MODO - Djurgårdens IF, 31/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO - Djurgårdens IF, 31/1 2012

Inlägg av crike »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Rådgivaren skrev:Det är inget snack om att Modo vinner rättvist. Noterar att Tim Eriksson, en av få spelare i dagsläget som kan bryta mönstret i anfallszonen fick två byten i sista perioden... det är en coachning som inte imponerar på mig.
Tim klarar av att både åka skridskor och behandla pucken samtidigt. Brodin, Cehlin, Eklund kan knappt göra något av det trots fokus på bara det ena.
Varför ärver Zabel den taktiken?! Är det något vi behöver (är sjukt matt i kroppen nu när jag inser detta) så är det ju någon som gör lite snurr och lite hopp och lite sånt som ingen annan gör. Det lite mer oväntade. Varför ska Tim nöta bänk när det inte finns någon som är lika bra på honom kvar att tillgå?! Varför ska han sitta där och se det där på isen. Så länge som vi inte värvar anfallsvapen måste ju spelare som Tim spela MER MER MER.... *whiskey var det ja*
Tim har fått mycket skit av tränarna senaste året. Trots det ger han alltid ett positivt intryck både på plan och i intervjuer. Killen är värd en större plats i laget med tanke på prestation.
Kanske är han den där snälla killen som inte gnäller och blir då lätt att ställa åt sidan?

Många andra som i mina ögon borde nöta bänk före Tim.
Hoppas han ger JJ fingret vid en eventuell kontraktsdiskussion.
Utan att lägga någon personlig värdering i det men...
Igår såg vi ett väldigt aktivt coachande, Zabel körde med gubbarna som såg heta ut. Detta tror jag ligger Tim i fatet. Han är inte killen som direkt utsöndrar kamplust i båset (typ som Fimpen gör). Om du i det läget som tränare kollar runt i båset och letar efter några som ser ut att vara heta och bara vill in och köra så ser du kanske spelare som Fimpen, Carlsson och Kempe som verkligen verkar taggade. Nu tycker jag dock att framförallt den sista hade förtjänat ihop att få mer speltid. Tim däremot, han sitter lite försynt och väntar på sin tur.
Nu tar det ju ett tag för Zabel att lära känna spelarna och förstå hur alla fungerar, tyvärr har han inte lyxen att ha den tiden.

Angående Tim´s kontrakt, är nog rätt säker på att JJ kan säga det mesta och han stannar ändå, det skulle vara om SSK kan lova speltid samtidigt som DIF har för avsikt att låta han härva vidare med 8-10 min...till slut vaknade även tjuren Ferdinand och blev förbannad, det kanske Tim kan göra också :wink:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

henkoman skrev: Kämpa nu för fan, vi är mycket bättre än såhär
Den som säger att något lag INTE förtjänar sin nuvarande position i tabellen nu ljuger, eller är alternativt sjuka i huvudet.

Tabellen ljuger inte. Vi är inte bättre än såhär.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Remy Lebeau skrev:
Den som säger att något lag INTE förtjänar sin nuvarande position i tabellen nu ljuger, eller är alternativt sjuka i huvudet.

Vi är sämre än såhär spelmässigt. Utan Wesslau ska vi ligga en 10/15 poäng bakom Timrå!
100% DJURGÅRDSJ***L
Biaas

Inlägg av Biaas »

Remy Lebeau skrev:

Vi är (var) bättre på pappret än så här.
Stockholmskalle

Inlägg av Stockholmskalle »

Remy Lebeau skrev:

Jo ni är fan bättre. Vad håller spelarna på med? ingen glöd öht.

Senaste derbyt satt varenda jävel i båset och ställde sig inte ens upp när dif vände 3-3. Går fan inte att vinna med den inställningen. Spelarna är bra men ingen verkar ens bry sig.
Skriv svar