Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stenkollsåklart
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Stenkollsåklart »

Dju skrev: 2023-02-17 10:41:36
Stenkollsåklart skrev: 2023-02-17 08:54:52
John Terry skrev: 2023-02-17 08:45:43
Stenkollsåklart skrev: 2023-02-16 15:27:21 Att Ölvestads fysträning inte ifrågasätts hårdare är ju en gåta. Ingen fingertoppskänsla alls, alla ska träna lika hårt och lika mycket, oavsett ålder och förutsättningar. TROTS ATT HALVA LAGET ÄR SKADAT Kanske är dags att fundera på ifall ens filosofi är rätt när just detta sker. Både denna säsong, och förra. I ett lag där man både har unga, hungriga spelare som behöver köra hårt och mycket, och äldre hemvändare som behöver hålla ordning på kroppen för att kunna spela ett par år till så behöver man vara lyhörd, vilket jag med säkerhet vet att han inte är, samt att missnöjet bland spelarna börjar att sprida sig lagom till slutspelet, både gällande och övriga ledare som inte tar tag i missnöjet i laget. Dags att vakna nu! Nu handlar det bara om att få spelarna att hålla sig hela och pigga inför slutspelet, släpp all prestige och all annan skit!
Så till vida ingen kan komma med faktisk bevisföring som visar på att ALLA tränar lika hårt oavsett och det är noll individanpassning så tycker jag man kan sluta sprida sånt här. Jag har ingen aning skall tilläggas hur man tränar. Men att påstå att Djurgården som professionell klubb inte skulle individanpassa sin fysiska träning är smått sensationellt faktiskt.
Jag skriver här, vad jag hört spelare i truppen, eller nära sagt. Sen om det är 100% sanning eller inte, kan jag inte svara på, men ingen rök utan eld osv…. OOch symtomen talar ändå sitt tydliga språk, kan ju inte vara bara otur varje år….

Och…. Sen när så krävs det att allt som skrivs i forumet behöver vara bevisat till 100% innan det skrivs här? Det borde framgå mer tydligt att man absolut inte får tala utifrån rykten man hört 🤷🏼
Visst är det vara fint att höra rykten om vad som sker i föreningen och hur den sköts (eller annan intel såklart), men det är också skillnad på hur det läggs fram. Sättet du formulerar infon du här fått på något oklart sätt gör att det framstår som ren fakta och blir med det lätt grunden för folks uppfattning om hur det faktiskt går till - när vi kanske inte ens vet om det stämmer? Blir liksom smutskastning från grunder som vi inte vet speglar verkligheten.

Lätt att det sprider (onödig?) negativitet och sur inställning till hur allt är förjävligt, framförallt när prestationen inte har varit på den nivån man kanske har förväntat sig.

MEN, såklart det ska diskuteras och att man ska få ställa sig kritisk. Det är ju AO. Men kanske med lite mer av den där fingertoppskänsla du själv pratar om.. Vi är ju alla här för att vi älskar vårt lag och vill det bästa.
Jag har inte hört detta på särskilt långa omvägar, sedan kan folk tolka det som man vill. Det som är fakta är att spelare efter spelare i djurgården drar på sig skador, inte bara i år. Det är fakta, och det måste bero på något. Efter att ha fått denna information till mig så tror jag att det finns åtminstone en viss del sanning i det, sen får alla här inne tro och tänka vad de vill. Det är alltså inte fakta jag delar, men det är inte heller något jag fabricerat hemma på kammaren. Jag lämnar detta ämne härvid och lovar att ha bättre fingertoppskänsla ifall jag får för mig att skriva igen :)
Användarvisningsbild
klintan85

Skadetråden

Inlägg av klintan85 »

Odelius och Karlsson sjuka.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Eriksson

Skadetråden

Inlägg av Eriksson »

klintan85 skrev: 2023-02-17 17:51:56 Odelius och Karlsson sjuka.
Videll-Gate på Karlsson månne :lol:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Vågar man hoppas på Öhgren och Arnesson tillbaka till derbyt åtminstone? Klasen är jag mer och mer säker på att vi bör vila till slutspelet så får han härda där.
Knickedick

Skadetråden

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2023-02-18 09:19:50 Vågar man hoppas på Öhgren och Arnesson tillbaka till derbyt åtminstone? Klasen är jag mer och mer säker på att vi bör vila till slutspelet så får han härda där.
Låt Klasen spela matcherna men låt han stå över fysen och rehaba istället.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Donkels-3.0 »

Knickedick skrev: 2023-02-18 15:45:57
Manijock skrev: 2023-02-18 09:19:50 Vågar man hoppas på Öhgren och Arnesson tillbaka till derbyt åtminstone? Klasen är jag mer och mer säker på att vi bör vila till slutspelet så får han härda där.
Exakt så Ölvestad ska inte få vistas i närheten av Klasen
Nattuggla_

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Donkels-3.0 skrev: 2023-02-18 16:47:42
Om vi ens har fysträning på schemat den här tiden på året så gör Djurgården Hockey något riktigt galet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2023-02-18 18:02:03
Om vi ens har fysträning på schemat den här tiden på året så gör Djurgården Hockey något riktigt galet.
:?:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Stenkollsåklart skrev: 2023-02-17 13:36:03
Jag har inte hört detta på särskilt långa omvägar, sedan kan folk tolka det som man vill. Det som är fakta är att spelare efter spelare i djurgården drar på sig skador, inte bara i år. Det är fakta, och det måste bero på något. Efter att ha fått denna information till mig så tror jag att det finns åtminstone en viss del sanning i det, sen får alla här inne tro och tänka vad de vill. Det är alltså inte fakta jag delar, men det är inte heller något jag fabricerat hemma på kammaren. Jag lämnar detta ämne härvid och lovar att ha bättre fingertoppskänsla ifall jag får för mig att skriva igen :)
Hur många konton är du uppe i nu - 25? Vi fattar att det är du, oavsett hur många konton du gör. Fattar du inte hur genomskinlig du är? Det HJÄLPER INTE med ett nytt konto. Alltid samma visa med lagom inlägg innan du psykballar.

Du lurar ingen, lägg ned bara... Tragiska sate.

Vänta tio jävla år. Då kanske vi har glömt dig. Kanske. Gå till läkaren snälla.Hjälp dig själv innan du skadar någon.
Säg den glädje som varar
jensa öhling #11

Skadetråden

Inlägg av jensa öhling #11 »

DIF fotboll körde fys under säsongen. Även när man dubblade med Europa. För att inte gå ned sig. Däremot justerade man längden på de passen. Enligt intervjun med fystränaren i DIFpodden.

Och just Klasen behöver säkert stärka upp muskler för att ljumskarna inte ska ta för mycket stryk.
Nattuggla_

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

jensa öhling #11 skrev: 2023-02-19 10:16:21 DIF fotboll körde fys under säsongen. Även när man dubblade med Europa. För att inte gå ned sig. Däremot justerade man längden på de passen. Enligt intervjun med fystränaren i DIFpodden.

Och just Klasen behöver säkert stärka upp muskler för att ljumskarna inte ska ta för mycket stryk.
Yes, så är det naturligtvis. Men det är knappt fysträning längre. Det är mer ”underhåll”.
Nattuggla_

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-18 18:12:21
Fysträning är ett stort ord.
Så kanske uttryckte mig fel.
Det är skillnad på att faktiskt träna fys och att köra prehab, för att minimera skaderisk och ”underhålla” kroppen.

Fysträning ska vara på sommarhalvåret, där du flyttar dina gränser och fokuserar på att få bättre resultat på testerna än förra året. Förbättra explosivitet i höften, stabilitet i fotleden, öka din kondition, benstyrka etc.
Under vinterhalvåret eller under aktiv säsong så bör fokus vara på isen. Altså tekniska detaljer i dina passningar, skott och lagdetaljer som i powerplay.
Du vinner ingenting genom att lägga in 2 fyspass i veckan under December-Mars, snarare så kör du slut på kroppen snabbare.

I många fall där man har en kroppsdel som är rejält utsliten där du egentligen bara spelar på smärtstillande till säsongen är slut (finns andra exempel vet inte om detta är fallet med Klasen, jag gissar bara), då spelar man egentligen bara match, du varken tränar på is eller tränar i gymmet.
Knickedick

Skadetråden

Inlägg av Knickedick »

Nattuggla_ skrev: 2023-02-19 11:01:58
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-18 18:12:21

Fysträning är ett stort ord.
Så kanske uttryckte mig fel.
Det är skillnad på att faktiskt träna fys och att köra prehab, för att minimera skaderisk och ”underhålla” kroppen.

Fysträning ska vara på sommarhalvåret, där du flyttar dina gränser och fokuserar på att få bättre resultat på testerna än förra året. Förbättra explosivitet i höften, stabilitet i fotleden, öka din kondition, benstyrka etc.
Under vinterhalvåret eller under aktiv säsong så bör fokus vara på isen. Altså tekniska detaljer i dina passningar, skott och lagdetaljer som i powerplay.
Du vinner ingenting genom att lägga in 2 fyspass i veckan under December-Mars, snarare så kör du slut på kroppen snabbare.

I många fall där man har en kroppsdel som är rejält utsliten där du egentligen bara spelar på smärtstillande till säsongen är slut (finns andra exempel vet inte om detta är fallet med Klasen, jag gissar bara), då spelar man egentligen bara match, du varken tränar på is eller tränar i gymmet.
Jag är ganska säker att Linus Klasen med den erfarenhet han har och den ålder av vishet han kommit till är den som känner sin kropp bäst och vet vilka gränser han kan pusha den till i nuläget. Låt honom sköta sitt upplägg själv. Jag tror inte han behöver vara med på så mycket i gymmet utan där kan han få sköta sig själv.... Det syntes tydligt innan skadan att Klasen var på väg upp.
Det har väl blivit ganska vanligt inom hockeyn att man kör någon form av styrka/kondition innan ispassen. Jag vet absolut inte hur det går till hos oss idag. Men låt Klasen slippa all form av sådant om det finns. Låt han vara på isen och ha kul. Sen kan han absolut sitta på cykeln ibland och göra vissa övningar i gymmet. Men jag tror han har koll på vad han behöver och inte behöver helt själv. Jag kan även tänka samma med Brodin som inte verkar helt lycklig just nu.....(bara vad jag utläser från kroppspråk och minspel)......Låt "gubbarna" ha roligt. Jag tror tyvärr att det är lite för mycket "tillbaka till träningskultur" tänk hos sportsliga ledningen just nu, och absolut, När Brodin, Hank, Norman, Kruger m,fl var juniorer och kom fram i DIF så tränade de sååå in i helvete och det var det som gjorde de årgångarna (88-93) att så många blev jävligt bra. Men dom här herrarna är inte juniorer längre, deras kroppar klarar inte den mängden längre och det måste man inse. Därför blir det också svårt att använda dem som förebilder när det kommer till "Träningskultur" träningsmängd och inställning, disiplin/mentalitet att träna hårt.....helt enkelt ett moment 22.
Stenkollsåklart

Skadetråden

Inlägg av Stenkollsåklart »

DIF_Soldier skrev: 2023-02-19 01:07:49
Stenkollsåklart skrev: 2023-02-17 13:36:03
Hur många konton är du uppe i nu - 25? Vi fattar att det är du, oavsett hur många konton du gör. Fattar du inte hur genomskinlig du är? Det HJÄLPER INTE med ett nytt konto. Alltid samma visa med lagom inlägg innan du psykballar.

Du lurar ingen, lägg ned bara... Tragiska sate.

Vänta tio jävla år. Då kanske vi har glömt dig. Kanske. Gå till läkaren snälla.Hjälp dig själv innan du skadar någon.
Är det jag som har 25 konton, eller blev det fel? Jag har nämligen bara ett, och reggade mig för första gången någonsin för ett par veckor sedan. 🤷🏼
Användarvisningsbild
jsson

Skadetråden

Inlägg av jsson »

Stenkollsåklart skrev: 2023-02-19 14:59:05 Är det jag som har 25 konton, eller blev det fel? Jag har nämligen bara ett, och reggade mig för första gången någonsin för ett par veckor sedan. 🤷🏼
Det är såklart bara ren slump att ditt första inlägg kommer dagen efter Gutesäcks konto blir tyst i snart två veckor.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Skriv svar