Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Skönt att sillytråden för nästa säsong är stängd. Den här funkar ju perfekt.
Född till sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

android skrev:Skönt att sillytråden för nästa säsong är stängd. Den här funkar ju perfekt.
Modsen är på hugget just nu!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Grabben från Söder skrev:Vi måste göra allt vi kan för att förlänga med Emil. Kan vara lagets viktigaste spelare.
Han är för bra för DIF. Lär gå till NHL, med all rätt.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2017-01-16 06:41:25, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Grabben från Söder skrev:Vi måste göra allt vi kan för att förlänga med Emil. Kan vara lagets viktigaste spelare.
Han är för bra för DIF. Lär gå till NHL, med all rätt. Sörensen och Hultström har en del att lära. Är man nog bra platsar man i NHL.

DIF siktar nog på topp 6 nästa år. Funderar visst på en ny framtida arena också fastän fansen vill ha kvar hovet. Lär bli lurigt....kanske kan bli ett mellanting.

Vi lirar kvar i hovet och förblir ett mittenlag. Putte och Ridderwall förlänger. Vejdemo skriver långt....målvaktsfrågan spelar mindre roll för ett mittenlag.

Vi ska luta jävligt mycket mer framåt nästa år har jag hört.....från säkra källor.

Heja ......
Jo men åker han över redan nästa år? Man glömmer lätt med tanke på hans spel att han endast är 20 år.

Peppe och Riddarn har kontrakt redan. Eller tänker du längre in i framtiden?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Han är för bra för DIF. Lär gå till NHL, med all rätt. ......
Jo men åker han över redan nästa år? Man glömmer lätt med tanke på hans spel att han endast är 20 år.

Emil är bra nog för NHL. Fundersam över hans val denna säsong. Inget i hans intervjuer talar för förlängning. Stort ego, djävulskt bra.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2017-01-16 06:39:47, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Han är för bra för DIF. Lär gå till NHL, med all rätt. Sörensen och Hultström har en del att lära. Är man nog bra platsar man i NHL.

DIF siktar nog på topp 6 nästa år. Funderar visst på en ny framtida arena också fastän fansen vill ha kvar hovet. Lär bli lurigt....kanske kan bli ett mellanting.

Vi lirar kvar i hovet och förblir ett mittenlag. Putte och Ridderwall förlänger. Vejdemo skriver långt....målvaktsfrågan spelar mindre roll för ett mittenlag.

Vi ska luta jävligt mycket mer framåt nästa år har jag hört.....från säkra källor.

Heja ......

Emil är bra nog för NHL. Fundersam över hans val denna säsong. Inget i hans intervjuer talar för förlängning. Stort ego, djävulskt bra.
Kan ju knappast klandra honom om han drar till NHL redan nästa säsong. Men man kan ändå hoppas.
Bra att han ändå tog ett år hos oss om det inte blir mer. Vi får stålar och har vi tur så vill han komma tillbaka i framtiden om han inte lyckas färga i NHL.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Han är för bra för DIF. Lär gå till NHL, med all rätt.

....

Kan ju knappast klandra honom om han drar till NHL redan nästa säsong. Men man kan ändå hoppas.
Bra att han ändå tog ett år hos oss om det inte blir mer. Vi får stålar och har vi tur så vill han komma tillbaka i framtiden om han inte lyckas färga i NHL.
Absolut inte, jag menar inget negativt mot Emil. Han är grymt bra och fattar kloka beslut utifrån hans egna utveckling. Bara lite ovanligt att ta sådana beslut, men jag är såklart glad att han valde bort HV för oss.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

"Samtidigt var det egentligen bara HV71 och Djurgården som det stod emellan, jag kände att någon av dom här två klubbarna blir det. Valet blev ju enkelt för mig då Djurgården sa att jag inte skulle hålla i SHL och att man inte ville ha mig." - Linus Söderström

Källa: http://www.hockeysverige.se/2017/01/16/ ... lla-i-shl/
mb81

Inlägg av mb81 »

Vikas skrev:"Samtidigt var det egentligen bara HV71 och Djurgården som det stod emellan, jag kände att någon av dom här två klubbarna blir det. Valet blev ju enkelt för mig då Djurgården sa att jag inte skulle hålla i SHL och att man inte ville ha mig." - Linus Söderström

HV kom alltså in i bilden då vi hade både Mantas och Tellan på kontrakt. Då fick man det bekräftat. Jag misstänker fortfarande att han var klar för HV innan Mantas blev klar för NHL. Med andra ord hade Linus alternativet att bli utlånad ännu ett år eller gå till HV.
Sen verkar det givetvis inte helt bra skött av Jocke&co men där har vi bara Linus ord att gå på.
ciirree

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
Vikas skrev:"Samtidigt var det egentligen bara HV71 och Djurgården som det stod emellan, jag kände att någon av dom här två klubbarna blir det. Valet blev ju enkelt för mig då Djurgården sa att jag inte skulle hålla i SHL och att man inte ville ha mig." - Linus Söderström

HV kom alltså in i bilden då vi hade både Mantas och Tellan på kontrakt. Då fick man det bekräftat. Jag misstänker fortfarande att han var klar för HV innan Mantas blev klar för NHL. Med andra ord hade Linus alternativet att bli utlånad ännu ett år eller gå till HV.
Sen verkar det givetvis inte helt bra skött av Jocke&co men där har vi bara Linus ord att gå på.
Med tanke på det sistnämnda du skriver. Den enda person som har kommenterat detta i media flera gånger är Linus. Många rasar på Jocke och CO över att Vi släppte Honom.
Vi vet egentligen inte hur det gick till.

Jag får dåliga vibbar av hans utspel. Tror att det finns mer bakom övergången som Linus inte berättar. Eller att det gick helt annorlunda till.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Det hade blivit livat om vi förtidspensionerat Tellan för att ha plockat in Linus. Särskilt då våran målaktsuppsättning förra säsongen var så pass stark som den var... Tanken var förmodligen att Mantas skulle stå som segrare över kampen om förstaspaden och Tellan skulle bli andremålvakt på samma sätt som han tog över förstaspaden säsongen 99-00 från Söderström.

OT: Jag gillar inte idén med 30 NHL-lag & 30 AHL lag.
Spelare under kontrakt borde inte få plockas till AHL. Tycker det skadar vår liga för mycket att klubbar kan plocka inhemska stjärnor för att sättas i deras 2:a lag i förhoppning att de ska utvecklas.

Eller jag förstår.. samtidigt jag inte gillar det.. eller.. äh, jag vet inte.. #grätgrät :cry:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Kanske är tvåa på bollen men fan, ta in den här killen resten av säsongen så får vi in en med målnäsa.... :D

Anton Holm
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13339
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Stämmer det där så är det ju helt sjukt om man sagt att han inte håller för spel i shl :/.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Morwin skrev:

Stämmer det där så är det ju helt sjukt om man sagt att han inte håller för spel i shl :/.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Det känns väl lite som att man sagt att "med Tellan och Mantas som målvakter har vi svårt att se att du kommer spela så mycket SHL hockey nästa är."
Aktiv1891

Inlägg av Aktiv1891 »

Återreggade mig för att diskussionen om mv är intressant.

På en direkt fråga i höstas på hockeyns affärsnätverk så svarade Jocke att skälet till att man inte valde Linus var att han uttalat sagt att han ville köra en säsong i SHL och sen prova Nordamerika. Detta rimmande inte med föreningens ambition att bygga långsiktigt.
Låst