Ja absolut. Det är allsvenskan och med speltid och de kedjekamraterna. Senast han spelade allsvenskan gjorde han det tex!HomeOfSvenTumba skrev:Tycker du att det är realistiskt att Tim ska göra minst 40p?mb81 skrev:Om nu Otto och Ljungh kommer så skulle jag nog vilja ha kedjorna såhär.
Linkan-Otto-Åberg
Ölvestad-Johner-Tim
Hank-Ljungh-Sörensen
Honken-Fimpen-Blomstrand
Weigel, Wennberg som extra. Skulle gärna ha in Weigel också men inte i en fjärdekedja, kanske om man flyttar ner Hank i fjärde och petar Honken men det här var det bästa jag har tänkt ut. 3 producerande kedjor och en bra checking line! Weigel kommer ändå få mycket speltid med skador osv. Hoppas iaf han kan få sitt genombrott.
I de två första kedjorna bör alla ligga på minst 40 poäng men några måste upp på minst 50-55 poäng!
Även den tredje ska producera en del. Gärna 30+/spelare! Borde vara realistiskt iaf!
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det där låter EXTREMT optimistiskt. Tror inte det är möjligt alls.mb81 skrev:Om nu Otto och Ljungh kommer så skulle jag nog vilja ha kedjorna såhär.
Linkan-Otto-Åberg
Ölvestad-Johner-Tim
Hank-Ljungh-Sörensen
Honken-Fimpen-Blomstrand
Weigel, Wennberg som extra. Skulle gärna ha in Weigel också men inte i en fjärdekedja, kanske om man flyttar ner Hank i fjärde och petar Honken men det här var det bästa jag har tänkt ut. 3 producerande kedjor och en bra checking line! Weigel kommer ändå få mycket speltid med skador osv. Hoppas iaf han kan få sitt genombrott.
I de två första kedjorna bör alla ligga på minst 40 poäng men några måste upp på minst 50-55 poäng!
Även den tredje ska producera en del. Gärna 30+/spelare! Borde vara realistiskt iaf!
Om vi leker att kedjorna ser ut såhär
Åberg-Johner-Linkan
Ölvestad-Otto-Sörensen
Tim - Ljungh - Hank
Honken -Fimpen- Blomstrand
Så gissar jag på
måls+ass
Åberg 20+15
Johner 20+20
Linkan 15+45
Ölvestad 20+10
Otto 10+20
Sörensen 15+15
Tim 5+20
Ljungh 10+15
Hank 10+10 (om han spelar PP)
Honken 5+5
Fimpen 5+5
Blomstrand 5+5
Jag skulle kunna göra en mer exakt gissning, nu tog jag får enkelhetens skulle bara jämna siffror.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ta bort minst 10 pinnar på Tim och lägg dem på Fimpen. Vår bästa poänggörare MÅSTE över 50 poäng.
35 poäng på Åberg känns för optimistiskt...
35 poäng på Åberg känns för optimistiskt...
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-05-28 22:57:33, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Jag tror challe kommer köra Tim i PP så tror han kommer få en del gratis andraassister.DIF_Soldier skrev:Ta bort minst 10 pinnar på Tim och lägg dem på Fimpen. Vår bästa poänggörare MÅSTE över 50 poäng.
Ja, enligt ovanstående gör ju Linkan 60 poäng. Fast EGENTLIGEN så spelar det ju ingen roll om Linkan gör 45 poäng om dom 15 poäng görs av någon annan. Så ser inget måste i att EN spelare måste just över 50 poäng.
Expert.
Jag tror vi tänker rätt lika iaf. Om det som du skrev gör förstakedjan 55 mål vilket borde betyda minst 40p för alla andrakedjan 45 vilket också betyder att de ligger runt minst 40. Tredjekedjan gör 25 mål vilket säkert är runt 25 poäng minst iaf. Det jag menade är att det är vad som krävs och jag tror och hoppas på.SirDIFalot skrev:Det där låter EXTREMT optimistiskt. Tror inte det är möjligt alls.mb81 skrev:Om nu Otto och Ljungh kommer så skulle jag nog vilja ha kedjorna såhär.
Linkan-Otto-Åberg
Ölvestad-Johner-Tim
Hank-Ljungh-Sörensen
Honken-Fimpen-Blomstrand
Om vi leker att kedjorna ser ut såhär
Åberg-Johner-Linkan
Ölvestad-Otto-Sörensen
Tim - Ljungh - Hank
Honken -Fimpen- Blomstrand
Så gissar jag på
måls+ass
Åberg 20+15
Johner 20+20
Linkan 15+45
Ölvestad 20+10
Otto 10+20
Sörensen 15+15
Tim 5+20
Ljungh 10+15
Hank 10+10 (om han spelar PP)
Honken 5+5
Fimpen 5+5
Blomstrand 5+5
Jag skulle kunna göra en mer exakt gissning, nu tog jag får enkelhetens skulle bara jämna siffror.
Blev rörigt det där. Skriver på yuppienallen. Men tror du förstår vad jag menar Sir!
- SirDIFalot
Vi får inte glömma att backarna kommer bidra med mål också.
Expert.
Ja men inte så jävla många Ich på de gör forwardsen assist. Totalt borde vi ligga på minst 160 målSirDIFalot skrev:Vi får inte glömma att backarna kommer bidra med mål också.
-
Som referensram kan nämnas hur många mål de mest producerande lagen i HA 11/12 gjorde:mb81 skrev:Ja men inte så jävla många Ich på de gör forwardsen assist. Totalt borde vi ligga på minst 160 målSirDIFalot skrev:Vi får inte glömma att backarna kommer bidra med mål också.
Örebro 173
Rögle 171
Mora 168
Västerås 157
Leksand 152
- SirDIFalot
Allt är egentligen skitsamma så länge vi tar oss till KS och levererar när det gäller....mb81 skrev:Ja men inte så jävla många Ich på de gör forwardsen assist. Totalt borde vi ligga på minst 160 målSirDIFalot skrev:Vi får inte glömma att backarna kommer bidra med mål också.
Sedan kan man ju vinna med 1-0 lika gärna som 6-5 också. Så tycker inte man kan mäta i antalet mål...
Expert.
-
Där håller jag helt med dig. Mora gjorde exempelvis tredje flest mål i HA 11/12 men missade till och med förkvalserien. Ännu mindre tycker jag att det spelar roll vilken fördelning målen får mellan våra spelare. Där tror jag att det finns många olika vägar till framgång, både med få, oerhört produktiva spelare och med en mer jämnt utspridd produktion.SirDIFalot skrev:Allt är egentligen skitsamma så länge vi tar oss till KS och levererar när det gäller....mb81 skrev:Ja men inte så jävla många Ich på de gör forwardsen assist. Totalt borde vi ligga på minst 160 målSirDIFalot skrev:Vi får inte glömma att backarna kommer bidra med mål också.
Sedan kan man ju vinna med 1-0 lika gärna som 6-5 också. Så tycker inte man kan mäta i antalet mål...
Vi vet ingenting ännu folket. Kan även hända att mål skyttet lossnar i år och att ölvestad kanske får en super match som för något år sen mot modo då han gjorde 6 poäng
Så ingenting är omöjligt
Så ingenting är omöjligt
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Känns som vissa här underskattar HA samt bygger upp sjuka förväntningar. Vore ju så jäkla jobbigt om vi grisade oss till en KS plats på 5:e mest gjorda mål och skitspel, vad ni skulle bli besvikna då 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Andy
Jag kan inte annat än att instämma med föregående talare.
Nästa säsong kommer handla om att kriga. Det är föreningens framtid som står på spel. Det är liv och död som gäller.
Läget är extremt allvarligt - det är dags med lite krismedvetenhet på sina håll. Går vi inte upp direkt vet man aldrig vad som kan hända.
Släpp alla tankar på skönspel och målexplosioner.
Från första nedsläpp, varje moment, varje byte, varje period och varje match gäller att kämpa, ge alt, grisa och köra stenhårt.
Varje poäng är livsviktig.
Tar vi oss till KS gäller det att nollställa och sedan börja om igen. Om vi så har gått obesegrade genom hela AS och har +100 i målskillnad gäller det att hitta ödmjukheten, inse allvaret och sedan börja om med samma frenesi, intensitet och kampglöd för att ta poäng för poäng och match för match.
Underskatta inte utmaningen som ligger framför oss...
Nästa säsong kommer handla om att kriga. Det är föreningens framtid som står på spel. Det är liv och död som gäller.
Läget är extremt allvarligt - det är dags med lite krismedvetenhet på sina håll. Går vi inte upp direkt vet man aldrig vad som kan hända.
Från första nedsläpp, varje moment, varje byte, varje period och varje match gäller att kämpa, ge alt, grisa och köra stenhårt.
Tar vi oss till KS gäller det att nollställa och sedan börja om igen. Om vi så har gått obesegrade genom hela AS och har +100 i målskillnad gäller det att hitta ödmjukheten, inse allvaret och sedan börja om med samma frenesi, intensitet och kampglöd för att ta poäng för poäng och match för match.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Håller i princip med men skrev mest för kul. Spelar ingen roll om vi vinner med ett mål eller sju mål mot Tingsryd! ara det blir tre poäng. Skrev mest vad jag tycker man ska kunna kräva av de olika kedjorna och vi ska vara ett topplag så ska det göras mycket mål med tre producerande kedjor!Andy skrev:Jag kan inte annat än att instämma med föregående talare.
Jag är fullt medveten om att det kan bli århundradets antiklimax om vi som örebro leker hem allsvenskan för att sen totalt falla ihop som ett korthus i kvalserien!