Jag tror att de flesta är medvetna om det.förevigtdjurgården skrev:Det är möjligt, men det är ju 7-8 år sen nu.sensei skrev:Hade vi fått ha kvar Hannula under 09/10 så hade det troligtvis vart den lilla skillnaden till guldet.förevigtdjurgården skrev:![]()
Jag drömde att jag gick in på difhockey och vi hade värvat hem Hannula. Enligt det scenario drömmen målade upp så hade Jocke hyllat honom som precis den sorts målskytt vi behöver just nu. Han har en förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.
Hade ont i magen när jag vaknade.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
frågan är om inte FBK står högst upp på hans lista ifall han vill hem till SHL. Skulle dock gissa på KHL för honom.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Tycker annars man ska flörta med Enroth, om man nu ska kolla på målvakter som troligen har gjort sitt i NHL.

- Jim Morrison
Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Då måste vi dock byta ut Reideborn för jag tror inte Reideborn tillsammans med Sahlin nästa säs är en särskilt bra lösning om nu Tellan inte vill fortsätta ytterligare ett år.Jim Morrison skrev:Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Fast inte så ung? Äldre än Adam. Adam hade bättre siffror än honom i allsvenskan för flera år sen än vad Sahlin har nu. Sen har jag inte sett Sahlin speciellt mycket och kan säkert vara en bra värvning ändå. Men jag är inne på Benjamins linje att vi behöver en riktigt bra första slips som kan stå 2/3 av alla matcher.Jim Morrison skrev:Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Men skulle bli riktigt besviken om vi ändå ite värvar från Sportklubben i år. Weigel borde verkligen spela i DIF nästa säsong!
- Jim Morrison
My bad, fick för mig att han var 95a. Men jävligt bra är han åtminstone. Skulle inte förvåna mig att han finns i diskussionerna till nästa säsong. Sedan är det klart att vi ska ha in Weigel också samt Karlkvist från Modo som det gick rykten om redan inför den här säsongen. Sitter på kontrakt förvisso men SHL-klausul lär finnas.mb81 skrev:Fast inte så ung? Äldre än Adam. Adam hade bättre siffror än honom i allsvenskan för flera år sen än vad Sahlin har nu. Sen har jag inte sett Sahlin speciellt mycket och kan säkert vara en bra värvning ändå. Men jag är inne på Benjamins linje att vi behöver en riktigt bra första slips som kan stå 2/3 av alla matcher.Jim Morrison skrev:Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Men skulle bli riktigt besviken om vi ändå ite värvar från Sportklubben i år. Weigel borde verkligen spela i DIF nästa säsong!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Har vi verkligen plats för två anfallare från allsvenskan om man kollar nuvarande 17/18 trupp?Jim Morrison skrev:My bad, fick för mig att han var 95a. Men jävligt bra är han åtminstone. Skulle inte förvåna mig att han finns i diskussionerna till nästa säsong. Sedan är det klart att vi ska ha in Weigel också samt Karlkvist från Modo som det gick rykten om redan inför den här säsongen. Sitter på kontrakt förvisso men SHL-klausul lär finnas.mb81 skrev:Fast inte så ung? Äldre än Adam. Adam hade bättre siffror än honom i allsvenskan för flera år sen än vad Sahlin har nu. Sen har jag inte sett Sahlin speciellt mycket och kan säkert vara en bra värvning ändå. Men jag är inne på Benjamins linje att vi behöver en riktigt bra första slips som kan stå 2/3 av alla matcher.Jim Morrison skrev:Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi har väl nätt och jämnt plats för två forwards utöver redan kontrakterade, och Matt vill man inte direkt se ersättas av allsvensk spelare.Benjamin L. Willard skrev:Har vi verkligen plats för två anfallare från allsvenskan om man kollar nuvarande 17/18 trupp?Jim Morrison skrev:My bad, fick för mig att han var 95a. Men jävligt bra är han åtminstone. Skulle inte förvåna mig att han finns i diskussionerna till nästa säsong. Sedan är det klart att vi ska ha in Weigel också samt Karlkvist från Modo som det gick rykten om redan inför den här säsongen. Sitter på kontrakt förvisso men SHL-klausul lär finnas.mb81 skrev:Fast inte så ung? Äldre än Adam. Adam hade bättre siffror än honom i allsvenskan för flera år sen än vad Sahlin har nu. Sen har jag inte sett Sahlin speciellt mycket och kan säkert vara en bra värvning ändå. Men jag är inne på Benjamins linje att vi behöver en riktigt bra första slips som kan stå 2/3 av alla matcher.Jim Morrison skrev:Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
- Jim Morrison
Så länge det är bra spelare så bryr jag mig inte om vilken liga dom kommer ifrån. Sedan kan jag tänka mig att hitta andra klubbar åt vissa spelare som sitter på kontrakt nästa säsong. Lättare sagt än gjort, men större möjligheter under en off-season åtminstone. Dock kan jag tycka att Vejdemos förlängning gjorde en värvning av Weigel mindre trolig. Hade först sett honom som ersättare till Lukas.Benjamin L. Willard skrev:Har vi verkligen plats för två anfallare från allsvenskan om man kollar nuvarande 17/18 trupp?Jim Morrison skrev:My bad, fick för mig att han var 95a. Men jävligt bra är han åtminstone. Skulle inte förvåna mig att han finns i diskussionerna till nästa säsong. Sedan är det klart att vi ska ha in Weigel också samt Karlkvist från Modo som det gick rykten om redan inför den här säsongen. Sitter på kontrakt förvisso men SHL-klausul lär finnas.mb81 skrev:Fast inte så ung? Äldre än Adam. Adam hade bättre siffror än honom i allsvenskan för flera år sen än vad Sahlin har nu. Sen har jag inte sett Sahlin speciellt mycket och kan säkert vara en bra värvning ändå. Men jag är inne på Benjamins linje att vi behöver en riktigt bra första slips som kan stå 2/3 av alla matcher.Jim Morrison skrev:Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
- Think if...
- Kontakt:
JT:s plats borde redan vara ledig...Puckey skrev:Vi har väl nätt och jämnt plats för två forwards utöver redan kontrakterade, och Matt vill man inte direkt se ersättas av allsvensk spelare.Benjamin L. Willard skrev:Har vi verkligen plats för två anfallare från allsvenskan om man kollar nuvarande 17/18 trupp?Jim Morrison skrev:My bad, fick för mig att han var 95a. Men jävligt bra är han åtminstone. Skulle inte förvåna mig att han finns i diskussionerna till nästa säsong. Sedan är det klart att vi ska ha in Weigel också samt Karlkvist från Modo som det gick rykten om redan inför den här säsongen. Sitter på kontrakt förvisso men SHL-klausul lär finnas.mb81 skrev:Fast inte så ung? Äldre än Adam. Adam hade bättre siffror än honom i allsvenskan för flera år sen än vad Sahlin har nu. Sen har jag inte sett Sahlin speciellt mycket och kan säkert vara en bra värvning ändå. Men jag är inne på Benjamins linje att vi behöver en riktigt bra första slips som kan stå 2/3 av alla matcher.Jim Morrison skrev: Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.
Using Tapatalk
[/quote]
Har vi verkligen plats för två anfallare från allsvenskan om man kollar nuvarande 17/18 trupp?
Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]
Vi har väl nätt och jämnt plats för två forwards utöver redan kontrakterade, och Matt vill man inte direkt se ersättas av allsvensk spelare.[/quote]
JT:s plats borde redan vara ledig...[/quote]
Ponera att Ikonen och Tambellinis platser står lediga nästa säsong.
Ridderwall
Ljungh
Brodin
Lundh
Possler
Johansson
Davidsson
Davidsson
Vejdemo
Eriksson
Ahlén
Där har du 11 kontrakterade forwards, och efter missat JVM tror jag att vi får behålla Davidssons. Vi behöver få in spelare som öser in poäng på de två återstående platserna.
Har vi verkligen plats för två anfallare från allsvenskan om man kollar nuvarande 17/18 trupp?
Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]
Vi har väl nätt och jämnt plats för två forwards utöver redan kontrakterade, och Matt vill man inte direkt se ersättas av allsvensk spelare.[/quote]
JT:s plats borde redan vara ledig...[/quote]
Ponera att Ikonen och Tambellinis platser står lediga nästa säsong.
Ridderwall
Ljungh
Brodin
Lundh
Possler
Johansson
Davidsson
Davidsson
Vejdemo
Eriksson
Ahlén
Där har du 11 kontrakterade forwards, och efter missat JVM tror jag att vi får behålla Davidssons. Vi behöver få in spelare som öser in poäng på de två återstående platserna.
Tror som många säger att det är svårt att få in två spelare från allsvenskan med tanke på situationen på forwardssidan. De långa kontrakten på Hank och Ahlén ställer verkligen till det här. Det är nog det allra största misstaget Jocke gjort som sportchef faktiskt.Jim Morrison skrev:My bad, fick för mig att han var 95a. Men jävligt bra är han åtminstone. Skulle inte förvåna mig att han finns i diskussionerna till nästa säsong. Sedan är det klart att vi ska ha in Weigel också samt Karlkvist från Modo som det gick rykten om redan inför den här säsongen. Sitter på kontrakt förvisso men SHL-klausul lär finnas.mb81 skrev:Fast inte så ung? Äldre än Adam. Adam hade bättre siffror än honom i allsvenskan för flera år sen än vad Sahlin har nu. Sen har jag inte sett Sahlin speciellt mycket och kan säkert vara en bra värvning ändå. Men jag är inne på Benjamins linje att vi behöver en riktigt bra första slips som kan stå 2/3 av alla matcher.Jim Morrison skrev:Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Mina tankar gällande forwardssidan(borde vara i nästa års silly såklart men Frasse vägrar ju låsa upp den!):
Centrar
C1- Ny. Förhoppnngsvis en frisk Ante
C2-Ljungh
C3-Vejdemo
C4-Johansson
C5-Ny.Gärna Weigel
C6-Lundin
Vänsterforwards
VF1-Ridderwall
VF2-Possler
VF3-Lundh
VF4-Macdavid
VF5-Hank
VF6- Jonsson-Fjällby
Högerforwards
HF1-Ny. Cehlin borde vara självskriven här
HF2-Brodin
HF3-Davidsson
HF4-Ahlén
Ut: Anderson, Tambellini och Ikonen. Ikonen är en som skulle kunna vara kvar men känns som det finns lite för lite plats för honom oh jag väljer hellre Cehlin än Ikonen tex.
Vejdemo vet man ju inte om han blir kvar ändå Han kanske drar till Nordamerika även fast han förlängde. Jag hade också tänkt mig Weigel som hans ersättare. Men om Vejdemo blir kvar så får truppen bli lite bredare. Behövs alltid en rätt bred trupp. Framförallt kommande säsong då jag inte ser att det finns så många givna juniorer att lyfta upp. Jonsson-Fjällby kommer väl vara med i truppen och spela en del. Johannes Sandberg kanske får lite speltid också men sen finns det väldigt lite mer att fylla på med. Men med denna trupp så skulle jag formera laget något i stil med detta. Tar mig friheten att flytta runt vissa spelare då det är rätt tjockt bland centrar. Linus Johansson ser jag gärna i en toppkedja till exempel. Så han får gå ut på en kant. Något i stil med detta tror jag skulle bli bra.
Lundh-Ante-Cehlin
Ridderwall-Ljungh-Johansson
Possler-Weigel-Brodin
Macdavid-Vejdemo-Davidsson
Hank,Ahlén, Lundin och Jonsson-Fjällby får slåss om extraplatsen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror som många säger att det är svårt att få in två spelare från allsvenskan med tanke på situationen på forwardssidan. De långa kontrakten på Hank och Ahlén ställer verkligen till det här. Det är nog det allra största misstaget Jocke gjort som sportchef faktiskt.mb81 skrev:Jim Morrison skrev:My bad, fick för mig att han var 95a. Men jävligt bra är han åtminstone. Skulle inte förvåna mig att han finns i diskussionerna till nästa säsong. Sedan är det klart att vi ska ha in Weigel också samt Karlkvist från Modo som det gick rykten om redan inför den här säsongen. Sitter på kontrakt förvisso men SHL-klausul lär finnas.mb81 skrev:Fast inte så ung? Äldre än Adam. Adam hade bättre siffror än honom i allsvenskan för flera år sen än vad Sahlin har nu. Sen har jag inte sett Sahlin speciellt mycket och kan säkert vara en bra värvning ändå. Men jag är inne på Benjamins linje att vi behöver en riktigt bra första slips som kan stå 2/3 av alla matcher.Jim Morrison skrev:Tveksam på hans nuvarande status. Kostar säkert mycket och har inte direkt varit bra senaste säsongerna. Då är jag mycket mer intresserad av Alexander Sahlin från SSK som burit ett tungt lass där den här säsongen och varit en av ligans bästa målvakter. Ung, fortfarande utvecklingsbar, förmodligen mycket billigare samt huserat i Stockholmsområdet ett tag. Sitter på utgående kontrakt.jsson skrev:Monstret uppsatt på waivers av Edmonton. Hade varit en helt okej värvning för nästa säsong.
Mina tankar gällande forwardssidan(borde vara i nästa års silly såklart men Frasse vägrar ju låsa upp den!):
Centrar
C1- Ny. Förhoppnngsvis en frisk Ante
C2-Ljungh
C3-Vejdemo
C4-Johansson
C5-Ny.Gärna Weigel
C6-Lundin
Vänsterforwards
VF1-Ridderwall
VF2-Possler
VF3-Lundh
VF4-Macdavid
VF5-Hank
VF6- Jonsson-Fjällby
Högerforwards
HF1-Ny. Cehlin borde vara självskriven här
HF2-Brodin
HF3-Davidsson
HF4-Ahlén
Ut: Anderson, Tambellini och Ikonen. Ikonen är en som skulle kunna vara kvar men känns som det finns lite för lite plats för honom oh jag väljer hellre Cehlin än Ikonen tex.
Vejdemo vet man ju inte om han blir kvar ändå Han kanske drar till Nordamerika även fast han förlängde. Jag hade också tänkt mig Weigel som hans ersättare. Men om Vejdemo blir kvar så får truppen bli lite bredare. Behövs alltid en rätt bred trupp. Framförallt kommande säsong då jag inte ser att det finns så många givna juniorer att lyfta upp. Jonsson-Fjällby kommer väl vara med i truppen och spela en del. Johannes Sandberg kanske får lite speltid också men sen finns det väldigt lite mer att fylla på med. Men med denna trupp så skulle jag formera laget något i stil med detta. Tar mig friheten att flytta runt vissa spelare då det är rätt tjockt bland centrar. Linus Johansson ser jag gärna i en toppkedja till exempel. Så han får gå ut på en kant. Något i stil med detta tror jag skulle bli bra.
Lundh-Ante-Cehlin
Ridderwall-Ljungh-Johansson
Possler-Weigel-Brodin
Macdavid-Vejdemo-Davidsson
Hank,Ahlén, Lundin och Jonsson-Fjällby får slåss om extraplatsen.[/
Hoppas verkligen att vi får en tyngre trupp än så där, men det ska man väl inte förutsätta... Ser lika tunn ut som årets. Cehlin är ytterligare en andralinare, som vi givetvis ska knyta oss an, men vi behöver ännu mer tyngd framåt. Sen vet jag inte om Weigel är tillräckligt stark/snabb för SHL. Grov chansning när vi har så många andra under kontrakt.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Uäähh, oskönt lag, ytterligare en massa sarghörns lir att vänta av alldeles för lätta spelare, vi behöver ha in ordentlig spets samt fler Brodins, Ante är ju vad vi behöver som förstacenter dock.
Spela fult