Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Jockmaniac »

Salas skrev:Helvette!
Det blir helt enkelt att hoppas på att han är fit for fight i slutspelet.
Eller kvalserien? Jag vill inte vara någon pessismist, men faktum är att jag inte gillar att alla utgår från ett slutspel. I nuläget är Modo, Frölunda och stundtals Södertälje och Brynäs bättre än oss. Lägg därtill alla lagen som ligger ovanför i tabellen. Ajk och Timrå är jämnbördiga!

Det här är inte bra alls. Anfallsidan var ju det enda som såg bra ut. Nu ser den aningen handikappad ut. Nu gäller det att gneta sig till slutspel och hoppas på en Jimmie-effekt där.

KÄMPA
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Amadeus
Säsongskort: Ja

Inlägg av Amadeus »

FAN, nästan det värsta som hunde hända just nu att Jimmie blir borta resten av grundserien.
Nu har vi mist två av de bästa i Djurgården denna säsong.
Både Nisse och Jimmie blev skadade precis då de började "komma igen".
Jimmie kan man väl i och för sig ta, om man vet han kommer bli frisk av operation.
Värre är det ju med Nisse, som jag fortfarande tycker är helt overkligt.
Han har ju gjort framsteg, men har fortfarande svårt med talet.
Jag känner så stor sorg varje gång jag tänker på honom
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:
Salas skrev:Helvette!
Det blir helt enkelt att hoppas på att han är fit for fight i slutspelet.
Eller kvalserien? Jag vill inte vara någon pessismist, men faktum är att jag inte gillar att alla utgår från ett slutspel. I nuläget är Modo, Frölunda och stundtals Södertälje och Brynäs bättre än oss. Lägg därtill alla lagen som ligger ovanför i tabellen. Ajk och Timrå är jämnbördiga!

Det här är inte bra alls. Anfallsidan var ju det enda som såg bra ut. Nu ser den aningen handikappad ut. Nu gäller det att gneta sig till slutspel och hoppas på en Jimmie-effekt där.

KÄMPA
Utan Jimmie som proppar allt och ger laget energi blir det svårt och trycket hamnar på vår defensiv och då vet vi ju vartåt det lutar...

Med dagens besked ang. Jimpa skulle jag, om jag var chief, bryta ner spelidéen fullständigt och bygga nytt. Bakifrån och fram. Se till att de backar som har ett bra defensivt tänk och skills får spela och att det spikas att man vårdar puck. Bryts anfall passar man hem och börjar om. Det känns itne som att vi har ett lag nu som kan forechecka högt och föra matcher. Vi kanske skulle lägga oss på "lur" och spela kontringshockey på rikigt. Ställa upp på egen blå och spela som t ex Brynäs gjorde i 1-2matchen... tråkigt med lite mindre osäkert.

Sen kanske jag har så sjukt jävla fel att jag kissar på mig och vi reser oss på 8 och nitar serien - tar alla resterande 3or och pumlar allt och alla i slutspelet. Kanske.

Ska det i alla fall köpas någon ska det vara en Jimpa. Inte nån back.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Magnutz skrev: Ska det i alla fall köpas någon ska det vara en Jimpa. Inte nån back.
Det finns ingen med Ölvestads skridskoåkning ledig så jag är ledsen. Spelare som Ölvestad är sällsynta så det kan du ge upp på en gång!
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:
Magnutz skrev: Ska det i alla fall köpas någon ska det vara en Jimpa. Inte nån back.
Det finns ingen med Ölvestads skridskoåkning ledig så jag är ledsen. Spelare som Ölvestad är sällsynta så det kan du ge upp på en gång!
Jo, jag sörjer hans frånvaro. Det är kalrt en av DIFs bästa spelare på länge. En del risar honom men du vet tamejfan inte vad du har förrän du gått miste om det.. Spelare som Ölvestad växer inte på träd.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Va nästan väntat med tanke på den tiden han varit borta, att det va lite allvarligare med ljumsken än befarat.

Tycker man nu i efterhand nästa märkt det under delar av säsongen att det inte varit samma gamla Ölvestad som vi såg förra säsongen. Men man kan kanske inte jämföra han med förra året då DIF klaffade överallt på isen.

Nåja bara hoppas han blir fit for fight till ett ev. slutspel.

Detta är ett REJÄLT avbräck. Även om han inte öste in poäng, Så bidrar han med intensiv skridskor åkning, proppar allt och alla och är allmänt jobbig för motståndarna.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Fan Jimmie.. Nu går den här säsongen åt helvete. Låt oss slippa kvalserien bara..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker inte vi står och faller med en spelare, särskilt inte en forward. Går Kronwall sönder däremot...

Ni verkar ha glömt att vi nyss har värvat en energispelare av rang som dessutom är vassare offensivt än Jimmie. Det är givetvis ett avbräck, det är inte det jag säger... jag säger bara att det kunde varit värre.
Widing, Nilson, Hannula, Krüger bör kunna hålla uppe offensiven. Det vill säga om de kan pricka sin formtopp nån gång.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är inte en legobit som saknas i laget. Det är Jimmie Ölvestad. En person av kött och blod. En riktig järnkamin. En otäck jävel att få i ryggen på isen och en fantastisk energispelare som lyfter laget med sitt spel. Jag vågar också tro att han lyfter laget bara genom att vara sig själv, som Jimpa. Det går inte att ersätta med någon ny,även om denne är likvärdig i statsen.

Pajjar Kronwall, vilket kommer om han inte hittar form eller vilar, får vi in en fräsch junis. Det är varken sämre eller bättre än en virrig slutkörd Kronwall.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

DIF_Soldier skrev:Tycker inte vi står och faller med en spelare, särskilt inte en forward. Går Kronwall sönder däremot...

Ni verkar ha glömt att vi nyss har värvat en energispelare av rang som dessutom är vassare offensivt än Jimmie. Det är givetvis ett avbräck, det är inte det jag säger... jag säger bara att det kunde varit värre.
Widing, Nilson, Hannula, Krüger bör kunna hålla uppe offensiven. Det vill säga om de kan pricka sin formtopp nån gång.
Kan bara hålla med. Ölve är rejält saknad givetvis men spelare som Hannula och Brodin bör kunna sköta det riviga spelet ganska bra.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev: Pajjar Kronwall, vilket kommer om han inte hittar form eller vilar, får vi in en fräsch junis. Det är varken sämre eller bättre än en virrig slutkörd Kronwall.
Det där är så oerhört fel bara. Finns ingen fräsch junis som ersätter Kronwall, då skulle han spela redan.
Kronwall har dippat men att säga att han håller samma klass som random junis är bara ren okunnighet. Skrattretande.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev: Pajjar Kronwall, vilket kommer om han inte hittar form eller vilar, får vi in en fräsch junis. Det är varken sämre eller bättre än en virrig slutkörd Kronwall.
Det där är så oerhört fel bara. Finns ingen fräsch junis som ersätter Kronwall, då skulle han spela redan.
Kronwall har dippat men att säga att han håller samma klass som random junis är bara ren okunnighet. Skrattretande.
Troll... är du dum på riktigt.. ser du vad jag skrev?

OM Kronwall pajjar, vilket jag håller för troligt, är det bättre att ta en in junis som får jobba på backplats istället än att ha en slutkörd och virrig Kronwall på isen....men missförstå mig gärna. Det är ju mest roligt...
Bigge

Inlägg av Bigge »

Henkos skrev:
DIF_Soldier skrev:Tycker inte vi står och faller med en spelare, särskilt inte en forward. Går Kronwall sönder däremot...

Kan bara hålla med. Ölve är rejält saknad givetvis men spelare som Hannula och Brodin bör kunna sköta det riviga spelet ganska bra.
Varken Brodin eller Hannula är i den kaliber som Ölve är.
Brodin tacklar ibland men inte varje match varje byte. Som en viss Ölvestad gör.
Går inte jämföra Brodin och Hannula med Ölvestad.
Han ligger i en egen liga jämfört med dem.
Sen kan jag väl hålla med om att vi inte står och faller över förlusten av Ölvestad. Men hans frånvaro är oavsett ett stort avbräck.

Precis som Magnutz skriver
En riktig järnkamin. En otäck jävel att få i ryggen på isen och en fantastisk energispelare som lyfter laget med sitt spel. Jag vågar också tro att han lyfter laget bara genom att vara sig själv
Widing,Kruger,Hannula och Nilson ska visst klara att hålla upp offensiven. Men är ju bara en som börjat producera och kämpa.
Hur jävla länge ska man behöva vänta på vissa spelare i DIF för att de ska pricka sin formtopp, inte ens säkert de gör det ens. Kruger kanske hade sin bästa säsong förra året i sin karriär? vem vet...

Tycker det är bara i DIF som s.k stjärnspelare tillåts att glida igenom 40 omgångar och tränarna fortfarande väntar på en formtopp och accepterar att de spelar uruselt stundtals...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Tänk att de alltid krävs en skada för att en spelare ska få den uppskattning han förtjänar. Speciellt Jimmie Ölvestad. Som är en av de största järnkaminerna vi haft i Djurgården. Laget går ner sig 10-20% bara pga hans frånvaro.

Men här har han kallats "hockeymördare" av flera, och pekats ut som anledningen till att Nilson varit så dålig. För han fått spela med två "hockeymördare" som Ottosson och Ölvestad.
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev:Tänk att de alltid krävs en skada för att en spelare ska få den uppskattning han förtjänar. Speciellt Jimmie Ölvestad. Som är en av de största järnkaminerna vi haft i Djurgården. Laget går ner sig 10-20% bara pga hans frånvaro.

Men här har han kallats "hockeymördare" av flera, och pekats ut som anledningen till att Nilson varit så dålig. För han fått spela med två "hockeymördare" som Ottosson och Ölvestad.
Hemskt är bara förnamnet...

Att Jimmie blir borta resten av grundspelet är den värsta nyheten efter att Ragge la skridskorna på hyllan. Jimmie behövs i laget, även fast han inte gör mycket så finns han där. Hoppas att hans ljumskar blir bra tillslut och att han kan återvända och spela 100%.

Ölvestads Järnkaminer!
Skriv svar