Henkos skrev:DIF_Soldier skrev:Tycker inte vi står och faller med en spelare, särskilt inte en forward. Går Kronwall sönder däremot...
Ni verkar ha glömt att vi nyss har värvat en energispelare av rang som dessutom är vassare offensivt än Jimmie. Det är givetvis ett avbräck, det är inte det jag säger... jag säger bara att det kunde varit värre.
Widing, Nilson, Hannula, Krüger bör kunna hålla uppe offensiven. Det vill säga om de kan pricka sin formtopp nån gång.
Kan bara hålla med. Ölve är rejält saknad givetvis men spelare som Hannula och Brodin bör kunna sköta det riviga spelet ganska bra.
Varken Brodin eller Hannula är i den kaliber som Ölve är.
Brodin tacklar ibland men inte varje match varje byte. Som en viss Ölvestad gör.
Går inte jämföra Brodin och Hannula med Ölvestad.
Han ligger i en egen liga jämfört med dem.
Sen kan jag väl hålla med om att vi inte står och faller över förlusten av Ölvestad. Men hans frånvaro är oavsett ett stort avbräck.
Precis som Magnutz skriver
En riktig järnkamin. En otäck jävel att få i ryggen på isen och en fantastisk energispelare som lyfter laget med sitt spel. Jag vågar också tro att han lyfter laget bara genom att vara sig själv
Widing,Kruger,Hannula och Nilson ska visst klara att hålla upp offensiven. Men är ju bara en som börjat producera och kämpa.
Hur jävla länge ska man behöva vänta på vissa spelare i DIF för att de ska pricka sin formtopp, inte ens säkert de gör det ens. Kruger kanske hade sin bästa säsong förra året i sin karriär? vem vet...
Tycker det är bara i DIF som s.k stjärnspelare tillåts att glida igenom 40 omgångar och tränarna fortfarande väntar på en formtopp och accepterar att de spelar uruselt stundtals...