Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Och så undrar folk varför forumet håller en låg nivå...
i
Jag tycker nog att nivån är förhållandevis hög här. Med erfarenhet från andra forum vet jag att det stundtals utbryter lite humoristiska bataljer. Tycker du att de gått över gränsen?isolerad skrev:Och så undrar folk varför forumet håller en låg nivå...
Själv sitter jag och bevakar DIFs status som en hök. Kanske blir det ett tillkännagivande snart?! Jag vet inte, men det vore ju jäkligt kul med lite mer nyheter. Förhoppningsvis kring Daniel Tjärnqvist och den där forwarden då.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ser hellre att tråden hålls levande med lite humor, i dessa extremt slöa silly-tider, än att inget alls skrivs. Så fort lite konkreta rykten dyker upp så återgår ju tråden till vanlig status igen.
- Andy
Drömmer mig bort till "Blå Helgonets" inlägg om Våldtäktsekorren och alla hans storys om Helgonets polare Terror... Det var tider det!starvin_marwin skrev:Ser hellre att tråden hålls levande med lite humor, i dessa extremt slöa silly-tider, än att inget alls skrivs. Så fort lite konkreta rykten dyker upp så återgår ju tråden till vanlig status igen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Just precis. Då är det inte så överdrivet roligt att varje gång man går in i silly-tråden är det en massa trams när man hoppas att det ska vara något av värde.Magnutz skrev:Jag tycker nog att nivån är förhållandevis hög här. Med erfarenhet från andra forum vet jag att det stundtals utbryter lite humoristiska bataljer. Tycker du att de gått över gränsen?isolerad skrev:Och så undrar folk varför forumet håller en låg nivå...
Själv sitter jag och bevakar DIFs status som en hök. Kanske blir det ett tillkännagivande snart?! Jag vet inte, men det vore ju jäkligt kul med lite mer nyheter. Förhoppningsvis kring Daniel Tjärnqvist och den där forwarden då..
Ni kan väl starta en tramstråd istället? Jag ser hellre folk som postar länkar till omöjliga värvningar på eliteprospects (som det gnälldes en jäkla massa på förut) än tramset som pågår nu bland etablerade forummedlemmar. Att vissa är moderatorer gör inte saken bättre.
Ja, jag är bitter. Elitserieabstinensen är för stor.
i
Tomas Kollar och Marcus Kristoffersson är högsta prioritet, så att de återigen kan tackla en spelare emellan sig.Mäklaren skrev:Och dra på trissor... Det ryktas nu om att Gustaf Wesslau, på grund av kronisk evighetssaltbrist måste sluta med ishockeyn. DIF har därför kontaktat Sergei Naumovs och Osten Östlund och givit dem båda lutraktiva kontraktsförslag.
Dessutom sägs det att Tony Scopac är sugen på en comeback.
Men Jörgen Rickmo är mest trolig då DIF endast har en plats kvar bland forwards!
På backplatsen spås Henrik Petré göra återentre i högsta serien...
Är det en spelare jag anser vara riktigt intressant så är det Andreas Thuresson från Nashvilles organisation. Tvåvägsforward med bra ålder som gör poäng.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- starvin_marwin
Född 87 och även om det bara blev 3 matcher så fick han titta upp i NHL förra säsongen. Känns lite för ung och het fortfarande för att vilja komma hem igen, eller ryktas det att han vill hem till Sverige?Billx skrev:Är det en spelare jag anser vara riktigt intressant så är det Andreas Thuresson från Nashvilles organisation. Tvåvägsforward med bra ålder som gör poäng.
Nej inte vad jag vet.. det var bara en i mitt tycke intressant spelare som har ett ugående kontrakt och som kanske inte får ett envägskontrakt och väljer att ta ett mellanår i Sverige eller liknandestarvin_marwin skrev:Född 87 och även om det bara blev 3 matcher så fick han titta upp i NHL förra säsongen. Känns lite för ung och het fortfarande för att vilja komma hem igen, eller ryktas det att han vill hem till Sverige?Billx skrev:Är det en spelare jag anser vara riktigt intressant så är det Andreas Thuresson från Nashvilles organisation. Tvåvägsforward med bra ålder som gör poäng.

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
http://mrmadhawk.se/
Galet rykte om Klasen
2011-05-10 12:04:57
Ja, jag ska vara vänlig nog och bjuda denna sidan på en hel hög med sidvisningar nu.
För inlägget är värt att läsa.
Varför vet jag inte riktigt. Kanske för att det snackas om så sjuka summor.
Det går alltså ett rykte om att Malmö ska ha erbjudit Linus Klasen 7 miljoner i årslön i ett treårskontrakt.
Visst, Johan Davidsson tjänar stora pengar i HV71, men de spelar i elitserien och har dubbelt så stor lönebudget jämfört med Malmö.
Det finns inte ens lite på världskartan att Malmö kan erbjuda de pengarna till en enda enskild spelare.
Han skulle kunna vara aktuell, men inte en chans i världen att han skulle tjäna de pengarna.
Möjligen är det tal om att Malmö slänger i väg ett hyfsat högt bud, men nej, inte de summorna och nej, inte de summorna över ett treårskontrakt.
Tror någon på fullaste allvar att man tänker bränna de 70 miljonerna man får över tre år med 21 mille på en enda spelare?
Ta allt med en stor nypa salt, som står skrivet där. Det ekonomiska där kan inte stämma.
Galet rykte om Klasen
2011-05-10 12:04:57
Ja, jag ska vara vänlig nog och bjuda denna sidan på en hel hög med sidvisningar nu.
För inlägget är värt att läsa.
Varför vet jag inte riktigt. Kanske för att det snackas om så sjuka summor.
Det går alltså ett rykte om att Malmö ska ha erbjudit Linus Klasen 7 miljoner i årslön i ett treårskontrakt.
Visst, Johan Davidsson tjänar stora pengar i HV71, men de spelar i elitserien och har dubbelt så stor lönebudget jämfört med Malmö.
Det finns inte ens lite på världskartan att Malmö kan erbjuda de pengarna till en enda enskild spelare.
Han skulle kunna vara aktuell, men inte en chans i världen att han skulle tjäna de pengarna.
Möjligen är det tal om att Malmö slänger i väg ett hyfsat högt bud, men nej, inte de summorna och nej, inte de summorna över ett treårskontrakt.
Tror någon på fullaste allvar att man tänker bränna de 70 miljonerna man får över tre år med 21 mille på en enda spelare?
Ta allt med en stor nypa salt, som står skrivet där. Det ekonomiska där kan inte stämma.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- -daniel-
Mest troligt är väl att de har erbjudit honom 7 miljoner för 3 år, dvs knappt 200k / månaden.
EDIT: Eh, läst orginalsidan som Madhawk hänvisar till: http://www.zirzamboni.n.nu/
Ja just det. Låter ju trovärdigt. Enkelt att få sidvisningar dock...
EDIT: Eh, läst orginalsidan som Madhawk hänvisar till: http://www.zirzamboni.n.nu/
Ja just det. Låter ju trovärdigt. Enkelt att få sidvisningar dock...
En jävla lön Modo erbjudit också enligt den sidan. Hoppas inte vi vill matcha buder (400 000/månad + 15000/poäng).
Samtidigt stör det mig att vi inte hänger med i den ekonomiska utvecklingen. Topp-4 budget borde DIF ha i alla fall. Nu märks en felchansning så enormt. Inte som för HV (Bremberg-gate). Visserligen åkte dom ut i kvarten men dom vann ändå serien.
Samtidigt stör det mig att vi inte hänger med i den ekonomiska utvecklingen. Topp-4 budget borde DIF ha i alla fall. Nu märks en felchansning så enormt. Inte som för HV (Bremberg-gate). Visserligen åkte dom ut i kvarten men dom vann ändå serien.
Född till sportchef.
- -daniel-
Alltså allt i den där artikeln känns helt taget ur luften. Finns inte en chans att man pratar om de summor det rör sig om här... skulle kunna värva oerhört mycket bättre meriterade spelare än Linus Klasen.android skrev:En jävla lön Modo erbjudit också enligt den sidan. Hoppas inte vi vill matcha buder (400 000/månad + 15000/poäng).
Men annars är jag självfallet också bitter över att DIF inte förfogar över en gigantekonomi, men på ett vis också tämligen stolt; vårt lag bygger inte på allmosor (förvisso investeringar, men här pratar vi hööög risk) från stenrika affärsmän.
- SirDIFalot
Är det inte det vi gör egentligen? Som Ekmans kontrakt som betalades av extern finansiär? Istället för som LHC, Hv och resten som får in gigantiska pengar på sina arenor och annat medan DIF gör minusresultat fem år i rad.-daniel- skrev:Alltså allt i den där artikeln känns helt taget ur luften. Finns inte en chans att man pratar om de summor det rör sig om här... skulle kunna värva oerhört mycket bättre meriterade spelare än Linus Klasen.android skrev:En jävla lön Modo erbjudit också enligt den sidan. Hoppas inte vi vill matcha buder (400 000/månad + 15000/poäng).
Men annars är jag självfallet också bitter över att DIF inte förfogar över en gigantekonomi, men på ett vis också tämligen stolt; vårt lag bygger inte på allmosor (förvisso investeringar, men här pratar vi hööög risk) från stenrika affärsmän.
Expert.
- -daniel-
Du nämner ett namn....som kanske (eller vet du mer än mig?) finansierats externt. I Malmö pratar vi om Stenbeck som gått in och ger laget X antal miljoner per år. Precis samma som skedde med LHC.SirDIFalot skrev:Är det inte det vi gör egentligen? Som Ekmans kontrakt som betalades av extern finansiär? Istället för som LHC, Hv och resten som får in gigantiska pengar på sina arenor och annat medan DIF gör minusresultat fem år i rad.-daniel- skrev:Alltså allt i den där artikeln känns helt taget ur luften. Finns inte en chans att man pratar om de summor det rör sig om här... skulle kunna värva oerhört mycket bättre meriterade spelare än Linus Klasen.android skrev:En jävla lön Modo erbjudit också enligt den sidan. Hoppas inte vi vill matcha buder (400 000/månad + 15000/poäng).
Tål inte ens att jämföras om du frågar mig.