What grinds your gears?
Re: What grinds your gears?
Folk som "gläds med Finnarna".
"Grattis Finland!" my ass...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Riktigt illa. Det är värre att de får guld än att vi förlorar det.Magnutz skrev:Folk som "gläds med Finnarna".
Kan ta en förlust mot vilken annan nation som helst, men inte av finnarna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Med en finsk pappa som heter Risto (ristolainen), en flickvän med helfinsk släkt så är det som en rejäl kyss på mansjuvelerna det här! Bit ihop som en viss hobbyjournalist sa...minalman skrev:Riktigt illa. Det är värre att de får guld än att vi förlorar det.Magnutz skrev:Folk som "gläds med Finnarna".
Losing all hope was freedom.
Ja jo tack, man har fått höra en hel del hemma. Mamma är finsk och bryr sig aldrig om hockey, om inte Finland just slår Sverige. Men men det är bara bita ihop.Raus skrev:Med en finsk pappa som heter Risto (ristolainen), en flickvän med helfinsk släkt så är det som en rejäl kyss på mansjuvelerna det här! Bit ihop som en viss hobbyjournalist sa...minalman skrev:Riktigt illa. Det är värre att de får guld än att vi förlorar det.Magnutz skrev:Folk som "gläds med Finnarna".
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
SHL´s förslag till förändringar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
"Folk" som inte förstår vad som är ditt och vad som är mitt.
Kompis kommer hem från skidresa i Alperna och möts av ett gapande tomt radhus. 3st (dyra) cyklar borta, 2 stereosystem, TV-apparater, projektor, systemkamera, klockor, knivar, verktyg etc.etc
Jävla drägg! Ät skit och dö.
EDIT: Dessutom vart han av med sin bil...motorcykeln fick vara kvar dock. Som om nån bryr sig men det skiter jag högaktningsfullt i.
Kompis kommer hem från skidresa i Alperna och möts av ett gapande tomt radhus. 3st (dyra) cyklar borta, 2 stereosystem, TV-apparater, projektor, systemkamera, klockor, knivar, verktyg etc.etc
EDIT: Dessutom vart han av med sin bil...motorcykeln fick vara kvar dock. Som om nån bryr sig men det skiter jag högaktningsfullt i.
- DIF_Soldier
Satan vad ruttet. Jag undrar hur/om såna människor resonerar. Själv får jag ågren och blir grymt självhatisk om jag exempelvis råkar ha sönder någons egendom - typexemplet är att tappa ett glas på fyllan. Sånt förföljer mig tills jag gjort upprättelse. Men här? Wtf.-daniel- skrev:"Folk" som inte förstår vad som är ditt och vad som är mitt.
Säg den glädje som varar
Fyfan va pissigt, hade själv inbrott när jag var yngre, de tog datorn, tv:n och massa annat. Mest jävligt (tyckte jag då) var att de tog mitt PS2 och alla mina spel-daniel- skrev:"Folk" som inte förstår vad som är ditt och vad som är mitt.

Nej finns gott om idioter därute, tråkigt som fan för din polare.
Nu vet jag inte hur din kompis situation ser ut, men jag är väldigt förvånad över hur pass få det är som har larm installerade hemma. Vilka är argumenten för att man inte ska skaffa larm, förutom en eventuell ansträngd ekonomi förstås?-daniel- skrev:"Folk" som inte förstår vad som är ditt och vad som är mitt.
Larm är ju ingen garanti men det är ju hyfsat avskräckande.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- -daniel-
Rent generellt kan man väl kanske tycka att larm inte skulle behövas - men visst borde han haft ett. Lätt att konstatera såhär i efterhand.Stulle skrev:Nu vet jag inte hur din kompis situation ser ut, men jag är väldigt förvånad över hur pass få det är som har larm installerade hemma. Vilka är argumenten för att man inte ska skaffa larm, förutom en eventuell ansträngd ekonomi förstås?-daniel- skrev:"Folk" som inte förstår vad som är ditt och vad som är mitt.
Larm är ju ingen garanti men det är ju hyfsat avskräckande.
@ Soldaten: Ja det är sjukt. Men vissa har ju uppenbarligen inga gränser. Äckliga parasiter.
@ Rix: Spelar ju kanske inte alltid så jäkla stor roll exakt vad man blir av med - bara känslan av att någon obehörig jävla herointomte stapplat omkring bland ens grejor är bara det snuskigt integritetskränkande.
Att det är en månad kvar till svenska cupen i fotboll börjar, och ytterligare ca 2 månader kvar till Helsingborg away. Kom snabbare tiden! Snälla!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- Lee Harvey Oswald
Trist läge för din polare-daniel- skrev:
Rent generellt kan man väl kanske tycka att larm inte skulle behövas - men visst borde han haft ett. Lätt att konstatera såhär i efterhand.
@ Soldaten: Ja det är sjukt. Men vissa har ju uppenbarligen inga gränser. Äckliga parasiter.
@ Rix: Spelar ju kanske inte alltid så jäkla stor roll exakt vad man blir av med - bara känslan av att någon obehörig jävla herointomte stapplat omkring bland ens grejor är bara det snuskigt integritetskränkande.

Hade också inbrott i slutet av 90-talet nån gång.
Alla säger precis det där, att värsta inte är prylarna som försvinner utan att man känner sig kränkt.
Jag kände mig aldrig kränkt, däremot blev jag oerhört paranoid över minsta ljud kväll/nattetid.
Sov med en yxa under sängen en lång tid efter den händelsen

Kom ihåg att jag var grymt lättad över att alla gitarrer var kvar, var mest teknikprylar dom snodde av mig, sånt är lätt att ersätta och det går man ju oftast pluss på via försäkringen.
Värre för frun som fick en del smycken stulna, ärvda saker, sånt är svårare att ersätta.
Jag var även lättad över att jag inte kom hem medans dom höll på, tur både för mig och dom.
Känner jag mig själv rätt hade jag väl ”gjort kaos på dom”, inte för att jag är bra på det utan för att jag kan reagera så i ett trängt läge.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
okej jag orkar inte bry mig om särskrivningar eller felstavningar längre det fick dock en sak som jag aldrig växer ifrån när folk inte kan skriva ut punkter ja då blir jag förbannad hur mycket lysdexi man än har så måste man väl för fan kunna skriva ut punkter
Okej, jag orkar inte bry mig om särskrivningar eller felstavningar längre. Det fick dock en sak som jag aldrig växer ifrån... När folk inte kan skriva ut punkter, ja då blir jag förbannad. Hur mycket lysdexi man än har så måste man väl för fan kunna skriva ut punkter!?
Okej, jag orkar inte bry mig om särskrivningar eller felstavningar längre. Det fick dock en sak som jag aldrig växer ifrån... När folk inte kan skriva ut punkter, ja då blir jag förbannad. Hur mycket lysdexi man än har så måste man väl för fan kunna skriva ut punkter!?
- -daniel-
Jag är också rädd för hur jag skulle reagera om jag kommer hem och hittar nån jävel rota igenom mina saker. Det är inte värt att bli inburad för en simpel sak som att knäcka nacken på någon stackars tjackpundare...Lee Harvey Oswald skrev:Trist läge för din polare-daniel- skrev:
Rent generellt kan man väl kanske tycka att larm inte skulle behövas - men visst borde han haft ett. Lätt att konstatera såhär i efterhand.
@ Rix: Spelar ju kanske inte alltid så jäkla stor roll exakt vad man blir av med - bara känslan av att någon obehörig jävla herointomte stapplat omkring bland ens grejor är bara det snuskigt integritetskränkande.![]()
Hade också inbrott i slutet av 90-talet nån gång.
Alla säger precis det där, att värsta inte är prylarna som försvinner utan att man känner sig kränkt.
Jag kände mig aldrig kränkt, däremot blev jag oerhört paranoid över minsta ljud kväll/nattetid.
Sov med en yxa under sängen en lång tid efter den händelsen![]()
Kom ihåg att jag var grymt lättad över att alla gitarrer var kvar, var mest teknikprylar dom snodde av mig, sånt är lätt att ersätta och det går man ju oftast pluss på via försäkringen.
Värre för frun som fick en del smycken stulna, ärvda saker, sånt är svårare att ersätta.
Jag var även lättad över att jag inte kom hem medans dom höll på, tur både för mig och dom.
Känner jag mig själv rätt hade jag väl ”gjort kaos på dom”, inte för att jag är bra på det utan för att jag kan reagera så i ett trängt läge.
Det där med yxan lät rätt överdrivet dock.

- Lee Harvey Oswald
Haha, klart det var, men det var väl snart 20år sedan nu-daniel- skrev:
Jag är också rädd för hur jag skulle reagera om jag kommer hem och hittar nån jävel rota igenom mina saker. Det är inte värt att bli inburad för en simpel sak som att knäcka nacken på någon stackars tjackpundare...
Det där med yxan lät rätt överdrivet dock.

Men grejen var att vi bodde på nedre botten då och vår granne hade bara någon dag efter vårat inbrott haft "hembesök" nattetid.
Så med fru & 2 små barn så tog man det som fanns till hands helt enkelt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan