Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Doyle »

I stridens hetta får man faaan stå ut med att spelare kan få ge uttryck för sin frustration utan att sedan springa till disciplinkommitten o gråta. Så bedrövligt och lättkränkt så man hittar knappt ord för den ilska man känner :evil:
Beslutet måste ju överklagas. Finns ju ingen rim o reson o stänga av spelaren i två matcher :evil:
Senast redigerad av Doyle den 2019-01-07 15:01:12, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Wolmer din jävla goltupp!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Denna CP-säsong i ett nötskal :evil:

Dick, som nu äntligen börjat komma igång, avstängd i en av säsongens viktigaste bortamatcher.
Avstängningen är ett skämt. Domarkåren är totalt värdelösa och hela Sverige ser det.
Ja, inte bara domarkåren.
Även "Moralpredikan-juryn" som tycker att ett par matchers avstängning är rimligt för några ord sagda i ren frustration.
2min för osportsligt uppträdande, kanske böter, men flera matcher....kom igen Suck :shock:
Dom visar otroligt dålig Känsla för Feelingen

orkar inte..
:(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Den här sporten är påväg åt helvete om detta får fortsätta, är så bedrövligt besviken på denna häxjakt efter känslor i hockey, alla bara gråter och gråter såfort nåt händer, spelarna får inte vara en halvmeter ifrån varandra innan minst 2 domare kommer farande fort som satan, även om det inte hände nånting!!! Tacklingar kommer också försvinna om några år, för alla kommer vara för rädda att bli granskade efteråt!!
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Alltid denna jävla Wolmer. Det här är oacceptabelt. Föreningen måste överklaga. Hockeymördare!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Nu vet vi i alla fall hur mycket Dick tjänar i månaden, 150 000.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Om inte den här avstängningen överklagas så är ledningen officiellt lika passiva som tränarna vi har i båset.

Man får fan inte vara så här lättkränkt som domare på proffsnivå. 2 minuter under match, javisst, men lika många matchers avstängning som en huvudtackling? Dra åt helvete.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag håller helt med dig Dick, men säg till Wolmer att läsa det här helt objektiva hockeyforumet fyllt med sakliga kommentarer från kunnigt folk i stället, så kanske det får honom att inse att det skulle ha lagts pipor på hyllan för hans del för länge sedan. Det du gormar i spelarkorridorerna Dick, det slår tillbaka och slår fel, men det som skrivs här på internet finns kvar för alltid.
Sluta som domare Wolmer! Igår!
Senast redigerad av minalman den 2019-01-07 15:35:08, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

I grunden tycker jag inte domarna ska bli behandlade som dom blir på isen men att Dick straffas men många andra slipper undan gillar jag inte.

För mig får man gärna införa en oskriven regel där man inte gnäller på domarna under match.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det här kanske är ren och skär spekulation... Men vi ligger ständigt en match efter alla andra lag i spelschemat, kan det vara så att det skapar en stress hos spelarna? Tabellen är sagoligt jämn och 3p gör ganska mycket i tabellen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Haha vilket skämt. Att Wolmer dessutom tar åt sig när Dick lackar för att Moraspelarna vräker Dick över ända flera gånger om och slashar honom sönder och samman utan åtgärd från samme Wolmer. Det är fan skrattretande.
Senast redigerad av Praetori den 2019-01-07 15:49:52, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Det här kanske är ren och skär spekulation... Men vi ligger ständigt en match efter alla andra lag i spelschemat, kan det vara så att det skapar en stress hos spelarna? Tabellen är sagoligt jämn och 3p gör ganska mycket i tabellen.
Jag tror spelarna skiter i tabellen vid den här tiden på säsongen. Det som lär gnaga är vilken medstuds motståndarna har och att vi har förtvivlat svårt att få lägen i skottsektorn även de gånger som spelet inte hackar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Mattias_87 skrev:I grunden tycker jag inte domarna ska bli behandlade som dom blir på isen men att Dick straffas men många andra slipper undan gillar jag inte.

För mig får man gärna införa en oskriven regel där man inte gnäller på domarna under match.
Tycker Petter summerar det rätt bra på Twitter

@ronnqvist32

Dick Axelsson avstängd 2 matcher för att ha skrikit till Wolmer Edqvist efter matchen i korridoren. Gudarna ska veta att jag har varit kritisk till Dickens tjafs med domarna på isen. Jag är emot negativt snack om domarna i huvudtaget i det offentliga rummet. Men när nu sker >>>>

efter match i spelarkorridor, direkt till Wolmer så blir det löjligt. Onödigt dra ut detta offentligt. Lös det direkt med ett snack med Dicken o lite kritik måste man kunna ta. Hade Dicken sagt "du så jävla värdelös" till media, en helt annan grej.

NU blir det jävligt svårt för domarna framöver. När kritik skett genom tidningar eller TV av domarna har det låtit att " Bättre ta det "face2face", det kan jag ta, men inte genom media". Nu är det ett minne blott. Snacka/skrika på varann efter match måste gå göra. Även svära lite
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jag är fan sugen på att punga ut en slant för Dickens böter. Inte för att han är fattig men för att Dick hade helt rätt i vad han sade. Dessutom gjordes det i spelargången och inte till tex media.
Skriv svar