Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Under J-VM kommer garanterat backsidan vara svag så vår kära Murray finns nog ändå med i tankebanorna. Vore nästintill tjänstefel att inte vara intresserade om han blir tillgänglig...
Talangfulla backar har vi ja.ciirree skrev:Murray kommer nog inte att hända. Vi skulle då ha flera talangfulla backar som får svårt att ta plats.
Challe sa at backsidan är klar dessutom
Frågan är dock hur många backar vi har i dagsläget som håller SHL-klass?
OM man undantar våra "junisbackar" samt backar något år äldre är jag inte direkt övertygad om att någon av dem kommer fungera i SHL. Alltså några av dem kommer säkerligen att göra det, men frågan är om tillräckligt många av dem gör det. Känns som att vi har en stor grå massa av backar typ Högström, Deilert, Holm, Finnen och Fernholm. Känns helt enkelt som att vi saknar "ledande backar". Detta innebär också att ovan nämnda fem backar "måste hålla" för SHL-spel då vi knappast kan begära att våra talanger skall gå in och leverera direkt.
Hade mycket hellre sett att två-tre av ovan nämnda backar hade ersatts med ett toppnamn istället.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Jo men nu är den den ju klar. Ovsett vad vi tycker. För jag tror nämligen många tycker samma sak som du just sa. Jag håller med iallafall.Kall-El skrev:Talangfulla backar har vi ja.ciirree skrev:Murray kommer nog inte att hända. Vi skulle då ha flera talangfulla backar som får svårt att ta plats.
Challe sa at backsidan är klar dessutom
Frågan är dock hur många backar vi har i dagsläget som håller SHL-klass?
OM man undantar våra "junisbackar" samt backar något år äldre är jag inte direkt övertygad om att någon av dem kommer fungera i SHL. Alltså några av dem kommer säkerligen att göra det, men frågan är om tillräckligt många av dem gör det. Känns som att vi har en stor grå massa av backar typ Högström, Deilert, Holm, Finnen och Fernholm. Känns helt enkelt som att vi saknar "ledande backar". Detta innebär också att ovan nämnda fem backar "måste hålla" för SHL-spel då vi knappast kan begära att våra talanger skall gå in och leverera direkt.
Hade mycket hellre sett att två-tre av ovan nämnda backar hade ersatts med ett toppnamn istället.
Kan säkerligen presenteras nån under säsongen om det går knackigt och jag säger ju inte Nej till Dogge.
Men min gissning är att junisarna kommer göra det bra och att vi lånar in någon i vinter. Sen har vi Westlund med.
Backarna ska ju ändå till NHL sen... Alltså, chansen att vi får en summa för dem när de kritar minskar inte nämnvärt.
Precis. Känns som att vi kommer skeppa över en hel del backar framöver. Med tanke på JVM och så vidare vore det kanske inte fel med att prova Murre ifall han ger upp där borta. Tror inte att han kommer kräva någon megalön eller megaspelatid för den delen. För att förtydliga: inga megakrav alltså.pulverapa skrev:Backarna ska ju ändå till NHL sen... Alltså, chansen att vi får en summa för dem när de kritar minskar inte nämnvärt.
Murray skulle bidra med respekt och vara enormt viktig inte minst i BP.
Inbillar mig också att han skulle kunna användas en hel del i möten med sponsorer och liknande dessutom.
Inbillar mig också att han skulle kunna användas en hel del i möten med sponsorer och liknande dessutom.
Idiotiskt om vi plockar hem Dogge om vi får chansen ..lagkapten .
Ingen presenterad sportchef idag heller. Nehepp.
Dogge, spelande sportchef. Kom ihåg vart ni läste det först.
Noterat!!!JohanPez skrev:Dogge, spelande sportchef. Kom ihåg vart ni läste det först.
Dogge, sportande spelchef.
Född till sportchef.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Är det ingen som har koll hur Dogge har tänkt inför kommande säsong.. Är han kvar i Canada eller är han hemma i Svedala
. Om Djurgårdshjälpen har ett namn att samla till tror jag kulorna börjar rulla in..
Dogge eller meriterad random center..

Wiken eller Garpen spelande sportchef.
Frågan är hur Dogge spenderat semestern. Över 183 dagar över ett kalenderår och han måste betala skatt i Sverige.
Många som sett honom här under sommaren så förmodligen i Sverige då.pulverapa skrev:Frågan är hur Dogge spenderat semestern. Över 183 dagar över ett kalenderår och han måste betala skatt i Sverige.
Men han har råd!