Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kungen »

Arkju skrev:
Kungen skrev:
Stentuff skrev:
Yellowhand skrev:Min granne som är gnagare säger att man känner igen en järnkamin på att de har rost i kalsingarna! Vad svarar man på det?
Hahaha alltså va? :lol:

Alexei vore ju lagom fett. Chansen att det händer är väl rätt låg dock.
Hellre rost i kallingarna än en galge i röven?
Be sen grannen att bildgoogla "Rektalprolaps" så han känner igen en gnagare när han är och rotar i någon annans kalsong nästa gång.

Dagens tips är för övrigt att inte genomföra den googlingen själv. Överlåt det åt de som är experter på sånt (dvs gnagarna).
Dum som man är så han man ju inte läsa andra stycket innan googlingen, helvete.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Lucky Luke skrev:Rykte i kommentarsfälltet hos MrMadhawk idag
Joel:
2013-06-04 08:37:41
Sorry men det här handlar inte om denna artikel. Men handlar om hockey och allsvenskan, det handlar om DIF. Vad jag hört på stan och även hört små surr om det på stadion så kan spelaren Challe har på G vara Sean Bentivoglio från Italienska ligan som mycket annat är det ju rykte fast när så många pratar om det börjar man fundera att det kan vara sant.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11732

Nån här som har hört det här ryktet?
Det borde stå i forumstadgarna att trams från mrmadhawks kommentatorsfält ej är tillåtet. :cry:
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Har också hört rykten om att Sean Bentivoglio ska vara på gång, men inget jag tror på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mankan84 skrev:Har också hört rykten om att Sean Bentivoglio ska vara på gång, men inget jag tror på.
har inget emot det om det stämmer. Just nu drömmer man väl mardrömmar om vad som kommer komma in. Men det skulle kännas som en ren och skär eliteprospectsvärvning.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Mankan84 skrev:Har också hört rykten om att Sean Bentivoglio ska vara på gång, men inget jag tror på.
har inget emot det om det stämmer. Just nu drömmer man väl mardrömmar om vad som kommer komma in. Men det skulle kännas som en ren och skär eliteprospectsvärvning.
Har också hört rykten på ett par håll om denna italokanadick. Inte för de jag hört det från har någon direkt insyn i klubben men konstigt om ryktet skulle vara taget helt ur luften iaf. Italienska ligan är väl inget att hänga i julgran direkt men han har ändå producerat hyggligt i ahl för inte alls länge sen och ska ju tydligen vara bättre defensivt än offensivt om man ska tro ep. Har ju inte sett honom en sekund vilket jag tror ingen annan här heller har men skulle ändå kännas som en bra värvning mot vad man befarar!

Btw bilden på ep, fyfan vilken jävla matchtröja! Kommer vår någonsin bli så jävla nerkladdad med reklam så slutar jag gå och kolla DIF. Den fulaste tröja jag sett som inte är gulsvart!
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Ja det känns han verkligen som, en ren EP värvning. Men samtidigt så tror jag att vi behöver få in en spelartyp av hans spelstil också. Vi har tappat i offensiv kraft, men i och med att både Fimpen och Otto slutar så behöver vi få in centrar som klarar den defensiva delen också. Vi behöver få in en center till BP framför allt. En som kan vinna mycket tek och se till att puckfan hamnar nere i motståndarnas plank när vi har BP.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Han spelar nog endast i den italienska ligan pga hans arv. Han har kapacitet nog att spela i en högre liga om man ser till hur han har producerat i NCAA och AHL. Kan ingenting om honom men sett till statistiken ser det ju onekligen intressant ut. Speciellt om han nu är bättre defensivt än offensivt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Håller med om att kollar man på statistik så ser han ut att vara en riktigt bra ersättare till Otto....
En defenfensiv och smart center som fortfarande kan producera en hel del poäng.

Om man nu ser till hur risig vår ekonomi verkar vara så framstår han ju helt plötsligt som ett riktigt fynd?
Staten

Inlägg av Staten »

Stavhoppet skrev:Håller med om att kollar man på statistik så ser han ut att vara en riktigt bra ersättare till Otto....
En defenfensiv och smart center som fortfarande kan producera en hel del poäng.

Om man nu ser till hur risig vår ekonomi verkar vara så framstår han ju helt plötsligt som ett riktigt fynd?
A) Vi vet inte vad han kostar. B) Vi vet inte med säkerhet om han är på väg hit. Ett par rykten säger det, men jag kan också starta internetrykten.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Har alltid gillat Eric Beaudoin. Minns att han var på väg till oss för några år sedan.
Stor och duktig defensivt, men kan även sätta pucken i nät när han väl får lägen.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7117

I dagsläget tillhör det väl till kategorin "drömvärvning", men oj vilken perfekt värvning det hade varit.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Förmodar den värvningen skulle vara på en ungefär liknande nivå som Giulio Scandella; kanske med lite tur kommer upp i halva poängskörden här jämfört med italienska ligan.

Skulle faktiskt inte heller säga nej till honom om man enbart ser till statsen, men en ruggig chansning och som du säger en EP-värvning rakt av. Men han ser rätt spännande ut.

Misstänker det bara är ett extremt löst rykte dock.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Förmodar den värvningen skulle vara på en ungefär liknande nivå som Giulio Scandella; kanske med lite tur kommer upp i halva poängskörden här jämfört med italienska ligan.

Skulle faktiskt inte heller säga nej till honom om man enbart ser till statsen, men en ruggig chansning och som du säger en EP-värvning rakt av. Men han ser rätt spännande ut.

Misstänker det bara är ett extremt löst rykte dock.
Bild

Kan det här betyda att Challe ersätter vår #19 mot en annan #19?
Bild
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Rocky3000 skrev:Alexei Kovalev Fy fan vad coolt! Tänk han i DIF oj,oj! Finns det någon möjlighet? 8)
Det är fullt möjligt med en extern sponsor.Hör med din chef

Däremot förstår jag inte vad man ska med en skadedrabbad spelare till
Som endast kommer att spela absolut högst 15 matcher.
Varför så sugen på att göra ett Bremberg misstag iår IGEN?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Boeman skrev:
Rocky3000 skrev:Alexei Kovalev Fy fan vad coolt! Tänk han i DIF oj,oj! Finns det någon möjlighet? 8)

För att vi pratar om Kovalev, inte Bremberg.

Nu finns det ju inte ens på världskartan att han kommer spela för DIF, men det vore ju helt idiotiskt att tacka nej till honom.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

#87 skrev:
Boeman skrev:

För att vi pratar om Kovalev, inte Bremberg.

Nu finns det ju inte ens på världskartan att han kommer spela för DIF, men det vore ju helt idiotiskt att tacka nej till honom.
Ja, en 40-årig mätt ryss är precis vad vi behöver!
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Låst