Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Isabo skrev:värvningen, och däremed turbulensen och splittringen, är styrelsens ansvar.
Hur du väljer att agera är ditt eget ansvar. Som med allt annat. Möter du en idiot i fel fil i kollisionskurs på motorvägen så är det idiotens fel att situationen uppstår. Men hur du agerar, om du väjer undan eller frontalkrockar på basis av "att det var hans fel" det är ditt val och ditt ansvar. Jag råkar jämt och ständigt ut för att jag själv måste ta ansvar pga att andra satt mig i en dum knipa.
"Det är den som möter som ska backa!" :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

spocksbeard skrev:
B.I.B.A skrev:
Zamboni99 skrev: Sedan får man inte glömma att klarhet i en sådan här kontraktstvist gagnar alla parter. Bland spelarna är alla lika förtjänta av denna klarhet; den lovande junioren och det mångåriga proffset som lyfter 200k i månaden.
Vill Marcus vara hjälte bland de stackars hockeyspelarna så är det ju upp till honom. Men oavsett vad du eller jag personligen tycker, så har det kostat honom väldigt mycket bland djurgårdsfansen.
Varför vara så bitter o trångsynt.? Känns som sektliknande när folk är så fastlåsta och hjärntvättade i sin tro. Undrar verkligen hur vissa orkar gå o bära omkring så mycket hat? Mår ni så dåligt själva? Är det inte p- lisor folk tar ut sin vrede på är det offentliga personer mm.
Att vara trångsynt är att tro att det här kommer gå obemärkt förbi. Jag personligen kommer inte stå och bua eller skrika på Hovet. Men det finns garanterat folk som kommer göra det och allt för många som inte kommer respektera deras åsikt.

Summa = Ju fortare folk inser att det kommer uppstå hat och skrik på Hovet, desto lättare är det kanske att lära folk att respektera olika åsikter och undvika internbråk. Precis som JK sa: Fortsätt stötta djurgården och respektera varandras olika åsikter.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Daniel942 skrev:LIVE med DIFTV

https://diftv.solidtango.com/live/suppo ... dif-hockey

/Daniel
Funkar ju inte... URL hittades inte på denna server dyker bara upp!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

En tanke...som gnager. Tänk om laget tar skada av all turbulens som förståligt plågar djurgårdsfamiljen och vi åker stjärtlapp rätt ner i allsvenskan. ... :cry:
Fyyy faaan, vem ska vi då hänga :?: Tror inte det hjälper särskilt mycket att ondgöra sig över inkompetensen hos ledningen då vi återigen står o stampar i källaren och våra konkurrenter gnuggar händer över vårt förfall :cry: . Spar ilskan o frustrationen tills vi klarat kontraktet. Just nu behöver våra hjältar på isen så jävla mycket trygghet o stöd som det bara går.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

B.I.B.A skrev:
spocksbeard skrev:
B.I.B.A skrev:
Zamboni99 skrev: Sedan får man inte glömma att klarhet i en sådan här kontraktstvist gagnar alla parter. Bland spelarna är alla lika förtjänta av denna klarhet; den lovande junioren och det mångåriga proffset som lyfter 200k i månaden.
Vill Marcus vara hjälte bland de stackars hockeyspelarna så är det ju upp till honom. Men oavsett vad du eller jag personligen tycker, så har det kostat honom väldigt mycket bland djurgårdsfansen.
Varför vara så bitter o trångsynt.? Känns som sektliknande när folk är så fastlåsta och hjärntvättade i sin tro. Undrar verkligen hur vissa orkar gå o bära omkring så mycket hat? Mår ni så dåligt själva? Är det inte p- lisor folk tar ut sin vrede på är det offentliga personer mm.
Att vara trångsynt är att tro att det här kommer gå obemärkt förbi. Jag personligen kommer inte stå och bua eller skrika på Hovet. Men det finns garanterat folk som kommer göra det och allt för många som inte kommer respektera deras åsikt.

Summa = Ju fortare folk inser att det kommer uppstå hat och skrik på Hovet, desto lättare är det kanske att lära folk att respektera olika åsikter och undvika internbråk. Precis som JK sa: Fortsätt stötta djurgården och respektera varandras olika åsikter.[/ Jo helt klart har du rätt i att alla ska respektera andras åsikter..och kommer säkert bli endel bu o tjafs..Men har svårt att förstå hur vissa kan bli så hatiska mot någon förutom Hitler då typ.?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Har det börjat? Kommer inte upp nån bild.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Tills DIFTV fungerar.
DIF!
JLindgren

Inlägg av JLindgren »

Jösses, skulle inte vilja sitta i M.N skor där
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Kan den som säger "så stack du" två gånger om, dra så långt ifrån Djurgården som möjligt? Barnsligt, löjligt och patetiskt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Isabo

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:
Isabo skrev:värvningen, och däremed turbulensen och splittringen, är styrelsens ansvar.
Hur du väljer att agera är ditt eget ansvar. Som med allt annat. Möter du en idiot i fel fil i kollisionskurs på motorvägen så är det idiotens fel att situationen uppstår. Men hur du agerar, om du väjer undan eller frontalkrockar på basis av "att det var hans fel" det är ditt val och ditt ansvar. Jag råkar jämt och ständigt ut för att jag själv måste ta ansvar pga att andra satt mig i en dum knipa.
"Det är den som möter som ska backa!" :-)
:lol:
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

B.I.B.A skrev:
Eriksson skrev:
Debacle skrev:En åsna hade kunnat räkna ut konsekvenserna av detta beslut. Det är då inte supportrars, de som väljer att bojkotta eller visa missnöje, yttersta ansvar att det blivit så utan styrelsens.
Allvarligt?

Som om Smith & Wesson tillverkar en Magnum och du skjuter en snubbe, så är det deras fel?

Styrelsen är en bidragande faktor ja, men supportrarna har alltid valet att stjälpa eller hjälpa
Vilken löjlig jämförelse.

Att det här skulle dela supportrarna kunde vilken idiot som helst förstått. Till och med KG och Kaarel. De valde ändå att genomföra det. Därav deras fel.
Kanske ta sitt ansvar istället för att skylla på andra, men det gäller väl bara Marcus Nilson antar jag?

Och nej, det är inte löjligt att jämföra med ett vapen, din trångsynthet och förmåga att skylla på andra istället för att vara med och ta ansvar och föregå med gott exempel är däremot löjlig.

Du sitter å skriver om hur storsint du skulle vara om du var i en liknande sits som MN, du skulle minnsan inte kräva några pengar osv... Den storsintheten klingar djäkligt illa med att skylla sitt agerande på styrelsen då det är något som går mot dig och ditt tyckande.... då behövs det minnsan inga 250k :wink:

Hur är det man brukar säga .... "what goes around comes around"
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

That escalated quickly.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hittills har detta möte inte förbättrat saken snarast försämrat det.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Känner också så. Fyfan.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar