mb81 skrev:Hoppas verkligen att vi får en tyngre trupp än så där, men det ska man väl inte förutsätta... Ser lika tunn ut som årets. Cehlin är ytterligare en andralinare, som vi givetvis ska knyta oss an, men vi behöver ännu mer tyngd framåt. Sen vet jag inte om Weigel är tillräckligt stark/snabb för SHL. Grov chansning när vi har så många andra under kontrakt.
Skidlöparn: Jag tycker nog ändå det där ser bra ut. Cehlin är ett uppköp jämfört med Ikonen. Possler kan man räkna som ett nyförvärv. Ante(en återställd Ante alltså) är en klar förbättring jämfört med Anderson. Ridderwall, Ljungh och Lundh har visat tidigare att de kan bättre än vad de gjort detta halvår. Jag tror fortfarande att de kan komma upp i en hög nivå igen.
Juniorkedjan kan ta jättekliv men det är inget man kan räkna med heller.
Jag ser inte att det skulle vara bättre att ha hög omsättning på folk heller. Ante och Cehlin är ändå riktiga toppspelare på SHL-nivå.
Weigel är givetvis en chansning men känns som han kan bli en poängspruta om ett par år i SHL och skulle vara oerhört användbar i PP. Sen tror jag inte vi har råd med en till dyr spelare utöver Ante och Cehlin.
Skulle vara kul att se vilka du tycker vi ska värva. Med tyngd menar du storlek eller kvalitet?
Självklart är Ante ett grymt uppköp, men egentligen den enda i det där laget som är en klockren lirare för förstakedjan. Cehlin är en bra andraforward. Nej, vi skulle helst behöva två av Sörensens kaliber som verkligen kan förändra matchbilder själv. Den kvalitén tycker jag inte att någon av dagens forwards besitter. Fällström lär sluta, och borde tillsammans med Jeff kunna öppna upp för en sådan spelare. En ytterligare är väl en utopi, men vore såklart att föredra.
Sen vem denna herre ska vara låter jag vara osagt, men en playmaker måste vara prio då resten av vår spets mest är rakt på framåt. EDIT: Ryan Lasch skulle vara ett bra exempel.(säga vad man vill om honom, men spelar han i rätt lag lär man inte klaga)
Givetvis hoppas man på att junisarna ska fortsätta ta steg, Davidssons har grym potential båda två, men man kan inte förvänta sig mer än att de ska vara goda tredjelirare. Visst kan man testa att knyta sig an Weigel för en billig penning; han går ju alltid att låna ut om han uppskattar kroglivet för mycket. Ljungh och Vejdemo tror jag båda två kommer växa till nästa säsong. Ljungh har fått axla ett mycket större ansvar i form av istid, viktiga tekningar och boxplay, vilket givetvis synts negativt framåt. Samma sak för Vejdemo som har varit center istället för forward.
Ridderwall-Ante-Ny (Lasch)
Possler-Ljungh-Cehlin
Lundh-Johansson-Brodin
Davidsson-Vejdemo-Davidsson
Extra: Weigel, Ahlén, Hank, Lundin, Jonsson-Fjällby
Lite tunt för att slåss allra högst uppe, men det lär tyvärr inte bli mycket bättre, och vi lär slåss om topp-5.
Med det här laget får vi åtminstone en tydlig förstakedja, två bra andra/tredjekedjor varav båda komma ha fantastisk speed och även kunna förstöra för motståndarna. Sen en extrakedja med junisarna som kan komma in och skapa energi. Detta är även i enlighet med sportcheferna ideologi om hög fart som genomsyras genom alla kedjor och även att samtliga ska kunna producera framåt. Tyvärr något dyr trupp om vi ska ha samma kvalité på backsidan som för tillfället.