Magnutz skrev: ↑2021-10-14 22:15:14
På difhockeyses instagram har "Vi torskade"-inlägget fått över 230 kommentarer och i stort sett alla inlägg handlar om att Jocke (och Barry) måste bort. Helt galet ilsket nu.
Undra varför..
Listan kan skrivas lång på dem/det som gått till spillo till följd av Jocke.
Listan på det som vunnits tack vare Jocke behövs inte ett A4-papper ens för att fylla.
”Efter avblåsning började han knuffa, och sedermera slåss, mot Luleås Fredrik Styrman. Holland kastade handskarna, och riktade flera slag mot en Styrman som inte hade någon intention att slå tillbaka.”
- Vad aftonblaskan inte kommenterar, trots att det syns tydligt i videon de lägger upp, är att Båtsman crosschecksr först rakt upp i nyllet och sen i bröstet innan Holland tappsr tålamodet.
Wishes skrev: ↑2021-10-14 22:20:13
”Efter avblåsning började han knuffa, och sedermera slåss, mot Luleås Fredrik Styrman. Holland kastade handskarna, och riktade flera slag mot en Styrman som inte hade någon intention att slå tillbaka.”
- Vad aftonblaskan inte kommenterar, trots att det syns tydligt i videon de lägger upp, är att Båtsman crosschecksr först rakt upp i nyllet och sen i bröstet innan Holland tappsr tålamodet.
Alltid det jag har efterlyst. Skit i domarna och DIF skapar sin egen rättvisa. Och man skall vara konsekvent med det. Synd bara att det var ett nyförvärv och ingen etablerad Järnkamin som visade färgerna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alltid det jag har efterlyst. Skit i domarna och DIF skapar sin egen rättvisa. Och man skall vara konsekvent med det. Synd bara att det var ett nyförvärv och ingen etablerad Järnkamin som visade färgerna.
...finns inga järnkaminer utan bara järnkaniner i laget och det har ju "hockeyoraklet" Jocke basunerat ut att hårdhet är omodernt i den "nya" hockeyn
Daniel942 skrev: ↑2021-10-14 21:19:49
Det Holland gör är inte snyggt, hoppas Styrman klarar sig bra under omständigheterna.
Vilka jävla omständigheter? Efter en crosschecking mot huvudet och sen mot bröstet!!
Crosscheck eller inte så kom Styrman nyss tillbaka efter en hjärnskakning. Och vi har ju lite egna känningar på just hjärnskakningar.
Jag är förbannad, men jag önskar inte att vi ska släcka en spelares karriär & personliga välmående för det.
Det Holland gör är inte snyggt, hoppas Styrman klarar sig bra under omständigheterna.
Vilka jävla omständigheter? Efter en crosschecking mot huvudet och sen mot bröstet!!
Crosscheck eller inte så kom Styrman nyss tillbaka efter en hjärnskakning. Och vi har ju lite egna känningar på just hjärnskakningar.
Jag är förbannad, men jag önskar inte att vi ska släcka en spelares karriär & personliga välmående för det.
+1
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Då kanske man inte skall börja med att stå och crosschecka mot huvudet, om man nu är så jävla erfaren av egna hjärnskakningar. Tyder mer på ointelligens, men det kanske är följden av hjärnskakningar.
Holland har ingen aning om hans skadehistorik, Styrman gick in hårt i situationen han också och det var en bråk-situation, sen att en svensk hockeyspelare chickar ur när det redan är igång får fan stå för honom. Hade Holland fortsatt slå när han låg ner hade det varit en annan sak, sånt är alltid fegt. Stå upp istället Styrman om du ger dig in i situationen, det ser ju så illa ut för att svenska spelare generellt inte vet vad fan dom håller på med när det brinner till och då kan det sluta i en knockout. Synd för honom men han lärde sig kanske något.
Holland har ingen aning om hans skadehistorik, Styrman gick in hårt i situationen han också och det var en bråk-situation, sen att en svensk hockeyspelare chickar ur när det redan är igång får fan stå för honom. Hade Holland fortsatt slå när han låg ner hade det varit en annan sak, sånt är alltid fegt. Stå upp istället Styrman om du ger dig in i situationen, det ser ju så illa ut för att svenska spelare generellt inte vet vad fan dom håller på med när det brinner till och då kan det sluta i en knockout. Synd för honom men han lärde sig kanske något.
Helt riktigt, Holland slutar sekunden Båtsman träffar isen. Och efter detta satte vi dessutom 4 kassar (även om vi släppte ytterligare 3..).
Svenska spelare kan varken försvara sig vid tacklingar eller vid fajter. Är väl förmodligen därför Båtsman har den historik han har också.
"För mycket saft och bulle i svensk hockey" för att citera Kronwall.
Fattar inte. När spelarna inte markerar så gnälls det på ovilja och håglöshet. Död sport, känslolöst etc. Men när någon väl står upp för att ändra en matchbild så är det helt plötsligt tvärtom.
Kognitiv dissonans deluxe. Får jag föreslå innebandy?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-10-14 23:19:00, redigerad totalt 1 gånger.
Lustigt att man efterlyst och saknat Ahlén på detta forum tidigare, eftersom han kunde ta och starta en fight och tända laget. Nu när en spelare gör det så får han skit och passar inte in i laget? Vilken drös med Wennerholmare det finns här.