Inte fan är det ett större fiasko än förra säsongen. Ett favorittippat lag som underpresterar så pass att man slås ut ur Elitserien genom ett fiaskoartat kval känns flera resor värre än den upphämtning vi faktiskt gjort sedan hösten (även om de sista matcherna varit en ordentlig formdipp).Nyberabb skrev:Mellanår hit och dit, VI SKA UPP, igår är ett större fiasko än i fjol, allt annat än satsning och jag skiter i säsongskort, jag vill se kvalitetshockey
Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Backsidan nästa år?
NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk
Gärna en spelskicklig back som kan spela PP och en Tollefsen/Sanny-typ bredvid honom i första backparet.
NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk
Gärna en spelskicklig back som kan spela PP och en Tollefsen/Sanny-typ bredvid honom i första backparet.
Expert.
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Printz?SirDIFalot skrev:Backsidan nästa år?
NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk
Edit: halva inlägget försvann.
Plocka in två småvidriga nordamerikanska backar alternativt Printz?
2014-04-07, vad hände?
Jag kan tycka att de känns lite som drömtänkande med två nya toppbackar när vi antagligen måste skära i budgeten... Får vi en så kommer jag vara nöjd. Någon som kan övertala Ragge?SirDIFalot skrev:Backsidan nästa år?
NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk

Skämt åsido så tar jag gärna in minst en back som är säker i egen zon och inte slarvar med pucken. Någon som övriga laget alltid känner sig trygg med. PP-back tycker jag faktiskt känns mindre viktigt.
i
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Det känns precis som när man ska rensa och kasta saker hemma i lägenheten - det är svårt att slänga. Jag tror dock att det är dags att städa ordentligt och säga tack och adjö till många. Ölvestad till exempel, ja jag svär i kyrkan nu, maken till dålig motorik har jag aldrig sett. Hur långt ner i seriesystemet måste vi falla innan han är bra?
Tim? Vet knappt vilken sida motståndarmålet står på. Gör fina saker var tionde match men producerar för lite.
Erik, kort och gott: dra din sopa, har ogillat dig från första stund.
Lennhammer måste nu faktiskt leta sig vidare, tålamodet är slut för längesen.
Linkan kan väl omöjligt dyka upp för en till säsong? Tack jag älskar dig men nu är det slut.
Timmy var värdelös och kapten dessutom, byebye.
Ljungh? Who?
Fimpen kanske är klar, jag vet inte riktigt. Han känns ändå viktig på något sätt. Jättebegränsad spelare men ändå mer delaktig än Ölvestad i mina ögon. Brinner mer.
Pickard är riktigt skön men jag är tveksam. Värdelös plock som pucken alltid bara studsar ur. Byt plocktillverkare eller träna mer. Och sluta för i helvete blockera ALLA puckar du fiskar åt dig.
Favoriter i år har varit Holm, Ottosson, Wennberg, Johner, Åberg, Kalus (och Sörensen på slutet). Tack för er insats, ni har verkligen hedern i behåll i sommar.
Allt som allt ett megafiasko då vi inte ens nådde kvalserien. Avgå alla, inklusive hockeyallsvenskan själv som jag hatar oändligt mycket.
Tim? Vet knappt vilken sida motståndarmålet står på. Gör fina saker var tionde match men producerar för lite.
Erik, kort och gott: dra din sopa, har ogillat dig från första stund.
Lennhammer måste nu faktiskt leta sig vidare, tålamodet är slut för längesen.
Linkan kan väl omöjligt dyka upp för en till säsong? Tack jag älskar dig men nu är det slut.
Timmy var värdelös och kapten dessutom, byebye.
Ljungh? Who?
Fimpen kanske är klar, jag vet inte riktigt. Han känns ändå viktig på något sätt. Jättebegränsad spelare men ändå mer delaktig än Ölvestad i mina ögon. Brinner mer.
Pickard är riktigt skön men jag är tveksam. Värdelös plock som pucken alltid bara studsar ur. Byt plocktillverkare eller träna mer. Och sluta för i helvete blockera ALLA puckar du fiskar åt dig.
Favoriter i år har varit Holm, Ottosson, Wennberg, Johner, Åberg, Kalus (och Sörensen på slutet). Tack för er insats, ni har verkligen hedern i behåll i sommar.
Allt som allt ett megafiasko då vi inte ens nådde kvalserien. Avgå alla, inklusive hockeyallsvenskan själv som jag hatar oändligt mycket.
Nej, Ölvestad ska vara kvar. Han är lagets hjärta och själ.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Helt klart minst en sådan tuff ledartyp. Helst åtta stycken. Spelare som går i bräschen och inte viker ner sig. Vi har typ en just nu.SirDIFalot skrev:Backsidan nästa år?
NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk
Quoted for truth. Som ungdomarna säger.Mäklaren skrev:Nej, Ölvestad ska vara kvar. Han är lagets hjärta och själ.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Åberg - Otto - Sörensen
Guter - Johner - Wennberg
Jimmie - Honken - Kalus
Hank - Ljungh - NY
NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk
Reideborn
NY/Pickard
Detta vore drömmen och känns inte heller helt orimligt med tanke på att vi slipper tunga löneposter som t.ex. Timmy, Tim, Linkan, Lidström.
Jimmie - Honken - Kalus
Hank - Ljungh - NY
NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk
Reideborn
NY/Pickard
Detta vore drömmen och känns inte heller helt orimligt med tanke på att vi slipper tunga löneposter som t.ex. Timmy, Tim, Linkan, Lidström.
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Får vi behålla Ölvestad ska vi vara glada, mycket glada!Mäklaren skrev:Nej, Ölvestad ska vara kvar. Han är lagets hjärta och själ.
2014-04-07, vad hände?
vi får nog ta ett par mellanår i AS och bygga stabilt från grunden med skickliga junisar, nån gammal trotjänare med hjärtat på rätta stället och förhoppningsvis några hemvändande proffs som inte riktigt platsar "over there"....gör en Leksand tror jag inte på...långsiktigt tänk på att vara ett stabilt etablerat ES-lag inom 5-6-7 år....bygg laget efter förutsättningarna...VI är ett AS-lag, lägg budget efter det
alltid oavsett!
alltid oavsett!
- SirDIFalot
Japp. Exakt sådär.Sjöwall skrev:Åberg - Otto - Sörensen
Jimmie - Honken - Kalus
Hank - Ljungh - NY
NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk
Reideborn
NY/Pickard
Möjligtvis Ljungh som 3:e center. Det bör ändå finnas något där. Medan Honken är på väg ner. Och VILL Fimpen köra vidare ska han ha en plats i fjärdekedjan.
Expert.
Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.
Färglöst.
Färglöst.
- SirDIFalot
Det är inget fel alls på forwardsuppsättningen. Vi ska vara EXTREEEEEMT nöjda om vi kan få behålla det där laget.Bocas skrev:Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.
Färglöst.
In med ett nytt första backpar som kan lira uppemot 25-30 minuter. Välscoutat som fan det ska vara.
Sedan vill jag ha lite kontinuitet, inte utrensning. Man ska inte glömma att det fortfarande är Challes start som har gjort att vi inte spelar topp 3. Zabel och Bäcklin har med denna trupp hållit topp 3 form.
Expert.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Håller med dig. Det där kommer sluta precis som vanligt, tycker ni rensar lite för dåligt.Bocas skrev:Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.
Färglöst.
Förstår tänket men blir typ noll peppad och tycker att vi måste våga klippa banden till några spelare till. Kan en okänd lirade som Kalus komma in och bli favorit måste det finnas fler där ute. Dessutom blir det väl fritt med transatlanter nu? Ska vi fortsätta förlita oss på Fimpen och Ölve mfl? Känns helt menlöst.