Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Praetori »

Nyberabb skrev:Mellanår hit och dit, VI SKA UPP, igår är ett större fiasko än i fjol, allt annat än satsning och jag skiter i säsongskort, jag vill se kvalitetshockey

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Inte fan är det ett större fiasko än förra säsongen. Ett favorittippat lag som underpresterar så pass att man slås ut ur Elitserien genom ett fiaskoartat kval känns flera resor värre än den upphämtning vi faktiskt gjort sedan hösten (även om de sista matcherna varit en ordentlig formdipp).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

Backsidan nästa år?

NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk

Gärna en spelskicklig back som kan spela PP och en Tollefsen/Sanny-typ bredvid honom i första backparet.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Backsidan nästa år?

NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk

Gärna en spelskicklig back som kan spela PP och en Tollefsen/Sanny-typ bredvid honom i första backparet.
Printz?

Edit: halva inlägget försvann.

Plocka in två småvidriga nordamerikanska backar alternativt Printz?
2014-04-07, vad hände?
isolerad

Inlägg av isolerad »

NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk

Jag kan tycka att de känns lite som drömtänkande med två nya toppbackar när vi antagligen måste skära i budgeten... Får vi en så kommer jag vara nöjd. Någon som kan övertala Ragge? :wink:

Skämt åsido så tar jag gärna in minst en back som är säker i egen zon och inte slarvar med pucken. Någon som övriga laget alltid känner sig trygg med. PP-back tycker jag faktiskt känns mindre viktigt.
i
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det känns precis som när man ska rensa och kasta saker hemma i lägenheten - det är svårt att slänga. Jag tror dock att det är dags att städa ordentligt och säga tack och adjö till många. Ölvestad till exempel, ja jag svär i kyrkan nu, maken till dålig motorik har jag aldrig sett. Hur långt ner i seriesystemet måste vi falla innan han är bra?

Tim? Vet knappt vilken sida motståndarmålet står på. Gör fina saker var tionde match men producerar för lite.

Erik, kort och gott: dra din sopa, har ogillat dig från första stund.

Lennhammer måste nu faktiskt leta sig vidare, tålamodet är slut för längesen.

Linkan kan väl omöjligt dyka upp för en till säsong? Tack jag älskar dig men nu är det slut.

Timmy var värdelös och kapten dessutom, byebye.

Ljungh? Who?

Fimpen kanske är klar, jag vet inte riktigt. Han känns ändå viktig på något sätt. Jättebegränsad spelare men ändå mer delaktig än Ölvestad i mina ögon. Brinner mer.

Pickard är riktigt skön men jag är tveksam. Värdelös plock som pucken alltid bara studsar ur. Byt plocktillverkare eller träna mer. Och sluta för i helvete blockera ALLA puckar du fiskar åt dig.

Favoriter i år har varit Holm, Ottosson, Wennberg, Johner, Åberg, Kalus (och Sörensen på slutet). Tack för er insats, ni har verkligen hedern i behåll i sommar.

Allt som allt ett megafiasko då vi inte ens nådde kvalserien. Avgå alla, inklusive hockeyallsvenskan själv som jag hatar oändligt mycket.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nej, Ölvestad ska vara kvar. Han är lagets hjärta och själ.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk

Helt klart minst en sådan tuff ledartyp. Helst åtta stycken. Spelare som går i bräschen och inte viker ner sig. Vi har typ en just nu.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mäklaren skrev:Nej, Ölvestad ska vara kvar. Han är lagets hjärta och själ.
Quoted for truth. Som ungdomarna säger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Åberg - Otto - Sörensen
Guter - Johner - Wennberg
Jimmie - Honken - Kalus
Hank - Ljungh - NY

NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk

Reideborn
NY/Pickard

Detta vore drömmen och känns inte heller helt orimligt med tanke på att vi slipper tunga löneposter som t.ex. Timmy, Tim, Linkan, Lidström.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Jepe »

Mäklaren skrev:Nej, Ölvestad ska vara kvar. Han är lagets hjärta och själ.
Får vi behålla Ölvestad ska vi vara glada, mycket glada!
2014-04-07, vad hände?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

vi får nog ta ett par mellanår i AS och bygga stabilt från grunden med skickliga junisar, nån gammal trotjänare med hjärtat på rätta stället och förhoppningsvis några hemvändande proffs som inte riktigt platsar "over there"....gör en Leksand tror jag inte på...långsiktigt tänk på att vara ett stabilt etablerat ES-lag inom 5-6-7 år....bygg laget efter förutsättningarna...VI är ett AS-lag, lägg budget efter det

alltid oavsett!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:Åberg - Otto - Sörensen
Guter - Johner - Wennberg
Jimmie - Honken - Kalus
Hank - Ljungh - NY

NY - NY
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk

Reideborn
NY/Pickard

Detta vore drömmen och känns inte heller helt orimligt med tanke på att vi slipper tunga löneposter som t.ex. Timmy, Tim, Linkan, Lidström.
Japp. Exakt sådär.

Möjligtvis Ljungh som 3:e center. Det bör ändå finnas något där. Medan Honken är på väg ner. Och VILL Fimpen köra vidare ska han ha en plats i fjärdekedjan.
Expert.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.

Färglöst.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bocas skrev:Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.

Färglöst.
Det är inget fel alls på forwardsuppsättningen. Vi ska vara EXTREEEEEMT nöjda om vi kan få behålla det där laget.

In med ett nytt första backpar som kan lira uppemot 25-30 minuter. Välscoutat som fan det ska vara.

Sedan vill jag ha lite kontinuitet, inte utrensning. Man ska inte glömma att det fortfarande är Challes start som har gjort att vi inte spelar topp 3. Zabel och Bäcklin har med denna trupp hållit topp 3 form.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Bocas skrev:Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.

Färglöst.
Håller med dig. Det där kommer sluta precis som vanligt, tycker ni rensar lite för dåligt.

Förstår tänket men blir typ noll peppad och tycker att vi måste våga klippa banden till några spelare till. Kan en okänd lirade som Kalus komma in och bli favorit måste det finnas fler där ute. Dessutom blir det väl fritt med transatlanter nu? Ska vi fortsätta förlita oss på Fimpen och Ölve mfl? Känns helt menlöst.
Låst