Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Stockholmsprylen/juniorsatsningen tycker jag är jäkligt bra, men jag är inte emot att värva unga spelare från landet.
Laget nästa säsong:
Målvakt: Owuya
Backar: Printz, Ronnie - - - - - - Kronwall
Forwards: Linkan, Otto, Falken, Anger, Jimmie - - - - Mackan Nilson, Tränare MJ
Jag tror att Micke skulle vara en häftig och viktig förstärkning på isen. Han skulle kanske kunna dubblera som tränare/spelare men lägga mest kraft på tränarsidan och spela säg 5-10 minuter per match. Jag tror att han skulle hänga med bra vilket skulle ingjuta trygghet och stabilitet i framförallt PP och BP.
Ranking
Målvakter:
1.Ridderwall
2. Owuya
3. Wesslau
(Wesslau lånas ut till något av lagen som inte går upp och ligger i omnejd. Gnägget, Södertälje, Almtuna)
Backar
Givna:
1.Ragge
2.Kronwall (nyförvärv)
3.Holmqvist
4.Timmy
5.Printz (förlängning)
6.Andersson
Reserv
7.Ronnie (förlängning)
Lånas ut, släpps:
8.Eklund (förlängning?), Deilert
Centrar
Givna:
1.Otto (förlängning)
2.Enqvist
3.Holmqvist
4.Falken (förlängning)
Reserver/kan användas som anfallare:
5.Josefson
6.Micke Johansson (nyförvärv på isen)
Anfallare
Givna:
1.Linkan (förlängning)
2.Mackan (nyförvärv)
3.Anger (förlängning)
4.Jimmie (förlängning)
5.Danielsson
6.Kruger
7.Fimpen
8.Calle G, Henke Eriksson
På gränsen/J20: Landeskog (nyförvärv), Ahlén (förlängning?)
Lånas ut: Tim Eriksson, se backar
Skulle väl hålla ekonomiskt? Man behåller stommen och fortsätter köra med juniorerna. M J tror jag skulle vara oerhört nyttig på isen, men det lär väl aldrig hända? Mackan Nilson samt S.Kronwall vill man gärna se i DIF-dressen.
Laget nästa säsong:
Målvakt: Owuya
Backar: Printz, Ronnie - - - - - - Kronwall
Forwards: Linkan, Otto, Falken, Anger, Jimmie - - - - Mackan Nilson, Tränare MJ
Jag tror att Micke skulle vara en häftig och viktig förstärkning på isen. Han skulle kanske kunna dubblera som tränare/spelare men lägga mest kraft på tränarsidan och spela säg 5-10 minuter per match. Jag tror att han skulle hänga med bra vilket skulle ingjuta trygghet och stabilitet i framförallt PP och BP.
Ranking
Målvakter:
1.Ridderwall
2. Owuya
3. Wesslau
(Wesslau lånas ut till något av lagen som inte går upp och ligger i omnejd. Gnägget, Södertälje, Almtuna)
Backar
Givna:
1.Ragge
2.Kronwall (nyförvärv)
3.Holmqvist
4.Timmy
5.Printz (förlängning)
6.Andersson
Reserv
7.Ronnie (förlängning)
Lånas ut, släpps:
8.Eklund (förlängning?), Deilert
Centrar
Givna:
1.Otto (förlängning)
2.Enqvist
3.Holmqvist
4.Falken (förlängning)
Reserver/kan användas som anfallare:
5.Josefson
6.Micke Johansson (nyförvärv på isen)
Anfallare
Givna:
1.Linkan (förlängning)
2.Mackan (nyförvärv)
3.Anger (förlängning)
4.Jimmie (förlängning)
5.Danielsson
6.Kruger
7.Fimpen
8.Calle G, Henke Eriksson
På gränsen/J20: Landeskog (nyförvärv), Ahlén (förlängning?)
Lånas ut: Tim Eriksson, se backar
Skulle väl hålla ekonomiskt? Man behåller stommen och fortsätter köra med juniorerna. M J tror jag skulle vara oerhört nyttig på isen, men det lär väl aldrig hända? Mackan Nilson samt S.Kronwall vill man gärna se i DIF-dressen.
-
Hm.. ta bort Andersson från backen och lägg till Falk. Falk kommer definitivt inte att spela center om han fortsätter.
- Remy Lebeau
Har följt Oscar Sundh i säsongen som gått. Är riktigt imponerad av det jag sett utav honom. Relativt snabb, tacklar gärna om chansen finns, samt hyffsad teknik. Chansen att få hit honom borde vara relativt stor eftersom han spelat här förut.
Ersätter han Figren eller Ölvestad byter vi klart upp oss. Lär inte heller kräva lika stor lön som Ölvestad.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1297
Ersätter han Figren eller Ölvestad byter vi klart upp oss. Lär inte heller kräva lika stor lön som Ölvestad.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1297
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kom på en sak. Nu är visserligen Hardy klar som ny HC. en önskedröm vore att göra sig av med Micke och Montén så tar vi in Vålerengas huvudtränare istället. Han coachade sitt lag så dem slutade 2:a i deras serie nyligen. Vem är då denna tränare, jo Espen Knutsen
Hardy och Espen i samma bås tror jag skulle bli ett dream team. Eller så är det bara jag som är väldigt trött just nu och tyckte det lät som ett grymt intressant alternativ
hehe

Hardy och Espen i samma bås tror jag skulle bli ett dream team. Eller så är det bara jag som är väldigt trött just nu och tyckte det lät som ett grymt intressant alternativ

"Bremberg får skambud utav Dif - Trots poängrekord"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4574614.ab
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Låna ut wesslau? :O Bästa målvakten vi har, helt klart!!
Låna ut Riddarn och låt owuya och wesslau dela på jobbet i Dif om vi inte hittar någon annan reserv!
Micke J vore kul om han gjorde en comeback på isen, kommer nog dock aldrig att hända!
Haha, det vore ju häftigt med Espen Knutsen som HC med Hardy men jag litar även på dem tre vi kommer ha som tränare nästa säsong
Låna ut Riddarn och låt owuya och wesslau dela på jobbet i Dif om vi inte hittar någon annan reserv!
Micke J vore kul om han gjorde en comeback på isen, kommer nog dock aldrig att hända!
Haha, det vore ju häftigt med Espen Knutsen som HC med Hardy men jag litar även på dem tre vi kommer ha som tränare nästa säsong

Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Ja... återigen visar de som sköter kontrakten vilken kompetens de har. Verkar inte veta vad en spelar i Linkans kaliber är värd i dagens elitserie. Tyvärr vet alla andra lag det.Edin skrev:"Bremberg får skambud utav Dif - Trots poängrekord"
Detta ökade precis inte chansen att se Linkan i DIF nästa år, då de förolämpar honom genom att erbjuda honom ett skambud rent ut sagt.
Men vi kan ju alltid se hans magiska passningar i andra lag som fbk,hv,lhc de vet vad en spelare av hans kaliber kostar. Dessutom lär väl Linkan slå poängrekord med sådana medspelare som finns i dessa lag.
There is no I in TEAM!!!!
-
- Säsongskort: Ja
Pengarna lades väl på Hardy istället.. snacka om att välja sida.
- Stolt-Djurgårdare
Själv anser jag att Djurgården borde släppa Bremberg,jag menar 150 tusen
borde räcka för honom om han verkligen brydde sig om klubben.
Om han drar till en annan klub bara för att han tycker att 150 tusen är under hans
värdighet så FINE.
borde räcka för honom om han verkligen brydde sig om klubben.
Om han drar till en annan klub bara för att han tycker att 150 tusen är under hans
värdighet så FINE.
Djurgårdare för livet
-
Eeh...150.000 kr är verkligen inget skambud. Aftonbladet är helt ute och cyklar...Bigge skrev:Edin skrev:"Bremberg får skambud utav Dif - Trots poängrekord"
Detta ökade precis inte chansen att se Linkan i DIF nästa år, då de förolämpar honom genom att erbjuda honom ett skambud rent ut sagt.
Det är ett VÄLDIGT generöst bud faktiskt. (Eftersom det säkert sträcker sig över flera säsonger än en, om jag får gissa)
Personligen tycker jag Linkan är ett geni, men det finns en gräns för hur mycket utrymme man ska lägga på en spelare som fyllt 35 och tolereras vara osynlig halva säsongen.
Om DIF skulle få för sig att ÖKA hans redan svinhöga lön, skulle jag isåfall tvivla på deras kompetens, men absolut inte i detta fall.
Han är ovärdelig i DAGENS Djurgården, men man måste se fråmåt också. Han kommer inte hålla samma klass hur länge som helst
-
Jag tror att hardy kommer att lyfta dif utan EN bra spelare (Linkan i detta fall)
En spelare som älskar att spela hockey, älskar sitt lag, och inte spelar för pengarna (vilket man gör för att klara sig, men inte överdrivna summor) begär inte att dubbla sin redan höga lön. en normal inkomst kanske ligger på en 30-40 000 (kan inga siffror alls) och det kan man klara sig på, det betyder att Linkan klarar sig fan på den lön han har idag (150 000) han skulle kunna gå ner 50 000 i lön och ändå klara sig! hoppas någon lägger detta bud på dryga 300 000 på linkan och går i konkurs, linkan långtidsskadad, och någon i dif (Ölvestad eller ragge) tacklar ner han så han dör
(om han inte väljer att spela för dif för en rimlig summa!!)
En spelare som älskar att spela hockey, älskar sitt lag, och inte spelar för pengarna (vilket man gör för att klara sig, men inte överdrivna summor) begär inte att dubbla sin redan höga lön. en normal inkomst kanske ligger på en 30-40 000 (kan inga siffror alls) och det kan man klara sig på, det betyder att Linkan klarar sig fan på den lön han har idag (150 000) han skulle kunna gå ner 50 000 i lön och ändå klara sig! hoppas någon lägger detta bud på dryga 300 000 på linkan och går i konkurs, linkan långtidsskadad, och någon i dif (Ölvestad eller ragge) tacklar ner han så han dör

Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
-
150 000 kr är inget skambud, men ändå långt under Linkans marknadsvärde och inte heller alls i relation till den betydelse han har för laget. Öka budet DIF!
Inget skambud... han är duktig när han jobbar men varför betala skambudetEdin skrev:"Bremberg får skambud utav Dif - Trots poängrekord"
på 300000:- i månaden till en spelare som inte ger fullt ut...? Han kanske
gör det framåt... ibland... men sen hemåt då? Han är inte värd den höga
summan i alla fall... kanske 200000:- men då ska han jobba mer än han gjort
tidigare. Nu kommer jag säkerligen få skit för detta inlägg men det tar jag
för jag står för det. Har man dessa höga löner som en del har så ska man
jobba för den också, vissa lite jävlar anamma helt enkelt.
Hur det än blir så blir det bra, slutspel nästa säsong!
DIF 4 Ever
Prata med han och berätta för han att vi verkligen vill ha kvar honom och kom tillsammans fram till en bra summa som båda parter är nöjda med. 200 000 tycker jag Elitseriens bästa poängmakare genom tiderna borde vara värd iallafall....
Djuuuuuuuuuuuuu
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Om det där stämmer är det riktigt jävla pinsamt. Om det där budet står fast hoppas jag att han väljer en annan klubb... snacka om ett hån mot en av Elitseriens absolut vassaste forwards.
Jag skäms.
Jag skäms.