Aik är en otroligt välskött förening jämfört med vår. Det är två olika världar. Inte undra på att spelarna börjar välja Solna istället för DIF.jensa85 skrev:Är väl iofs inte så konstigt eftersom "lillebror" Aik växt fram som en starkare klubb inom hockeyn senaste två åren. Därav är det ganska rimligt att spelare söker sig dit istället för till "Välgörenhets IF" om man står inför det valet.oskais skrev:Jaha och om vi avyttrar stora delar av spelartruppen vilka FAN ska spela då?! Junisarna är det ju en var tredje år som håller en hel säsong. Vår sportchef som verkar sitta på livstid har inte lyckats konkurrera ens med AIK på transfermarknaden. Lyckade värvningar har jag glömt bort vad det var, både i fotbollen och hockeyn.Donkels skrev:Nej vi går inte i konkurs. Däremot måste vi nog avyttra stora delar av spelartruppen om vi åker ut och inte mig emot efter vad jag såg idag . Sedan får vi väl i värsta fall göra en AIK golgata vandring
KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012
- Jim Morrison
Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIF är ett fall för psykologen, jag kan inte förklara det annat. De har 9 matcher på sig för att undvika att svärta ner klubben o sig själva för alltid genom en degradering. Jag känner mig som en idiot som fortfarande tror att detta kommer att ordna upp sig. Ovanstående rutinerade rävar skall visa vägen, de har varit i NHL, KHL, VM, SM, allt, och är helt handlingsförlamade. Jag vidhåller att DIF, min kärlek till trots, INTE ska ha några jäkla fördelar jämfört med någon annan; den som bommar Topp10 i ES efter 55 matcher och dessutom inte klarar en KS SKA FAN INTE VARA I ES!-daniel- skrev:Det jag mest förundras över är hur våra rutinerade herrar som D.Tjärnqvist (gör kanske sin sämsta match i karriären, äckligt dålig), Ottosson, Nilson och Jimmie kan vara så jävla tagna av stundens allvar...är dessa spelare spattiga så smittar det naturligtvis av sig på resten.
Sen behöver jag inte ens kommentera Gustafsson & Claesson som är så dåliga idag så man kräks (för att inte nämna Zibanejad. Herregud. Ottawa vill nog inte ens ta i honom med tång som han spelar nu).
Det här är jag fullt medveten om, det har jag sagt ända sen förra silly season, AIK är en välskött förening med en mycket kompetent sportchef, raka motsatsen till oss alltså. Hade Gozzi värvat fem sex brunkare som åkte på en skridssko hade han åkt innan säsongen var över.jensa85 skrev:Är väl iofs inte så konstigt eftersom "lillebror" Aik växt fram som en starkare klubb inom hockeyn senaste två åren. Därav är det ganska rimligt att spelare söker sig dit istället för till "Välgörenhets IF" om man står inför det valet.
Hur i HELVETE sitter JJ kvar?!
Senast redigerad av oskais den 2012-03-15 22:35:46, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det enda jag hoppas, och just nu är det verkligen det enda jag hoppas att spelarna skäms så fruktansvärt jävla hårt och inte får en blunds sömn inatt.
Hur många tror dock att någon bryr sig? Det är redan TV-spels SM hemma hos Kempe, Cehlin vaxar benen inför beach 2012, Claesson sorterar kepsar, D.Tjärnqvist sätter på brorsan i den nybyggda finska bastun...
JAG SPYR GALLA.
Hur många tror dock att någon bryr sig? Det är redan TV-spels SM hemma hos Kempe, Cehlin vaxar benen inför beach 2012, Claesson sorterar kepsar, D.Tjärnqvist sätter på brorsan i den nybyggda finska bastun...
JAG SPYR GALLA.
Amatörmässigt, ingen vinnarkultur, inga ambitioner, inget nytänk what so ever. Tyvärr är detta vad som speglar denna förening just nu.
Håller med dig till 100%. Var direkt pinsamt att höra hur VI betedde sig sista 5.MGC skrev: men sämst är klacken som är där för att stötta laget. Ge faan i att gå dit i stället om ni nu inte stöttar hela vägen. Kalla er inte för sveriges bästa. Bäst före datum är passerat!
Trevlig fortsättning på kvällen!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hahaha, tycker ni att klacken ska stå och jubla när vi spelar hockey bakom vårat eget mål halva matchen?Gode skrev:Håller med dig till 100%. Var direkt pinsamt att höra hur VI betedde sig sista 5.MGC skrev: men sämst är klacken som är där för att stötta laget. Ge faan i att gå dit i stället om ni nu inte stöttar hela vägen. Kalla er inte för sveriges bästa. Bäst före datum är passerat!
DIF!
Tycker att publiken betedde sig extremt bra i slutet av matchen. Har väntat på detta hela säsongen. Nekrofilerna i laget är inte värda annat än burop och hat. Framförallt inte Fredrik Claesson. Hatar den människan över det mesta.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-03-15 22:40:26, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Jim Morrison
Hahahhahahahaha, folk verkar tro att det är viktigare hur klacken beter sig än hur LAGET spelar på isen. Det sämsta man spelat under hela Djurgårdens historia och ni vill att man applåderar ett gott försök?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är det här jag känner är det som drar ner. Ingen verkar ha några ambitioner på att bygga något för framtiden utan man värvar lite hipp som happ och hoppas på att en ny 09/10 säsong ska slå in som en lottorad. Spelmässigt ser det likadant ut som det gjort ett ganska bra tag, inga kreativa passningar i offensiv zon utan puckdumpning eller långpass varför ett lag som Rögle kan spela ut oss totalt med ett par enkla taktiska åtgärder.Djurgårn skrev:inget nytänk what so ever.
Jag har egentligen ingen lust att diskutera men man måste dra gränsen nånstans. Hela säsongen har vi sjungit för dessa sophögar till spelare och när deras insats behövs till 100 % så bemöts vi av det här miserabla eländet.MGC skrev:Just hemma efter en förstörd kväll. Tänk att idag råkade jag ut för något jag inte trodde var möjligt. Har följt DIF sen 70-talet, även i den lägre divisionen. Har aldrig sett en upplaga så mesig och så underpresterande som denna. Kommer att få gå på AS nästa år, skoj en ny upplevelse i livet.
Till råga på allt som den icke våldsmänniska jag är fick jag lust att ge en kärring en rejäl örfil. (tack era överbetalda lata jävlar som kallar er spelare för det) Står på perrongen och en tant kommer fram:
- Inte för att jag bryr mig så mycket men hur slutade matchen?
- Tyvärr vann rögle med 4-3, svarar jag
- Ha ha vad bra säger kärringen.
- Du brydde dig ju inte? säger jag förvånat
- Nä, bara Djurgårn förlorar säger idioten. Sen fortsätter hon.
- Men hur var matchen?
- Du ska nog inte prata med mig mer svarar jag.
- Oj nä hä, säger hon och går.
Fy faan, till och med kärringjävlar skrattar åt oss!
Förmodligen med lite distans, kommer även jag att förstå att vi inte förtjänar något annat.
Inte ens Wesslau var bra idag men sämst är klacken som är där för att stötta laget. Ge faan i att gå dit i stället om ni nu inte stöttar hela vägen. Kalla er inte för sveriges bästa. Bäst före datum är passerat!
Jag håller med dig om att vi ska sjunga för alltid o.s.v och jag själv kommer aldrig bua åt mina spelare. Men det krävs mer ur dessa anställda med månadslöner vi andra drömmer om. Det krävs ordentliga svar och att föreningen visar upp ett värdigt agerande också.
Laget förtjänade dock heller inte "sveriges bästa" sista fem. Möjligtvis första fem, men inte en minut efter det.Gode skrev:Håller med dig till 100%. Var direkt pinsamt att höra hur VI betedde sig sista 5.MGC skrev: men sämst är klacken som är där för att stötta laget. Ge faan i att gå dit i stället om ni nu inte stöttar hela vägen. Kalla er inte för sveriges bästa. Bäst före datum är passerat!
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Mäklaren skrev:Tycker att publiken betedde sig extremt bra i slutet av matchen. Har väntat på detta hela säsongen. Nekrofilerna i laget är inte värda annat än burop och hat. Framförallt inte Fredrik Claesson. Hatar den människan över det mesta.
Snart på ett bårhus nära dig?! hahahahahahahhaa
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Snälla Challe om du har någon spelplan kör på den, bryr mig inte om dessa efterblivna invalider som kallas proffs inte klarar att ändra på sig på kort tid. Vi tar in pucken offensivt och ställer oss och rullar sarg tills Rögle tar den och kontrar. Defensivt är vi så rädda att vi inte ens vågar gå en meter fram.
Äh fan jag vet inte ens längre, jag orkar inte längre. Spelar vi såhär är vi körda och det verkar som detta är det bästa vi kan..
Äh fan jag vet inte ens längre, jag orkar inte längre. Spelar vi såhär är vi körda och det verkar som detta är det bästa vi kan..
- Lee Harvey Oswald
-daniel- skrev:Det enda jag hoppas, och just nu är det verkligen det enda jag hoppas att spelarna skäms så fruktansvärt jävla hårt och inte får en blunds sömn inatt.
JAG SPYR GALLA.
REJÄL MISÄR!!
LÄMNA SKOTTLAND!
VAR GÖR SUSANNE?!!
MIN DOKTOR SA TILL MIG, GALLA!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan