Många gånger jag tänkt samma sak, men inte orkar stångas med trollen. Finns ett svartgult forum dom kan hänga på istället om man går igång på att häckla mitt lag.
Skadetråden
Skadetråden
Skadetråden
Ber om ursäkt, ett illa valt skämt i frustration!Döden skrev: ↑2023-02-15 08:11:39Många gånger jag tänkt samma sak, men inte orkar stångas med trollen. Finns ett svartgult forum dom kan hänga på istället om man går igång på att häckla mitt lag.
Skadetråden
Det var inte bara riktat mot dig.Dusinator skrev: ↑2023-02-15 08:57:45Ber om ursäkt, ett illa valt skämt i frustration!Döden skrev: ↑2023-02-15 08:11:39Många gånger jag tänkt samma sak, men inte orkar stångas med trollen. Finns ett svartgult forum dom kan hänga på istället om man går igång på att häckla mitt lag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Att Ölvestads fysträning inte ifrågasätts hårdare är ju en gåta. Ingen fingertoppskänsla alls, alla ska träna lika hårt och lika mycket, oavsett ålder och förutsättningar. TROTS ATT HALVA LAGET ÄR SKADAT Kanske är dags att fundera på ifall ens filosofi är rätt när just detta sker. Både denna säsong, och förra. I ett lag där man både har unga, hungriga spelare som behöver köra hårt och mycket, och äldre hemvändare som behöver hålla ordning på kroppen för att kunna spela ett par år till så behöver man vara lyhörd, vilket jag med säkerhet vet att han inte är, samt att missnöjet bland spelarna börjar att sprida sig lagom till slutspelet, både gällande och övriga ledare som inte tar tag i missnöjet i laget. Dags att vakna nu! Nu handlar det bara om att få spelarna att hålla sig hela och pigga inför slutspelet, släpp all prestige och all annan skit!
Skadetråden
Så antingen var det inte starr som var Normans problem eller så gick något grovt fel efter första operationen.
För tydligen ska han bli borta en månad efter andra operationen. När det nu blir.
Nej, vi lär få dras med samma skadeproblem långt in i slutspelet. Joy.
För tydligen ska han bli borta en månad efter andra operationen. När det nu blir.
Nej, vi lär få dras med samma skadeproblem långt in i slutspelet. Joy.
Skadetråden
Ja tyvärr så kommer skadorna nog bli DIFs fall. Men om man hinner få igång Klasen, Vejdemo och Öhgren inför slutspelet så kan det funka. Men alla måste vara skadefria efter att de har kommit tillbaka. Men en nyckel är att man kan avgöra kvartsfinalen snabbt, blir den utdragen så blir det jobbigt. Men får man igång dessa spelare så har man spelare som kan väga över i ett slutspel.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Skadetråden
Utan att veta, men man kan ju undra varför Norman väljer att opera sina ögon just när det drar ihop sig till sluttampen på serien och det vankas slutspel. Inte jättemycket som är urakut att behöva operera ögonen för såvida det inte är öppenvinkelsglaukom (grön starr) eller näthinneavlossning. Men då väntar man inte flera veckor. Grå starr (grumlig lins) skulle han kunnat operera efter säsongen.
Stolt, men aldrig nöjd
Skadetråden
Om du inte vet kanske du inte ska sitta och hitta på och kasta anklagelser mot egna spelare. Finns väl inte en jävel på elitnivå som aktivt skulle avstå ett såhär viktigt slutspel.Wishes skrev: ↑2023-02-16 23:19:19Utan att veta, men man kan ju undra varför Norman väljer att opera sina ögon just när det drar ihop sig till sluttampen på serien och det vankas slutspel. Inte jättemycket som är urakut att behöva operera ögonen för såvida det inte är öppenvinkelsglaukom (grön starr) eller näthinneavlossning. Men då väntar man inte flera veckor. Grå starr (grumlig lins) skulle han kunnat operera efter säsongen.
KG nämnde det väl i podden, att det var akut och inte kunde vänta, eftersom det var risk för hans syn resten av livet. Ganska lätt att räkna ut vad som prioriteras.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Skadetråden
Så till vida ingen kan komma med faktisk bevisföring som visar på att ALLA tränar lika hårt oavsett och det är noll individanpassning så tycker jag man kan sluta sprida sånt här. Jag har ingen aning skall tilläggas hur man tränar. Men att påstå att Djurgården som professionell klubb inte skulle individanpassa sin fysiska träning är smått sensationellt faktiskt.Stenkollsåklart skrev: ↑2023-02-16 15:27:21 Att Ölvestads fysträning inte ifrågasätts hårdare är ju en gåta. Ingen fingertoppskänsla alls, alla ska träna lika hårt och lika mycket, oavsett ålder och förutsättningar. TROTS ATT HALVA LAGET ÄR SKADAT Kanske är dags att fundera på ifall ens filosofi är rätt när just detta sker. Både denna säsong, och förra. I ett lag där man både har unga, hungriga spelare som behöver köra hårt och mycket, och äldre hemvändare som behöver hålla ordning på kroppen för att kunna spela ett par år till så behöver man vara lyhörd, vilket jag med säkerhet vet att han inte är, samt att missnöjet bland spelarna börjar att sprida sig lagom till slutspelet, både gällande och övriga ledare som inte tar tag i missnöjet i laget. Dags att vakna nu! Nu handlar det bara om att få spelarna att hålla sig hela och pigga inför slutspelet, släpp all prestige och all annan skit!
-
Skadetråden
Jag skriver här, vad jag hört spelare i truppen, eller nära sagt. Sen om det är 100% sanning eller inte, kan jag inte svara på, men ingen rök utan eld osv…. OOch symtomen talar ändå sitt tydliga språk, kan ju inte vara bara otur varje år….John Terry skrev: ↑2023-02-17 08:45:43Så till vida ingen kan komma med faktisk bevisföring som visar på att ALLA tränar lika hårt oavsett och det är noll individanpassning så tycker jag man kan sluta sprida sånt här. Jag har ingen aning skall tilläggas hur man tränar. Men att påstå att Djurgården som professionell klubb inte skulle individanpassa sin fysiska träning är smått sensationellt faktiskt.Stenkollsåklart skrev: ↑2023-02-16 15:27:21 Att Ölvestads fysträning inte ifrågasätts hårdare är ju en gåta. Ingen fingertoppskänsla alls, alla ska träna lika hårt och lika mycket, oavsett ålder och förutsättningar. TROTS ATT HALVA LAGET ÄR SKADAT Kanske är dags att fundera på ifall ens filosofi är rätt när just detta sker. Både denna säsong, och förra. I ett lag där man både har unga, hungriga spelare som behöver köra hårt och mycket, och äldre hemvändare som behöver hålla ordning på kroppen för att kunna spela ett par år till så behöver man vara lyhörd, vilket jag med säkerhet vet att han inte är, samt att missnöjet bland spelarna börjar att sprida sig lagom till slutspelet, både gällande och övriga ledare som inte tar tag i missnöjet i laget. Dags att vakna nu! Nu handlar det bara om att få spelarna att hålla sig hela och pigga inför slutspelet, släpp all prestige och all annan skit!
Och…. Sen när så krävs det att allt som skrivs i forumet behöver vara bevisat till 100% innan det skrivs här? Det borde framgå mer tydligt att man absolut inte får tala utifrån rykten man hört
Skadetråden
Visst är det vara fint att höra rykten om vad som sker i föreningen och hur den sköts (eller annan intel såklart), men det är också skillnad på hur det läggs fram. Sättet du formulerar infon du här fått på något oklart sätt gör att det framstår som ren fakta och blir med det lätt grunden för folks uppfattning om hur det faktiskt går till - när vi kanske inte ens vet om det stämmer? Blir liksom smutskastning från grunder som vi inte vet speglar verkligheten.Stenkollsåklart skrev: ↑2023-02-17 08:54:52Jag skriver här, vad jag hört spelare i truppen, eller nära sagt. Sen om det är 100% sanning eller inte, kan jag inte svara på, men ingen rök utan eld osv…. OOch symtomen talar ändå sitt tydliga språk, kan ju inte vara bara otur varje år….John Terry skrev: ↑2023-02-17 08:45:43Så till vida ingen kan komma med faktisk bevisföring som visar på att ALLA tränar lika hårt oavsett och det är noll individanpassning så tycker jag man kan sluta sprida sånt här. Jag har ingen aning skall tilläggas hur man tränar. Men att påstå att Djurgården som professionell klubb inte skulle individanpassa sin fysiska träning är smått sensationellt faktiskt.Stenkollsåklart skrev: ↑2023-02-16 15:27:21 Att Ölvestads fysträning inte ifrågasätts hårdare är ju en gåta. Ingen fingertoppskänsla alls, alla ska träna lika hårt och lika mycket, oavsett ålder och förutsättningar. TROTS ATT HALVA LAGET ÄR SKADAT Kanske är dags att fundera på ifall ens filosofi är rätt när just detta sker. Både denna säsong, och förra. I ett lag där man både har unga, hungriga spelare som behöver köra hårt och mycket, och äldre hemvändare som behöver hålla ordning på kroppen för att kunna spela ett par år till så behöver man vara lyhörd, vilket jag med säkerhet vet att han inte är, samt att missnöjet bland spelarna börjar att sprida sig lagom till slutspelet, både gällande och övriga ledare som inte tar tag i missnöjet i laget. Dags att vakna nu! Nu handlar det bara om att få spelarna att hålla sig hela och pigga inför slutspelet, släpp all prestige och all annan skit!
Och…. Sen när så krävs det att allt som skrivs i forumet behöver vara bevisat till 100% innan det skrivs här? Det borde framgå mer tydligt att man absolut inte får tala utifrån rykten man hört![]()
Lätt att det sprider (onödig?) negativitet och sur inställning till hur allt är förjävligt, framförallt när prestationen inte har varit på den nivån man kanske har förväntat sig.
MEN, såklart det ska diskuteras och att man ska få ställa sig kritisk. Det är ju AO. Men kanske med lite mer av den där fingertoppskänsla du själv pratar om.. Vi är ju alla här för att vi älskar vårt lag och vill det bästa.
-
Skadetråden
Huruvida Djurgården och Jimmie tränar på ett modernt sätt eller inte vet jag inte. Men det jag faktiskt vet och kan är att fysträningen för en atlet skiljer sig extremt mycket idag mot hur den såg ut för några år sedan.
Det är inte längre maxlyft i knäböj 4 gånger i veckan och löp tills du spyr, tack gode gud. Vi har kommit längre än så.
Traditionell styrketräning (tung sådan, som var väldigt vanligt bland hockeyspelare) ger dig en hård och stel kropp. Du är mer exponerad för skador och det är inte så man tränar en hockeyspelare idag, åtminstone inte om du gått en modern utbildning. En hockeyspelare ska vara explosiv, flexibel, rörlig, elastisk etc etc.
Många föreningar runt om i Sverige är fortfarande old school - om Djurgården är en av dem vet jag som sagt inte, men vårat konstanta problem med skador säsong efter säsong väcker funderingar.
Det är inte längre maxlyft i knäböj 4 gånger i veckan och löp tills du spyr, tack gode gud. Vi har kommit längre än så.
Traditionell styrketräning (tung sådan, som var väldigt vanligt bland hockeyspelare) ger dig en hård och stel kropp. Du är mer exponerad för skador och det är inte så man tränar en hockeyspelare idag, åtminstone inte om du gått en modern utbildning. En hockeyspelare ska vara explosiv, flexibel, rörlig, elastisk etc etc.
Många föreningar runt om i Sverige är fortfarande old school - om Djurgården är en av dem vet jag som sagt inte, men vårat konstanta problem med skador säsong efter säsong väcker funderingar.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Skadetråden
Jag har inte lusläst tråden, så ursäkta om jag slår in öppen dörr.
Men i mina ögon är det inte Ölvestad som ska få all skit för belastningsskador.
Vad jag vet stod inte han ansvarig för Klasens sommarträning.
Istället tycker jag vi matchat spelare onödigt hårt emellanåt.
Varför fick inte Klasen mjukstarta? Spela lite vart 4:e byte. Låg speltid.
Nu blev det pp och tätt matchande direkt till dess att det brast.
Visserligen ingår han väl i vårt med-team, men måste ju finnas fler än honom som ger klartecken till spel samt kommer överens om en rimlig upptrappning av matchning.
Visserligen ingår han väl i vårt med-team, men måste ju finnas fler än honom som ger klartecken till spel samt kommer överens om en rimlig upptrappning av matchning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Skadetråden
Nej det är inte bara Ölvestad, men Klasen är tyvärr bara ett exempel av många säsongers skadeproblematik.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-02-17 12:00:14 Jag har inte lusläst tråden, så ursäkta om jag slår in öppen dörr.
Vänder på frågan.
Testades Klasen ordentligt när han kom hit? Har vi tillräckligt bra rutiner när vi kollar spelare som ansluter?
Det är inte bara sommarträningen Ölvestad och Djurgården är ansvarig över. Det är träning på sommaren för att komma i form, det är rehab, prehab, rätt mängd fys under säsong osv. Det är så mycket mer än bara sommarträning.
Skadetråden
Ja bra frågor, och här kan tycka att dom borde vara mer transparenta med status och vad man faktiskt gör med dom skadade spelarna i fråga. Tystnaden gör ju att man klättrar på väggarna och försöker hitta svar i minsta lila rykte. Inte bra..Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-17 12:14:52Nej det är inte bara Ölvestad, men Klasen är tyvärr bara ett exempel av många säsongers skadeproblematik.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-02-17 12:00:14 Jag har inte lusläst tråden, så ursäkta om jag slår in öppen dörr.
Vänder på frågan.
Testades Klasen ordentligt när han kom hit? Har vi tillräckligt bra rutiner när vi kollar spelare som ansluter?
Det är inte bara sommarträningen Ölvestad och Djurgården är ansvarig över. Det är träning på sommaren för att komma i form, det är rehab, prehab, rätt mängd fys under säsong osv. Det är så mycket mer än bara sommarträning.
Håller med om den intensiva matchningen på Klasen också, men kan tänka mig att desperationen efter att vända det spelmässiga skeppet gjorde att man spelade honom så mycket det var möjligt.
Man kan ju bara spekulera nu, men det kan ju vara så att Klasen själv "sagt ifrån" och vilar så mycket han kan nu fram till slutspelet efter att top 6 är "fixad". Vilket känns rätt smart.
Den infon vi sen får är att han är skadad och "dag-till-dag".