Frågetråden
Re: Frågetråden
Svenska Hockeyligan har bestämt att nationalsången ska spelas före match, inget klubbarna kan bestämma. Däremot tog Hockeyallsvenskan (utom gnaget) bort nationalsången inför säsongen 07/08.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e744273.ab
(notera National- sången)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e744273.ab
(notera National- sången)
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med! Nationalsången (som faktiskt inte ens är officiell nationalsång, den är vår nationalsång de facto egentligen) ska sjungas vid speciella tillfällen, annars blir det ett löjets skimmer över den.Kall-El skrev:Vilka svarade på publikundersökningen att de vill ha nationalsång före varje match?
Nationalsång skall det vara på landskamper INTE på seriematcher.
...men de kan börja med att göra den till officiell nationalsång eller göra en helt ny.
Säg den glädje som varar
-
Kanske inte hör till frågetråden men jag får omformulera till en fråga:
Är det någon förutom jag här på forumet som är förbannat trött på plastföreningens
wannabe-Djurgårdare mentalitet?
http://corren.se/sport/lhc/?articleId=4 ... =&menuids=
Att de inte skäms. Jag skulle inte gå med på detta om jag var en av deras plastsupportrar. Ett jävla skämt är vad det är.
Är det någon förutom jag här på forumet som är förbannat trött på plastföreningens
Att de inte skäms. Jag skulle inte gå med på detta om jag var en av deras plastsupportrar. Ett jävla skämt är vad det är.
100% DJURGÅRDSJ***L
Man kan ju inte annat än skratta.Jockmaniac skrev:Kanske inte hör till frågetråden men jag får omformulera till en fråga:
"Lite finare, lite bättre"?
1. Vad är det som är fint inom LHC?
2. Lite bättre säger dom, men när var det nu dom vann sm guld senast?
3. Tragiska människor som kommer på tanken att ta det uttrycket rent utav från Djurgården.
Borde inte Linköping byta namn till Lingården eller Djurköping snart också? Dom verkar ju ta efter allt som går att ta efter oss.
Aja, det bästa med klubbar som LHC är att man kan njuta och håna dom för deras "fina" verk och "kloka" uttalanden.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Åh herregud vad jag avskyr Lincöping. Det är utan tvekan den klubb jag tycker sämst om i Elitserien, en jävla massa bönder som tror att dom är något.
Edit: lyssnade ni på låten? Dagens skratt!
Edit: lyssnade ni på låten? Dagens skratt!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
En dumskalle fråga.
"Aktiv sittplats" vad är det? Är det typ motsvarigheten till sektionerna E, F och G på Stadion?
"Aktiv sittplats" vad är det? Är det typ motsvarigheten till sektionerna E, F och G på Stadion?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Typ. Aktiv sittplats är säsongskortet på sektion A13 för dig som vill sitta på kortsidan bredvid klacken och som känner att ni är för gamla för klacken och tycker att ordinarie sittplats är för stillsam. På aktiv sittplats är det inte konstigt att ställa sig upp när det hettar till lite extra eller när laget behöver stödet.Jeremy Roenick skrev:En dumskalle fråga.
Annan fråga; någon som vet hur det är med Enqvist & Ölvestad efter Timrå-matchen i lördags?
-daniel- skrev:Annan fråga; någon som vet hur det är med Enqvist & Ölvestad efter Timrå-matchen i lördags?
Hoppas det stämmer.DN.se skrev:Djurgårdens Jimmie Ölvestad och Andreas Engqvist kunde inte fullfölja matchen på grund av skador, men båda ska vara spelklara till premiären.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
-
OK! Tack för svaret!-daniel- skrev:Typ. Aktiv sittplats är säsongskortet på sektion A13 för dig som vill sitta på kortsidan bredvid klacken och som känner att ni är för gamla för klacken och tycker att ordinarie sittplats är för stillsam. På aktiv sittplats är det inte konstigt att ställa sig upp när det hettar till lite extra eller när laget behöver stödet.Jeremy Roenick skrev:En dumskalle fråga.
I grund och botten är det ju synd om lhc, saknar man en egen historia så snor man någon annans, snart så kommer de väl kalla sig mesta mästarna också och påstå sig innehava 16 SM-Guld.....sthlm_dif skrev:Man kan ju inte annat än skratta.Jockmaniac skrev:Kanske inte hör till frågetråden men jag får omformulera till en fråga:
3. Tragiska människor som kommer på tanken att ta det uttrycket rent utav från Djurgården.
Borde inte Linköping byta namn till Lingården eller Djurköping snart också? Dom verkar ju ta efter allt som går att ta efter oss.
Aja, det bästa med klubbar som LHC är att man kan njuta och håna dom för deras "fina" verk och "kloka" uttalanden.
2014-04-07, vad hände?
- Silverminken
Lite hjälp tack! jag och några polare ska gå på matchen på lördag och undrar om den finns något bra ställe att parkera bilen på?
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Finns en del parkeringsgarage vid Globen. Kör in vid Slakthusområdet så kommer du att se en rad olika parkeringsalternativ.Silverminken skrev:Lite hjälp tack! jag och några polare ska gå på matchen på lördag och undrar om den finns något bra ställe att parkera bilen på?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Silverminken
Okej, tack så mycketMäklaren skrev:Finns en del parkeringsgarage vid Globen. Kör in vid Slakthusområdet så kommer du att se en rad olika parkeringsalternativ.Silverminken skrev:Lite hjälp tack! jag och några polare ska gå på matchen på lördag och undrar om den finns något bra ställe att parkera bilen på?
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Finns två ganska roliga grejer i låten tycker jag, dels den astöntiga melodin som inte går hem nånstans och dels att de har kopierat varenda ord som står för vår kära förening Djurgårdens IF; SM-guld, nummer 1, lite finare, lite bättre... Finner inte ens några ord som kan beskriva fanskapen från Östergötland!Jepe skrev:I grund och botten är det ju synd om lhc, saknar man en egen historia så snor man någon annans, snart så kommer de väl kalla sig mesta mästarna också och påstå sig innehava 16 SM-Guld.....sthlm_dif skrev:Man kan ju inte annat än skratta.Jockmaniac skrev:Kanske inte hör till frågetråden men jag får omformulera till en fråga:

Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!