Chansar lite nu. Men är det inte rätt troligt att Robin Figren hamnar hos oss. Nu har det gått rätt lång tid sen HV har åkt ut och han är inte officiellt klar för något annat lag. Vi känns som det troliga laget om han nu skulle spela i SHL iaf.
mb81 skrev:Chansar lite nu. Men är det inte rätt troligt att Robin Figren hamnar hos oss. Nu har det gått rätt lång tid sen HV har åkt ut och han är inte officiellt klar för något annat lag. Vi känns som det troliga laget om han nu skulle spela i SHL iaf.
Känns som en naturlig ersättare till Brodin, inte mig emot.
Utifrån det vi vet nu:
Possler Josefsson Hedman
Figren Strandberg Bergfors
Haga Wandell Guter
Hank Östman Ågren
Har ingen aning hur mantänkt med ev värvningar. Många andra och tredjekedje spelare. Ingen förstakedja. Kruger kan vi nog glömma med den här center sidan. Spännande att se vad Jocke har i rockärmen. Viktigast blir målvaktssidan. Om och när Adam drar.
EspenK skrev:Utifrån det vi vet nu:
Possler Josefsson Hedman
Figren Strandberg Bergfors
Haga Wandell Guter
Hank Östman Ågren
Har ingen aning hur mantänkt med ev värvningar. Många andra och tredjekedje spelare. Ingen förstakedja. Kruger kan vi nog glömma med den här center sidan. Spännande att se vad Jocke har i rockärmen. Viktigast blir målvaktssidan. Om och när Adam drar.
Holtz? Grewe?
Figren var bara en chansning. Inget substans alls. Sen vet vi inte hur det blir med Dick till exempel. Innan säsongen var inte Lilja och Brodin förstakedjespelare heller.
Men det kommer ju komma någon värvning till som inte läckt än. Sen beror det väl lite på vilka vi tappar.
gaspo skrev:Hade mer än gärna sett nått nytt namn istället för Possler.
Tycker ändå Possler gör det bra bara han får vara skadefri.
Han har väldigt bra underliggande siffror. Corsi men även andra siffror som är väldigt bra.
gaspo skrev:Hade mer än gärna sett nått nytt namn istället för Possler.
Kan bara hålla med, han har ändå fått en hel del chanser och har väl inte riktigt visat att han producerar som han är tänkt att göra. Bättre att kanske testa nåt annat.
Kan nån berätta för mig vart örebro hittade skattkistan dom verkar sitta på? Det var ju en klubb som blödde pengar och det var kris hit och dit, men kollar man på vilka spelare dom tagit in på senaste med enroth inräknat så verkar det inte vara ebb i kassan direkt!
Detblir3poäng skrev:Kan nån berätta för mig vart örebro hittade skattkistan dom verkar sitta på? Det var ju en klubb som blödde pengar och det var kris hit och dit, men kollar man på vilka spelare dom tagit in på senaste med enroth inräknat så verkar det inte vara ebb i kassan direkt!
Enroth var såklart dyr men under en kort period.
Annars har de väl inte haft jättemånga dyra spelare. Ebert, Näkyvä, Palushaj och Wandell denna säsong. Kommande tappar de Palushaj och Wandell men har Bromé, Ebert, Näkyä och Furch(om han är dyr som förstaslips vet jag ej) som riktigt dyra spelare.
Dock känns det som de går all-in på ett fåtal dyra spelare och därför kan locka dem. Svårt att se Palushaj och Bromé välja Örebro annars.
Detblir3poäng skrev:Kan nån berätta för mig vart örebro hittade skattkistan dom verkar sitta på? Det var ju en klubb som blödde pengar och det var kris hit och dit, men kollar man på vilka spelare dom tagit in på senaste med enroth inräknat så verkar det inte vara ebb i kassan direkt!
Enroth var såklart dyr men under en kort period.
Annars har de väl inte haft jättemånga dyra spelare. Ebert, Näkyvä, Palushaj och Wandell denna säsong. Kommande tappar de Palushaj och Wandell men har Bromé, Ebert, Näkyä och Furch(om han är dyr som förstaslips vet jag ej) som riktigt dyra spelare.
Dock känns det som de går all-in på ett fåtal dyra spelare och därför kan locka dem. Svårt att se Palushaj och Bromé välja Örebro annars.
Han joonas rask är säkert inte jättebillig, även fast att han kanske inte lyfter palushajlön
EspenK skrev:Dick påstår i intervju att han vill spela vidare i DIF men inte hört nåt från klubben.
Har Jocke tappat det helt? Förstakedjespelare nästa säsong...
Tjänstefel!
Han vill inte höra nåt från klubben, först i aug vill han det, så han får ha semester.