Jaja, nu känns det mest som att du fiskar. Grymt för dig att du inte känner något agg. Skönt att vara emotionellt bortkopplad från DIF och istället ta det med en klackspark. Många andra är mer investerade i DIF. Både vad gäller känslor, tid och engagemang. MN är för övrigt ingen Djurgårdare och har till denna dag ännu inte sagt ett enda ord om vad som hände.Godnoken skrev:På vilket sätt har han någonsin behandlat supportrar dåligt?Jim Morrison skrev:Ja, men skit i att han stämde DIF som förening då. Titta på hur han behandlade fansen istället. Vi har inte ett skit med lönerna att göra. Hur kan du bara svälja det? Det är så mycket känslor inblandat. Det är ingen vanlig arbetssituation oavsett hur man blint repeterar sig med 'vanliga knegare'.Godnoken skrev:http://ottosson.blogg.se/
Gammalt blogginlägg från Otto för folk som inte läst.
Förstår inte folk som vill lägga all skuld på Marcus varje gång det kommer upp.
Aja.
Tagga match ikväll! Nya Djurgården.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nej, kan du förklara varför du är upprörd eller hänger du bara med på tåget? Om alla hatar MN pga att han inte pratade direkt efter nedflyttning sååå.. jag vet inte..Jim Morrison skrev:Jaja, nu känns det mest som att du fiskar. Grymt för dig att du inte känner något agg. Skönt att vara emotionellt bortkopplad från DIF och istället ta det med en klackspark. Många andra är mer investerade i DIF. Både vad gäller känslor, tid och engagemang. MN är för övrigt ingen Djurgårdare och har till denna dag ännu inte sagt ett enda ord om vad som hände.Godnoken skrev:På vilket sätt har han någonsin behandlat supportrar dåligt?Jim Morrison skrev:Ja, men skit i att han stämde DIF som förening då. Titta på hur han behandlade fansen istället. Vi har inte ett skit med lönerna att göra. Hur kan du bara svälja det? Det är så mycket känslor inblandat. Det är ingen vanlig arbetssituation oavsett hur man blint repeterar sig med 'vanliga knegare'.Godnoken skrev:http://ottosson.blogg.se/
Aja.
Har inte Marcus Nilson också känslor? Varför är inte Marcus Nilson Djurgårdare?
*Edit* Fint av dig att lägga in "Jag är mer Djurgårdare än dig" snacket också.

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- Jim Morrison
Det har jag verkligen inte påstått. Säger bara att du inte ska döma andra DIF-supportrar beroende på hur illa berörda dom blir av MNs beteende och behandlande av situationen. Jag avskyr själv det snacket, men det förändrar inte att människor reagerar och tar situationer annorlunda. Speciellt när det gäller en idrottsförening där det är så mycket känslor investerade.Godnoken skrev:Nej, kan du förklara varför du är upprörd eller hänger du bara med på tåget? Om alla hatar MN pga att han inte pratade direkt efter nedflyttning sååå.. jag vet inte..Jim Morrison skrev:Jaja, nu känns det mest som att du fiskar. Grymt för dig att du inte känner något agg. Skönt att vara emotionellt bortkopplad från DIF och istället ta det med en klackspark. Många andra är mer investerade i DIF. Både vad gäller känslor, tid och engagemang. MN är för övrigt ingen Djurgårdare och har till denna dag ännu inte sagt ett enda ord om vad som hände.Godnoken skrev:På vilket sätt har han någonsin behandlat supportrar dåligt?Jim Morrison skrev:Ja, men skit i att han stämde DIF som förening då. Titta på hur han behandlade fansen istället. Vi har inte ett skit med lönerna att göra. Hur kan du bara svälja det? Det är så mycket känslor inblandat. Det är ingen vanlig arbetssituation oavsett hur man blint repeterar sig med 'vanliga knegare'.Godnoken skrev:http://ottosson.blogg.se/
Aja.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
.... Och därför är det rätt att döma Marcus Nilson eller?Jim Morrison skrev:Det har jag verkligen inte påstått. Säger bara att du inte ska döma andra DIF-supportrar beroende på hur illa berörda dom blir av MNs beteende och behandlande av situationen. Jag avskyr själv det snacket, men det förändrar inte att människor reagerar och tar situationer annorlunda. Speciellt när det gäller en idrottsförening där det är så mycket känslor investerade.Godnoken skrev:Nej, kan du förklara varför du är upprörd eller hänger du bara med på tåget? Om alla hatar MN pga att han inte pratade direkt efter nedflyttning sååå.. jag vet inte..Jim Morrison skrev:Jaja, nu känns det mest som att du fiskar. Grymt för dig att du inte känner något agg. Skönt att vara emotionellt bortkopplad från DIF och istället ta det med en klackspark. Många andra är mer investerade i DIF. Både vad gäller känslor, tid och engagemang. MN är för övrigt ingen Djurgårdare och har till denna dag ännu inte sagt ett enda ord om vad som hände.Godnoken skrev:På vilket sätt har han någonsin behandlat supportrar dåligt?Jim Morrison skrev:
Ja, men skit i att han stämde DIF som förening då. Titta på hur han behandlade fansen istället. Vi har inte ett skit med lönerna att göra. Hur kan du bara svälja det? Det är så mycket känslor inblandat. Det är ingen vanlig arbetssituation oavsett hur man blint repeterar sig med 'vanliga knegare'.

På det sättet du skrev inlägget innan så kan man bara anta att du tycker att folk som skriker "hora" och "jävla judas" är mer Djurgårdare för att dom visar mer känslor än mig.
Varför ignorerar du tidigare frågor?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- Jim Morrison
Äh, skitsamma. Märker att detta är en 'lost cause'. Fel tråd, fel dag.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Stämmer bra att Järlan gjorde det och i kontraktet står inget om vad som händer vid en e v nerflyttning så det var ett gällande kontrakt, OCH det var Challe som bröt det utan grund och stöd av LAS så kontentan av det hela är att Challe är den mest skyldige att DIF hockey hamnade i AD för kontraktsbrott.Erik af Sibirien skrev:Var det inte Järlefelt som skrev kontraktet (som i sin tur var baserat på en mall för Elitserien)??Tuzzen skrev:Men vilken tur att Challe är helt oskyldig till det som hände p g a sin okunskap när det gäller LAS och DIF hockey blev fällda i 3 av 5 paragrafer i LAS och varför inte rikta samma hat mot Challe som hade kunnat bespara DIF rättegångs kostnader och skadestånd o s v?klintan85 skrev:Verkligen inte Marcus Nilsson han har gjort sitt i Dif.
Kontentan av det hela är att Challe är skyldig till det hela och mackan gjorde det alla anställda hade gjort oavsett yrke så hade även du gjort om du hade blivit felaktigt uppsagd!
Vet inte om vi har pajer nog att kasta i detta glashus.....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men lägg ner MN snacket i tråden... Detta är en silly tråd och inte om hur han stämde DIF...
Istället så kan du ju skapa en sådan tråd om du verkligen vill diskutera det tuzzy.
Istället så kan du ju skapa en sådan tråd om du verkligen vill diskutera det tuzzy.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Seriöst. Alla Nilson inlägg raderas from now on. Bumpa hans egna tråd i övrig sport delen isf.
Expert.
Tar inte ut något i förskott men alla klagomål om att värva Truknho. Ja, inte de svåraste målen men känns som en rätt vettig kille!
Godnoken skrev:Han mådde väl dåligt. Precis som alla andra Djurgårdare.Vikas skrev:De flesta menar väl hans totala tystnad och hur han ignorerade supportrarna efter degraderingen.Godnoken skrev:
På vilket sätt har han någonsin behandlat supportrar dåligt?
Att göra så som lagkapten är väl...mindre beundransvärt.
Men vad gör man som lagkapten i sådana lägen? Inte som den onämnbara iaf!
Då tar man fan hundhuvudet och skammen "and Man the Fuck up!" och kör intervjun och talar om hur illa man tyckte det gick.
Nummer 4 i DIF kommer alltid att vara Orvar Stambert!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Pratar man fortfarande om Marcus Nilsson han är inte värd att nämnas så mycket. Finns det inget bättre att snacka om.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Exakt! Angående kontraktet och stämningen kan o tycker folk annorlunda ingetkonstigt med det, MEN att det sitter folk o försvarar hans i egenskap av lagkapten för ett just degraderat Djurgårdens IF tillkortakommanden är för mig obegripligt, "han var väll ledsen" sa nån, HERREGUD! Tror ni Johan Davidsson, Magnus Johansson, Jimmie Ericsson eller Joel Lunqvist hade skitit i att tala till o gömt sig för fans o media om dom spelat ner sina klubbar? Nej för mig är (mest pga av detta) MN en skamfläck i Djurgårdens historia och ja det är helt ok att tycka annorlunda än mig.Henke_F skrev:Godnoken skrev:Han mådde väl dåligt. Precis som alla andra Djurgårdare.Vikas skrev:De flesta menar väl hans totala tystnad och hur han ignorerade supportrarna efter degraderingen.Godnoken skrev:
På vilket sätt har han någonsin behandlat supportrar dåligt?
Att göra så som lagkapten är väl...mindre beundransvärt.
Men vad gör man som lagkapten i sådana lägen? Inte som den onämnbara iaf!
Då tar man fan hundhuvudet och skammen "and Man the Fuck up!" och kör intervjun och talar om hur illa man tyckte det gick.
Nummer 4 i DIF kommer alltid att vara Orvar Stambert!
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Så här i efterhand så var verkligen MN en riktigt usel lagkapten. Han kunde varken tala med media eller med supportrar vilket är ett måste i den rollen. Kaptenen ska vara ansiktet utåt och då kan man inte gå under jorden som MN gjorde när vi åkte ur. Dessutom visade MN riktigt dåligt kroppsspråk ute på isen vilket är helt åt fanders när man är kapten. Måhända att DIF gjorde fel enligt LAS osv men det skiter jag fullständigt i. Genom att agera som han gjorde så pissade han på oss supportrar och av den anledningen vill jag aldrig se honom i vår tröja igen. Det Fernholm gjorde är ju ingenting i jämförelse med vad MN gjorde. Om det sen är rätt att vi ska håna honom och kalla honom för en jäkla massa saker vet jag inte. I det fallet kan jag väl tycka att det räcker att köra en banderoll med någon text där vi visar att han inte är välkommen i DIF mer.
- ALLTID DIF