Silly season
Är Niklas Karmhag bara ett rykte eller är Djurgården intresserade av Rögles assisterande lagkapten? Visst, han är 30 år men han är ju stor och tung, ser bra ut för spelet i egen zon?????
http://www.roglebk.nu/
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Intresset är, eller har i all fall varit, seriöst. Själv är jag skeptisk - killen är som sagt ingen framtidsman.Pepp91 skrev:Är Niklas Karmhag bara ett rykte eller är Djurgården intresserade av Rögles assisterande lagkapten? Visst, han är 30 år men han är ju stor och tung, ser bra ut för spelet i egen zon?????
Backtalangen Johan Fransson, 21, verkar inte bli kvar i Luleå och istället är Frölunda en av de klubbar som visat intresse. Bland övriga intressenter märks Djurgården, Timrå och Färjestad. Fransson elitseriedebuterade och blev ordinarie i Luleå redan 2003, men har stannat av i utvecklingen de senaste två åren. Totalt har han spelat 140 elitseriematcher och gjort 21 poäng, samt 35 juniorlandskamper
en spelare som vore perfekt i dif!
en spelare som vore perfekt i dif!
Nya forwards
Någon Matte Tjärnqvist i ES kan vi glömma då han kommer att spela för Iowa Stars (AHL). Tydligen klart idag.
Vad vi behöver är två centrar á la Patric Kjellberg.
Riktiga MÅLTJUVAR som stångas framför mål som en extra målfarlig "Homie"......sen j-v-r!
Vad vi behöver är två centrar á la Patric Kjellberg.
Riktiga MÅLTJUVAR som stångas framför mål som en extra målfarlig "Homie"......sen j-v-r!
Det betyder endast att Tärna JR är flyttad från Dallas Stars till Iowa Stars.. Alltså petad..
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
- Emil Svelander
- Ritterwand
Gillar Högardh, skulle gärna se honom i DIF.
Vad det gäller förstärkningar från Nordamerika så finns det ju en något bortglömd Djurgårdare i San Jose's Douglas Murray. Han är toppback i deras AHL-lag men 6-7:e back i NHL-laget, dvs precis på gränsen mellan AHL och NHL. Ingen liten kille precis, 191cm 110kg, dessutom gener från Lasse Björn (som är hans morfar har jag för mig). Lär vara rätt duktig på att tacklas...
Vad det gäller förstärkningar från Nordamerika så finns det ju en något bortglömd Djurgårdare i San Jose's Douglas Murray. Han är toppback i deras AHL-lag men 6-7:e back i NHL-laget, dvs precis på gränsen mellan AHL och NHL. Ingen liten kille precis, 191cm 110kg, dessutom gener från Lasse Björn (som är hans morfar har jag för mig). Lär vara rätt duktig på att tacklas...
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja
Det är inte så konstigt. Som supporter så får man ha lite tålamod i dessa tider. Det har ju värvats in sju spelare redan och laget är på det stora hela ganska komplett. Ledningen har ju deklarerat att man kommer ta det lugnt nu och avvakta. Nu är det väl bara ca tre till fyra spelare som ska komplettera truppen och det finns det ganska gott om tid till innan det är dags. Kan vara ganska smart att invänta slutet av NHL-säsongen och se vad som dyker upp då.robin_dif skrev:Fan va dött det verkar just nu på värvnings fronten!