Vilken tekare Rensfeldt är, såg bara 2 han torskade ikväll, mycket värt att ha en sån kille i lagetJimmy Peterson skrev: ↑2021-11-04 23:08:07Ja, framförallt så kan Rensfeldt få lite avlastning. Nästan 25 minuter idag, det är imponerande och han gör det riktigt bra men håller så klart inte i längden.klintan85 skrev: ↑2021-11-04 22:31:13Det bli trevligt nu att få tillbaka Videll, Strandberg och Holland till landslagsuppehållet så man kan slipa på kedjorna så kan det här bli mycket roligare.Skidlöparn skrev: ↑2021-11-04 22:17:47 Tycker det är helt obegripligt starkt att vinna dessa två matcher med tio respektive elva ordinarie spelare borta! Otrolig järnkaminsanda de visar upp! De härliga är att våra toppspelare nu går i bräschen, med Sören och Rhett i frontlinjen.
Vi har åtta juniorer som spelar idag och vinner ändå mot ”seriens bästa lag” som Bajenblaskan gärna vill framställa dem som.
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Säsongen 21/22
20-9 i tekningar idag. Riktigt jäkla bra. Även förra matchen vann han merparten. Som du säger, värt mycket med en stark tekare.#10 skrev: ↑2021-11-04 23:14:45Vilken tekare Rensfeldt är, såg bara 2 han torskade ikväll, mycket värt att ha en sån kille i lagetJimmy Peterson skrev: ↑2021-11-04 23:08:07Ja, framförallt så kan Rensfeldt få lite avlastning. Nästan 25 minuter idag, det är imponerande och han gör det riktigt bra men håller så klart inte i längden.klintan85 skrev: ↑2021-11-04 22:31:13Det bli trevligt nu att få tillbaka Videll, Strandberg och Holland till landslagsuppehållet så man kan slipa på kedjorna så kan det här bli mycket roligare.Skidlöparn skrev: ↑2021-11-04 22:17:47 Tycker det är helt obegripligt starkt att vinna dessa två matcher med tio respektive elva ordinarie spelare borta! Otrolig järnkaminsanda de visar upp! De härliga är att våra toppspelare nu går i bräschen, med Sören och Rhett i frontlinjen.
Vi har åtta juniorer som spelar idag och vinner ändå mot ”seriens bästa lag” som Bajenblaskan gärna vill framställa dem som.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Rensfeldt
Cederqvist
Hedström
Årets Järnkamin-kandidater.Men JK "ringer" säkerligen in årets JK i år igen. Krävs ju ändå att titta på matcherna för att få insikt
Cederqvist
Hedström
Årets Järnkamin-kandidater.Men JK "ringer" säkerligen in årets JK i år igen. Krävs ju ändå att titta på matcherna för att få insikt
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Målvakter:
Man kan tycka att Svedberg släpper kryssen… men utmed isen är han världsklass. Två matcher i rad som han räddat laget genom akrobatiska räddningar. Vi har två riktigt bra målisar när de har ett försvar värt namnet framför sig. Lutar åt att Svedberg bör fortsätta stå så länge vi vinner.
Backar:
Ingman är bättre än förväntat. Mer fysisk.
Bengtsson håller inte defensivt. Offensivt finns en uppsida i passningsspelet.
PJ gör det grymt offensivt men har mycket att lära defensivt.
Hedström är en grym krigare men man ser att han kämpar med att värdera rätt.
Brännstam: vägerlite lätt i vissa situationer.
Offensivt:
Rensfelt är det stora utropstecknet. Klart bästa centern.
Sören: Precis lika bra som jag förväntat mig. Han är igång nu!
Ceder: kanonvärvning. Lite Brodin över honom.
Rhett: lite nytt självförtroende kan göra susen. Viktig!
Carey: Är på rätt väg. Saknar ett mål för att det ska lossna.
Liam Ö: Gillar det jag ser. Fart och fysik.
Noah Ö: saknar fysiken. Blir alltför lätt bortplockad.
Berget: Känslan är att han är slut. Hoppas han kan sprattla till.
Bjerselius: tyvärr väldigt svag i att läsa spelet i egen zon. Hamnar ofta fel i sin markering och press.
Man kan tycka att Svedberg släpper kryssen… men utmed isen är han världsklass. Två matcher i rad som han räddat laget genom akrobatiska räddningar. Vi har två riktigt bra målisar när de har ett försvar värt namnet framför sig. Lutar åt att Svedberg bör fortsätta stå så länge vi vinner.
Backar:
Ingman är bättre än förväntat. Mer fysisk.
Bengtsson håller inte defensivt. Offensivt finns en uppsida i passningsspelet.
PJ gör det grymt offensivt men har mycket att lära defensivt.
Hedström är en grym krigare men man ser att han kämpar med att värdera rätt.
Brännstam: vägerlite lätt i vissa situationer.
Offensivt:
Rensfelt är det stora utropstecknet. Klart bästa centern.
Sören: Precis lika bra som jag förväntat mig. Han är igång nu!
Ceder: kanonvärvning. Lite Brodin över honom.
Rhett: lite nytt självförtroende kan göra susen. Viktig!
Carey: Är på rätt väg. Saknar ett mål för att det ska lossna.
Liam Ö: Gillar det jag ser. Fart och fysik.
Noah Ö: saknar fysiken. Blir alltför lätt bortplockad.
Berget: Känslan är att han är slut. Hoppas han kan sprattla till.
Bjerselius: tyvärr väldigt svag i att läsa spelet i egen zon. Hamnar ofta fel i sin markering och press.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 21/22
Instämmer, jag skulle vilja lägga till Liam Öhgren.DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-04 23:59:56 Rensfeldt
Cederqvist
Hedström
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Vad menar du med att vi ringer in årets JK?DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-04 23:59:56 Rensfeldt
Cederqvist
Hedström
DIF!
- DIF_Soldier
Säsongen 21/22
Min personliga åsikt är att nomineringarna de senaste åren varit rätt slöa och man tar namn som "på pappret jobbar och sliter" men missar rätt solklara kandidater. Vad det beror på vet jag inte. Ibland undrar jag om de ens har sett matcherna helt ärligt. Eller att vissa spelare "inte uppfyller kriterierna"Daniel942 skrev: ↑2021-11-05 14:11:27Vad menar du med att vi ringer in årets JK?DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-04 23:59:56 Rensfeldt
Cederqvist
Hedström
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Mantas måste ju vara given.DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-05 14:37:19Min personliga åsikt är att nomineringarna de senaste åren varit rätt slöa och man tar namn som "på pappret jobbar och sliter" men missar rätt solklara kandidater. Vad det beror på vet jag inte. Ibland undrar jag om de ens har sett matcherna helt ärligt. Eller att vissa spelare "inte uppfyller kriterierna"Daniel942 skrev: ↑2021-11-05 14:11:27Vad menar du med att vi ringer in årets JK?DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-04 23:59:56 Rensfeldt
Cederqvist
Hedström
Säsongen 21/22
Eklund tillbaka

Säsongen 21/22
https://www.nhl.com/sharks/news/sharks- ... -327621054

Rätt beslut av sharks i mitt tycke. Tror en sässe till i SHL bara gör grabben gott
Rätt beslut av sharks i mitt tycke. Tror en sässe till i SHL bara gör grabben gott
Säsongen 21/22
Återstår att se om Eklund är av rätt virke nu. Knäckt eller revanschsugen? Låter inte bra med heartbroken.
Tror att publiksnittet just lyfte med 1000 i snitt.
Svårt att formera laget på ett klokt sätt nu. Vilka tar en roll i fjärde nu? Skapliga namn att bolla med.
Eklund Rensfeldt Sören
Carey Engsundh Rakshani
Cederqvist Strandberg Linus A
Videll Holland Öhgren
Berget,Bjerselius,
Svårt att formera laget på ett klokt sätt nu. Vilka tar en roll i fjärde nu? Skapliga namn att bolla med.
Eklund Rensfeldt Sören
Carey Engsundh Rakshani
Videll Holland Öhgren
Berget,Bjerselius,
- DIF_Soldier
Säsongen 21/22
Sörensen-Rensfeldt-Cederqvist - en kedja som börjat hitta varandra, önödigt att sära påEspenK skrev: ↑2021-11-05 22:07:03 Återstår att se om Eklund är av rätt virke nu. Knäckt eller revanschsugen? Låter inte bra med heartbroken.
Eklund Rensfeldt Sören
Carey Engsundh Rakshani
Videll Holland Öhgren
Berget,Bjerselius,
Eklund-Holland-Rakhshani - Eklund och Rhett hade bra kemi senast
Videll-Engsund-Andersson - Videll söker Linus med passningar, Engsund ska grisa.
Öhgren-Strandberg-Carey - Hoppas Öhgrens fart och fläkt håller Strandberg skadefri. Stå still i mittzon for all I care.
Bergfors - tyvärr gått ned sig. Platsar inte just nu
Bjerselius - bra i PK, växlar med Strandberg vem som är bäst för dagen
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Ditt klokaste inlägg på längeDIF_Soldier skrev: ↑2021-11-05 22:22:41Sörensen-Rensfeldt-Cederqvist - en kedja som börjat hitta varandra, önödigt att sära påEspenK skrev: ↑2021-11-05 22:07:03 Återstår att se om Eklund är av rätt virke nu. Knäckt eller revanschsugen? Låter inte bra med heartbroken.
Eklund Rensfeldt Sören
Carey Engsundh Rakshani
Videll Holland Öhgren
Berget,Bjerselius,
Videll-Engsund-Andersson - Videll söker Linus med passningar, Engsund ska grisa.
Öhgren-Strandberg-Carey - Hoppas Öhgrens fart och fläkt håller Strandberg skadefri. Stå still i mittzon for all I care.
Säsongen 21/22
Sörensen-Rensfeldt-Cederqvist - en kedja som börjat hitta varandra, önödigt att sära på#10 skrev: ↑2021-11-05 22:27:23 [quote=DIF_Soldier post_id=485615 time=<a href="tel:1636147361">1636147361</a> user_id=4748]
[quote=EspenK post_id=485611 time=<a href="tel:1636146423">1636146423</a> user_id=9108]
Återstår att se om Eklund är av rätt virke nu. Knäckt eller revanschsugen? Låter inte bra med heartbroken.
Eklund Rensfeldt Sören
Carey Engsundh Rakshani
Videll Holland Öhgren
Berget,Bjerselius,
[/quote]
Ditt klokaste inlägg på länge
[/quote]
Mm gillar din tanke. Tror dock Engsund och Stranberg kommer byta eftersom han är högre i hierarkin.
Säsongen 21/22
Sorlig insats igen från DIF, man verkar inte alls fått någon energi och självförtroende från de två tidigare vinsterna. Visst att man förlorar det är inte så konstigt men på de sättet man gör det är oroväckande det tyder ju mer på att Färjestad och Leksand gjorde dåliga matcher än att DIF gjorde någon bra. Och nu har Linköping börjat vinna och Timrå vann idag. Nästa match mot Timrå blir viktig.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz