börja slutspel med minst 6 spelare borta.
Vikas skrev: ↑2023-02-21 17:52:13
Klasen och Arnesson har då gått från dag till dag till att inte kunna träna på is och är "förhoppningsvis tillbaka nästa vecka". Vilket betyder att de kommer vara borta längre än så.
Alms säsong är definitvt över.
Vi lär få börja slutspel med minst 6 spelare borta.
Killgissar på att Klasen kommer spela på sprutor i slutspelet och man avvaktar tills matcherna ”blir viktiga”.