Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
benganfs

Inlägg av benganfs »

Donkels-3.0 skrev: 2023-01-24 05:43:12
benganfs skrev: 2023-01-24 00:07:39
Nattuggla_ skrev: 2023-01-23 23:09:20
#10 skrev: 2023-01-23 22:56:04
benganfs skrev: 2023-01-23 21:53:39

Halloran påväg till modo.
Bra, Gradin håller på att värva sönder en fungerande maskin, kan kosta mer än det smakar för dom att värva
Kan också fungera väldigt bra.
Se på HV71 ifjol, alla de som anslöt senare var precis lika bra som förutspått och de blev helt omöjliga att slå.

Som fler varit inne på risken som modo tar i att värva nu hur ser ekonomin ut nästa år? Jag börjar blir alltmer bekväm i att det kanske hade varit bra med en nystart säg 3-4 år i Hockeyallsvenskan. Vi bör inte värva mer kanske en back till då alm vägrar veta om han ska spela eller ej. Den värvningen förstår jag faktiskt inte.
Bekväm med att stanna i hockeyallsvenskan - defaitism de luxe
Ähh hellre skapa något från grunden som är stark än det jag har sett dom senaste 5 åren. Det mår man bara ännu sämre av om vi nu går upp iår. Det kommer inte ändras något och det kommer se precis likadant ut. Vi kommer ligga runt 10-14 och byta tränare oftare än jag byter kalsonger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vi borde verkligen försöka låna in Lukas Wernblom om Modo tar Halloran.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-01-24 11:42:29 Vi borde verkligen försöka låna in Lukas Wernblom om Modo tar Halloran.
Ja, håller med, jag ser inte riktigt vart han ska gå in (ska såklart spela i en toppkedja) om man plockar Halloran.
Hade varit en kanonvärvning av oss.

Edit. Helt klar nu.
Och Reid Gardiner från finska JYP ryktas också till Modo. Känns ju som att våran säsong är över nu.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Gällande modo. Bara hoppas att dom drabbas av samma förbannelse, som oss dom senaste åren........ gällande jenkare/canadicker....

Kämpa KG.... ngt borde komma , helst denna vecka (fanns 1mille för Brickley).
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Förhelvette vakna nu KG. ?
The DIF ONE
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2023-01-23 23:09:20
#10 skrev: 2023-01-23 22:56:04
benganfs skrev: 2023-01-23 21:53:39
Vilgotczky skrev: 2023-01-22 13:12:53 Nick Halloran verkar vara påväg bort från Timrå. Bra fart, någon ersättare för Söderlund? https://www.eliteprospects.com/player/2 ... k-halloran
Halloran påväg till modo.
Bra, Gradin håller på att värva sönder en fungerande maskin, kan kosta mer än det smakar för dom att värva
Kan också fungera väldigt bra.
Se på HV71 ifjol, alla de som anslöt senare var precis lika bra som förutspått och de blev helt omöjliga att slå.
Nja, det håller jag verkligen inte med om.

Löven pressade dem rejält i match sex, var bara en ramträff från en match 7.
Då är man inte omöjliga att slå om du frågar mig.
Det år Timrå gick upp så dammade de av Löven i 4 raka vill jag minnas. Dom var helt överlägsna.

När det gäller Modo räds jag mer deras spel än deras spelare.
Om nya spelare kan förstöra deras kemi så vore det bra.
I Björklöven är jag mer rädd för deras spelare än deras spel.

Men Modo kommer bli laget att slå om man ska upp i år, där är vi nog alla överens.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
benganfs

Inlägg av benganfs »

Hur ser laget ut om vi spelar i allsvenskan nästa år ?
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Om man bara tittar på namnen på pappret så har ju DIF minst lika bra lag som både MODO och Björklöven det som skiljer är hur man har fått ihop laget och spelet. Detta lag som DIF har ska mycket väl kunna räcka för att ta sig upp. Man har ju en del sparkapital i både Norman, Lekkerimäki och Klasen och de hittar formen. Och gärna att Rensfeldt hittar tillbaka till den formen han hade förra säsongen. I matchen senast mot MODO så utmanövrerade man dem fullständigt. Och de hade knappt någon farlig chans på hela matchen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Inkräktaren

Inlägg av Inkräktaren »

klintan85 skrev: 2023-01-24 14:31:53 Om man bara tittar på namnen på pappret så har ju DIF minst lika bra lag som både MODO och Björklöven det som skiljer är hur man har fått ihop laget och spelet. Detta lag som DIF har ska mycket väl kunna räcka för att ta sig upp. Man har ju en del sparkapital i både Norman, Lekkerimäki och Klasen och de hittar formen. Och gärna att Rensfeldt hittar tillbaka till den formen han hade förra säsongen. I matchen senast mot MODO så utmanövrerade man dem fullständigt. Och de hade knappt någon farlig chans på hela matchen.
Knappt någon farlig chans på hela matchen? Ja du är rolig du haha.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Inkräktaren skrev: 2023-01-24 15:13:12
klintan85 skrev: 2023-01-24 14:31:53 Om man bara tittar på namnen på pappret så har ju DIF minst lika bra lag som både MODO och Björklöven det som skiljer är hur man har fått ihop laget och spelet. Detta lag som DIF har ska mycket väl kunna räcka för att ta sig upp. Man har ju en del sparkapital i både Norman, Lekkerimäki och Klasen och de hittar formen. Och gärna att Rensfeldt hittar tillbaka till den formen han hade förra säsongen. I matchen senast mot MODO så utmanövrerade man dem fullständigt. Och de hade knappt någon farlig chans på hela matchen.

Håller med dig om sparkapital och "på pappret "...

Men sen det det här med sjukdomar, skador, Nicky d som back. Fan måste fylla på truppen och satsa 100% .

Vad tror ni te x Kruger tänker när vi helt plötsligt blivit som (friskis o svetis alla ska få delta, resultatet är oviktigt).

Är det så vi vill ha det. Så så blir jag glatt överraskad om han är kvar nästa år! Då kan vi köra med Bergfors o Hank, bli ett stabilt lag i HA🇸🇪!
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Hoppas verkligen KG hoppar över idén med att ta in en forward till fjärde och istället tar in två backar.. förstår inte riktigt tanken där om jag ska vara ärlig. En back som ersätter Ytterell, sen en till back som är duktig med förstapasset, vi behöver komma ur egen zon enklare och snabbare om vi ska ha en ärlig chans mot Modo i en matchserie.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

DIF hade MODO under kontroll hela matchen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Från sportrapporten med KG:
– Ingen förändring i planen, utan prioritet är som tidigare på backsidan. Vi vill hitta en eller ett par backar att stärka upp med där. På forwardssidan tycker vi att vi besitter skicklighet, där är det mera skridskoåkning och storlek som vi tittar efter.
Då verkar det ändå som att vi ska ta in fler backar :D
Cyber

Inlägg av Cyber »

klintan85 skrev: 2023-01-24 15:56:00
DIF hade MODO under kontroll hela matchen.
Fast hur mycket berodde det på att MoDo var usla? Time out efter fem minuter har jag nog aldrig sett Karlin ta tidigare. MoDo är i en rejäl svacka.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Skulle chansa på att utöver Ytterell så är nog Alm out resten av säsongen. Den skadehistoriken han har och så nu luddigt borta igen. Sedan Falk minst en månad om inte mer.

Om vi ska ha något så är det en back. Skit i att värva FW - i sådana fall ett lån, exempelvis en sån som Lukas Wernblom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst