DIF Fotboll
- Jim Morrison
Re: DIF Fotboll
Och FairPlay borta? Mycket som raserades ikväll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Problemet är ju att vi inte har något bra överhuvudtaget att byta in. Hade han inte gjort bytet hade det gnällts på att det inte byttes alls. Pigga ben men sämre spelare sista 5 min i Philip, nåja. Vi har ingen bred trupp helt enkelt.Vikas skrev:Ja, det var väl dags för en fullständigt bedrövlig insats. Har gått för bra på sistone.
Massivt underbetyg till samtliga spelare och ett ännu större sådant till Pelle. Varför sitter han och håller på byten till minut 88 varje match, speciellt när vi ligger under?
Expert.
Mayambela? Rubio? Mdaki?SirDIFalot skrev:Problemet är ju att vi inte har något bra överhuvudtaget att byta in. Hade han inte gjort bytet hade det gnällts på att det inte byttes alls. Pigga ben men sämre spelare sista 5 min i Philip, nåja. Vi har ingen bred trupp helt enkelt.Vikas skrev:Ja, det var väl dags för en fullständigt bedrövlig insats. Har gått för bra på sistone.
Massivt underbetyg till samtliga spelare och ett ännu större sådant till Pelle. Varför sitter han och håller på byten till minut 88 varje match, speciellt när vi ligger under?
Att byta in Adde och Hellqvist är inte att vilja vinna eller en satsning på yngre spelare/nyförvärv som inte fått många chanser. Förlust & Förlust.
Vi vet redan att Mayambela är en spelare som spelar helt avigt. En sån spelare behövs när hela jävla offensiven är totaldöd på fantasi.
Vad har vi att förlora? Ingenting.
Otroligt tråkigt och dåligt av Pelle.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- SirDIFalot
Mayamela är ju en jätteflopp som man förmodligen bryter kontraktet med i vinter. Xolani är här för att DIF inte ska bli för få spelare kvar på träningarna, på allvar. Rubio är ung och lovande, men han är 16 år och man bedömer nog honom inte som tillräckligt mogen för att gå in i krisande situationer.Godnoken skrev:Mayambela? Rubio? Mdaki?SirDIFalot skrev:Problemet är ju att vi inte har något bra överhuvudtaget att byta in. Hade han inte gjort bytet hade det gnällts på att det inte byttes alls. Pigga ben men sämre spelare sista 5 min i Philip, nåja. Vi har ingen bred trupp helt enkelt.Vikas skrev:Ja, det var väl dags för en fullständigt bedrövlig insats. Har gått för bra på sistone.
Att byta in Adde och Hellqvist är inte att vilja vinna eller en satsning på yngre spelare/nyförvärv som inte fått många chanser. Förlust & Förlust.
Vi vet redan att Mayambela är en spelare som spelar helt avigt. En sån spelare behövs när hela jävla offensiven är totaldöd på fantasi.
Expert.
Som sagt. Vi har inget att förlora.SirDIFalot skrev:Mayamela är ju en jätteflopp som man förmodligen bryter kontraktet med i vinter. Xolani är här för att DIF inte ska bli för få spelare kvar på träningarna, på allvar. Rubio är ung och lovande, men han är 16 år och man bedömer nog honom inte som tillräckligt mogen för att gå in i krisande situationer.Godnoken skrev:Mayambela? Rubio? Mdaki?SirDIFalot skrev:Problemet är ju att vi inte har något bra överhuvudtaget att byta in. Hade han inte gjort bytet hade det gnällts på att det inte byttes alls. Pigga ben men sämre spelare sista 5 min i Philip, nåja. Vi har ingen bred trupp helt enkelt.Vikas skrev:Ja, det var väl dags för en fullständigt bedrövlig insats. Har gått för bra på sistone.
Mayambela är ingen flopp. Han har inte fått chansen. Det lilla jag såg av Mdaki i svenska cupen var hästlängder bättre än Adde's nuvarande form.
- SirDIFalot
Mayambela har inte gjort ett enda bra inhopp hittills och heller inte imponerat i U21 och öppet gnällt två gånger om på sociala medier över att han inte får spela mer. Han åker ut med huvudet före i vinter.Godnoken skrev:Som sagt. Vi har inget att förlora.SirDIFalot skrev:Mayamela är ju en jätteflopp som man förmodligen bryter kontraktet med i vinter. Xolani är här för att DIF inte ska bli för få spelare kvar på träningarna, på allvar. Rubio är ung och lovande, men han är 16 år och man bedömer nog honom inte som tillräckligt mogen för att gå in i krisande situationer.Godnoken skrev:Mayambela? Rubio? Mdaki?SirDIFalot skrev:Problemet är ju att vi inte har något bra överhuvudtaget att byta in. Hade han inte gjort bytet hade det gnällts på att det inte byttes alls. Pigga ben men sämre spelare sista 5 min i Philip, nåja. Vi har ingen bred trupp helt enkelt.Vikas skrev:Ja, det var väl dags för en fullständigt bedrövlig insats. Har gått för bra på sistone.
Mayambela är ingen flopp. Han har inte fått chansen. Det lilla jag såg av Mdaki i svenska cupen var hästlängder bättre än Adde's nuvarande form.
Expert.
For real? Det har jag missat. Tråkigt. Tycker att han bör ha fått mer speltid dock.SirDIFalot skrev:Mayambela har inte gjort ett enda bra inhopp hittills och heller inte imponerat i U21 och öppet gnällt två gånger om på sociala medier över att han inte får spela mer. Han åker ut med huvudet före i vinter.Godnoken skrev:Som sagt. Vi har inget att förlora.SirDIFalot skrev:Mayamela är ju en jätteflopp som man förmodligen bryter kontraktet med i vinter. Xolani är här för att DIF inte ska bli för få spelare kvar på träningarna, på allvar. Rubio är ung och lovande, men han är 16 år och man bedömer nog honom inte som tillräckligt mogen för att gå in i krisande situationer.Godnoken skrev:Mayambela? Rubio? Mdaki?SirDIFalot skrev: Problemet är ju att vi inte har något bra överhuvudtaget att byta in. Hade han inte gjort bytet hade det gnällts på att det inte byttes alls. Pigga ben men sämre spelare sista 5 min i Philip, nåja. Vi har ingen bred trupp helt enkelt.
Man kan inte alltid tycka likadant men att säga att Mayambela inte har gjort ett enda bra inhopp är att ta i. Vill minnas att hans två första inhopp imponerade mycket. U21 spelet vet jag inget om.
Hans senaste inhopp har varit ganska tveksamma men samtidigt kan man förstå varför. Tycker att han sett extremt stressad ut utav situationen i spelet. Får man bara max 20 minuter var tredje match så vill man såklart visa så mycket som möjligt vilket oftast leder till en enda stor pannkaka.
Du har dock fortfarande inte kommit med något argument mot att vi inte har något att förlora och borde således satsa på ungdomen samt nyförvärv som inte fått chansen.
Att ta in Adde var huvudlöst, fegt och meningslöst av PO då det INTE bidrog till det vi behövde i det läget - mer fart i spelet för att luckra upp Åtvids 10 manna buss. Det naturliga hade varit att lyfta in Mayambela eller PH i anfallet och lyfta in än mer bollar istället fick vi en felvänd, långsam och oengagerad Adde som bromsade spelet - tack PO!!!
Gårdagens sömnpiller är glömt. Nu gäller följande:
1. Skriv upp er till Kalmar away på söndag. Det är tredje sista bortamatchen för året, självklart ska ni spendera er söndag på Guldfågeln arena: http://www.jarnkaminerna.se/2014/07/16/ ... v-upp-dig/
2. Köp biljett till nästa hemmamatch mot Falkenberg onsdag den 24:e! Sofialäktaren ska fyllas och uttrycket ´varenda jävel´lär användas. KÖP:
http://www.jarnkaminerna.se/2014/09/15/ ... alkenberg/
3. GBG away måndag 29:e september. Tillsammans med bortapremiären och derbyt årets mest självklara bortamatch, skriv upp er: http://www.jarnkaminerna.se/2014/09/09/ ... v-upp-dej/
4. Hetsa polarna, bjud dem på biljetter. Alla ska med i de sista matcherna nu!
DIF!
1. Skriv upp er till Kalmar away på söndag. Det är tredje sista bortamatchen för året, självklart ska ni spendera er söndag på Guldfågeln arena: http://www.jarnkaminerna.se/2014/07/16/ ... v-upp-dig/
2. Köp biljett till nästa hemmamatch mot Falkenberg onsdag den 24:e! Sofialäktaren ska fyllas och uttrycket ´varenda jävel´lär användas. KÖP:
http://www.jarnkaminerna.se/2014/09/15/ ... alkenberg/
3. GBG away måndag 29:e september. Tillsammans med bortapremiären och derbyt årets mest självklara bortamatch, skriv upp er: http://www.jarnkaminerna.se/2014/09/09/ ... v-upp-dej/
4. Hetsa polarna, bjud dem på biljetter. Alla ska med i de sista matcherna nu!
DIF!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
1. Skriv upp dig till Kalmar away på söndag! Andra bussen är på god väg att fyllas så ska ni med, skriv upp er nu:
http://www.jarnkaminerna.se/2014/07/16/ ... mar-borta/
Efter denna är det bara två bortamatcher kvar så detta vill ni inte missa!
2. Köp biljett till Falkenberg hemma på onsdag och fyll sofialäktaren! Bara så ni vet så ska varenda jävel dit så detta vore dumt att missa.
KÖP BILJETT HÄR:
http://m.axs.com/se/events/250758/djurg ... ff-tickets
3. Skriv upp till Göteborg away den 29 september. Än så länge är en halv buss fylld så hjälp till att öka haussen genom att skriva upp dig nu: http://www.jarnkaminerna.se/2014/09/09/ ... v-upp-dej/
Göteborg är away är tillsammans med bortaderbyt och bortapremiären årets mest självklara bortamatch.
Kom igen nu! Lägg i en växel till så avslutar vi fotbollssäsongen på ett grymt sätt!
http://www.jarnkaminerna.se/2014/07/16/ ... mar-borta/
Efter denna är det bara två bortamatcher kvar så detta vill ni inte missa!
2. Köp biljett till Falkenberg hemma på onsdag och fyll sofialäktaren! Bara så ni vet så ska varenda jävel dit så detta vore dumt att missa.
KÖP BILJETT HÄR:
http://m.axs.com/se/events/250758/djurg ... ff-tickets
3. Skriv upp till Göteborg away den 29 september. Än så länge är en halv buss fylld så hjälp till att öka haussen genom att skriva upp dig nu: http://www.jarnkaminerna.se/2014/09/09/ ... v-upp-dej/
Göteborg är away är tillsammans med bortaderbyt och bortapremiären årets mest självklara bortamatch.
Kom igen nu! Lägg i en växel till så avslutar vi fotbollssäsongen på ett grymt sätt!
Spelar vi Adde mot Kalmar så är det tjänstefel då karln är slut som fotbollsspelare
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Blir andra bortamatchen för säsongen i år på söndag! 
Vart en "liten" plump efter Hbg matchen men nu ska man påt igen :p
Åker ner med en polare och hans kompisar

Vart en "liten" plump efter Hbg matchen men nu ska man påt igen :p
Åker ner med en polare och hans kompisar

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Imorgon klockan 08.00 rullar en full bil mot Kalmar.
Till er som inte hann skriva upp er på JKs bussar: ÅK SNETT så ses vi i Kalmar! Finns inget bättre sätt att spendera sin söndag än på kycklingarenan i Kalmar tillsammans med DIF.
Till er som inte hann skriva upp er på JKs bussar: ÅK SNETT så ses vi i Kalmar! Finns inget bättre sätt att spendera sin söndag än på kycklingarenan i Kalmar tillsammans med DIF.
Bra utdelning av bänken idag!
- Lee Harvey Oswald
DIF är de senaste säsongerna verkligen ett "höstlag".
Synd att det inte är ett höst-derby kvar, hade varit kul att se ett lite mer självsäkrare DIF mot ett hackande ängsligt gnaget.
Men men, vi känns iaf halvt stabila nu
Synd att det inte är ett höst-derby kvar, hade varit kul att se ett lite mer självsäkrare DIF mot ett hackande ängsligt gnaget.
Men men, vi känns iaf halvt stabila nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan