Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Zabel har inte levererat denna gång heller, visst har han varit bättre än Challe men inte tillräckligt bra för att jag vill ha honom kvar över nästa säsong.

Ta in en tränare utifrån...

Ölvestad du kommer undan med godkänt, måste vara trist för dig att se hur alla andra bara viker ner sig....
Jimmie är en spelare som alltid höjer sig när det gäller. Såna ska man värna om.
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

Caveman skrev:Zabel har inte levererat denna gång heller, visst har han varit bättre än Challe men inte tillräckligt bra för att jag vill ha honom kvar över nästa säsong.

Ölvestad du kommer undan med godkänt, måste vara trist för dig att se hur alla andra bara viker ner sig....
Zabel vet nog fan vad han gör, låt honom få vara med och styra lagbygget från början innan du sågar honom!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

#10 skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:
Mattias_87 skrev:Ja jag är förbannat jävla besviken på Pickard under förkvalet.
Det går att komma undan med att vara lite sämre i playoff som spelare. Men inte som målvakt. Då MÅSTE du vara en spelare som höjer dig. Se på Stefan Liv. Han var aldrig en toppmålvakt i serien, samma gäller Chris Osgood i Detroit. Men så fort pucken släpptes i slutspelet var dom elitmålvakter.
Men inte som lagets sämsta utespelare, #56
Säg vad du vill. Men det är inte lika känsligt när en utespelare chokar i ett slutspel som när en målvakt gör det.
För mig var det jävligt känsligt när han gjorde snurrfint hemma mot BIK!
Erik jävla försvarspel & Timmy som har skymt sikten för Pickard mer än vad motståndarna gjort, det är klart att sådant påverkar en målvakt, det hade t.o.m påverkar Brodeur.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Staten skrev:Var fimpen med idag? Kan inte komma ihåg att jag såg honom en enda gång.
Jo då han spelade. Skulle däremot vilja veta om Linkan var skadad, eller "skadad" eller bara petad i slutet av matchen..
Han var petad. Satt i båset.

Ha ha, han avslutar alltså sin karriär med att vara petad, i DIF, när vi jagar ett underläge.

Åh herregud, det är så tragiskt att man gråter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Don66-2 skrev:

Zabel vet nog fan vad han gör, låt honom få vara med och styra lagbygget från början innan du sågar honom!
INNAN jag sågar honom, det är andra vändan nu och han har inte visat att han vet vad han gör när det hettar till.
Staten

Inlägg av Staten »

Mäklaren skrev:
Ha ha, han avslutar alltså sin karriär med att vara petad, i DIF, när vi jagar ett underläge.
I Allsvenskan.

Fy fan vilket sorgligt slut på en karriär. Han skulle lagt av tidigare under säsongen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mäklaren skrev:Dessa jävla svin snackade innan säsongen om hur tuffa och starka man är, om att man är Sveriges finaste lag, om hur hårt arbete som krävs, om hur tuff serien är, om hur väl föreberedda man är. Ändå viker man ned sig som ett gäng jävla horor när det verkligen gäller, pissar på klubben, på fansen, på sponsorerna.

OCH ÄNDÅ har några ... på läktaren mage att stå och hylla laget efter matchen. Jag får inte in det i huvudet.

I min värld finns inget värre än att förlora. Förstår mig inte på dessa människor som applåderar laget efter den här skämtsamt usla säsongen.
Alltid oavsett, är det så svårt att begripa varför?
Spelarna hyllas inte för sin insats ikväll utan som avtackning eftersom många av dem har gjort sin sista match i tröjan. De flesta av veteranerna har tillräckligt på pluskontot för att fortfarande vara hjältar i min bok och jag kan inte kräva att Ölvestad, Otto eller någon annan skall vända ett jävla skämt till sejour på egen hand.

OM vi vunnit ikväll och på något magiskt vis trasslat oss igenom kvalet hade det nästan fan varit värre. Då hade det dåliga skämtet fortsatt och ingenting förändrats.
Jag tror att stålbadet behövs för att poletten skall trilla ner och vi kan bara hoppas att den gör det efter detta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Caveman skrev:
Don66-2 skrev:

INNAN jag sågar honom, det är andra vändan nu och han har inte visat att han vet vad han gör när det hettar till.
Inte lätt att trolla med knäna när man får en trupp i famnen som visat sig vara felbyggd, eller hur? Och vaddå andra vändan? Har jag missat nåt?
Isabo

Inlägg av Isabo »

Alltså.... Senap på k*ken vad uselt! Vi sumpar allt!!!

Ett gäng fetlagda halvdöda sköldpaddor på rygg hade spelat bättre i första och andra. Sen när man väl kom igång var det försten, och det var först när man fick höra att IKO faktiskt gjorde sitt jobb (Stort Cred till dem!) som man försökte forcera. Men eftersom man släppt in ett par tre mål så jävla enkelt att man blir mörkrädd så var det försent.

Skönt att man redan hade räknat bort oss i lördags så man var mentalt förberedd nånstans. Gick in helt utan förväntningar, och kände endast tomhet när Ko-bro gjorde sina mål.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Staten skrev:
Mäklaren skrev:
I Allsvenskan.

Fy fan vilket sorgligt slut på en karriär. Han skulle lagt av tidigare under säsongen.
Girighet. Alltså pengar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Staten skrev:
Mäklaren skrev:
I Allsvenskan.

Linkan skulle inte ha plockats hit, men det verkade som DIF/Challe kände sig tvingade att ta hit honom, Fimpen tjatade, supportrar gnällde att vi måste ha Linkan till DIF för han har varit så bra.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Kan inte låta bli att lida med Linkan. Oavsett hur usel han varit. Det gjorde ont att se honom idag. Varför la du inte av tidigare för snälla du?
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

DIFference skrev:Kan inte låta bli att lida med Linkan. Oavsett hur usel han varit. Det gjorde ont att se honom idag. Varför la du inte av tidigare för snälla du?
Pengar.

Linkan har varit en mycket bra hockeyspelare i sina dagar, men han har alltid älskat pengar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIFference skrev:Kan inte låta bli att lida med Linkan. Oavsett hur usel han varit. Det gjorde ont att se honom idag. Varför la du inte av tidigare för snälla du?
Varför lider du med en spelare som uppenbarligen inte bryr sig särskilt mycket? Om han inte bryr sig, varför ska du? Speciellt om hans känslor? Jag tror nog att han mår ganska bra med tanke på vad han har tjänat under säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Följande spelare bör inte erbjudas kontrakt nästa år: Linkan, Timmy, Lennhammer.

Hoppas verkligen att Otto och Jimmie stannar. Tror knappast att de går till någon annan klubb, så då blir det att lägga skridskorna på hyllan i förtid. Kan bli svårt att möta deras lönekrav, men det kanske är dags att de börjar anpassa sig efter Hockeyallsvenska löner.
Skriv svar