Blev tack och lov inte såJim Morrison skrev: ↑2023-01-11 11:59:26 Om alla är friska;
Danielsson - Krüger - Brodin
Lekkerimäki - Norman - Klasen
Öhgren - Östlund - Liss
Nilsson - Rensfeldt - Berglund
Om någon ska få igång Lekkerimäki (sparkapital) så är det Klasen där Norman tar defensivt ansvar. Rensfeldt tycker jag har varit lite av en besvikelse men tänker att han kommer vara grym i en fjärde. Ger oss en otrolig bredd också. Förstakedjan har haft kemi redan.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Tror vi behöver ha in något annat än ytterligare en 30+ gubbe med DIF-historia. Laget ska ju redan vara tillräckligt bra och man är hyfsat less på typen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kanske borde börja se över dessa DIF-inavel värvningar? Vi är ju mer inavlade än jag vet inte vad.
Avskaffa tre mot tre.
-
Det har ju blivit så illa att man är osäker på om Klasen kommer göra skillnad eller inte.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-11 21:59:20 Tror vi behöver ha in något annat än ytterligare en 30+ gubbe med DIF-historia. Laget ska ju redan vara tillräckligt bra och man är hyfsat less på typen.
Jag vet inte.
Men tycker fortfarande det känns som ett fel i spelet, inte de individuella prestationerna.
Liss, Krüger, Brodin, Danielsson, de levererar ju.
Kanske hade önskat mer av vissa, speciellt Elliott och Norman för min del.
Visst att man ska vara bäst i slutspelet osv men tendens till ett bra spel måste man få se snart.
Du tycker att vi ska bli som plast istället?Mattias_87 skrev: ↑2023-01-11 22:09:43 Kanske borde börja se över dessa DIF-inavel värvningar? Vi är ju mer inavlade än jag vet inte vad.
En av de få saker som får mig att vurma för DIF-hockey mer än fotbollen är att vi har så många egna produkter som brinner för klubben. Om inte spelare och ledare är Djurgårdare kan man ju lika väl börja hålla på nåt annat lag eller vad är grejen för dig?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
jag tycker det fallerar bakifrån. för krångligt, svårt och långsamt att ta sig från egen zon. det ska duttas fram å tillbaka med sargpass bakom mål. rakare, enklare, snabbare ur egen zon, tack!
backsidan känns felbyggd. för många tröga backar och för mycket Leftskyttar. sen får ju inte forwards åka å gömma sig såkart men känns som för mycket långsamma felbeslut av backarna och för mycket pass väst/öst som inte sitter på tejpen.
Ni som ha koll på junisarna. Finns det nån prospect att ta upp å testa på backsidan?
backsidan känns felbyggd. för många tröga backar och för mycket Leftskyttar. sen får ju inte forwards åka å gömma sig såkart men känns som för mycket långsamma felbeslut av backarna och för mycket pass väst/öst som inte sitter på tejpen.
Ni som ha koll på junisarna. Finns det nån prospect att ta upp å testa på backsidan?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nope - inte i år då vi redan dränerat J-20 på 6 till 7 spelarem0ng00se skrev: ↑2023-01-12 07:59:24 jag tycker det fallerar bakifrån. för krångligt, svårt och långsamt att ta sig från egen zon. det ska duttas fram å tillbaka med sargpass bakom mål. rakare, enklare, snabbare ur egen zon, tack!
-
Vi är ju ute efter en back som kan ersätta Ytterell.m0ng00se skrev: ↑2023-01-12 07:59:24 jag tycker det fallerar bakifrån. för krångligt, svårt och långsamt att ta sig från egen zon. det ska duttas fram å tillbaka med sargpass bakom mål. rakare, enklare, snabbare ur egen zon, tack!
Så hoppas på någon rightare.
Men han ska ju vara bra också, och bra backar är ju inte lätt att hitta nu.
Filip Westerlund från HV hade varit något tror jag.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ett bra namn. Fungerat bra tidigare på denna nivå. Rätt ålder. Rätt spelartyp.Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-12 09:37:43Vi är ju ute efter en back som kan ersätta Ytterell.m0ng00se skrev: ↑2023-01-12 07:59:24 jag tycker det fallerar bakifrån. för krångligt, svårt och långsamt att ta sig från egen zon. det ska duttas fram å tillbaka med sargpass bakom mål. rakare, enklare, snabbare ur egen zon, tack!
Så hoppas på någon rightare.
Men han ska ju vara bra också, och bra backar är ju inte lätt att hitta nu.
Filip Westerlund från HV hade varit något tror jag.
Värva. Då lovar jag att vara liiiiite mindre sur på KG för Tim-gate.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kan inte påstå att jag var någon fan av Fagervalls ledning och var förvånad då man valde honom som coach.
Vad jag inte fattar är varför byta nåt kasst mot något ännu sämre, Under ”Garpen” är poängsnittet 1.55, medan det med sparkade Joakim Fagervall låg på 1.81. Vad har Garpen egentligen bevisat innan
Den här djävla inaveln måste få ett slut och clownerna i styrelsen kan ta sitt pick å pack å dra
Vad jag inte fattar är varför byta nåt kasst mot något ännu sämre, Under ”Garpen” är poängsnittet 1.55, medan det med sparkade Joakim Fagervall låg på 1.81. Vad har Garpen egentligen bevisat innan
Den här djävla inaveln måste få ett slut och clownerna i styrelsen kan ta sitt pick å pack å dra
- Jim Morrison
Just det har väl mer att göra med hur superhet Lindbom var då. Stal ju match efter match åt oss.Eriksson skrev: ↑2023-01-12 13:26:13 Kan inte påstå att jag var någon fan av Fagervalls ledning och var förvånad då man valde honom som coach.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nja, själv tycker jag att spelet och attityden såg bättre ut med Fagervall, nu ser spelarna ut som fågelholkarJim Morrison skrev: ↑2023-01-12 13:29:40Just det har väl mer att göra med hur superhet Lindbom var då. Stal ju match efter match åt oss.Eriksson skrev: ↑2023-01-12 13:26:13 Kan inte påstå att jag var någon fan av Fagervalls ledning och var förvånad då man valde honom som coach.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tycker ni är i fel tråd och härjar.Eriksson skrev: ↑2023-01-12 13:57:45Nja, själv tycker jag att spelet och attityden såg bättre ut med Fagervall, nu ser spelarna ut som fågelholkarJim Morrison skrev: ↑2023-01-12 13:29:40Just det har väl mer att göra med hur superhet Lindbom var då. Stal ju match efter match åt oss.Eriksson skrev: ↑2023-01-12 13:26:13 Kan inte påstå att jag var någon fan av Fagervalls ledning och var förvånad då man valde honom som coach.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Om 2 till ska in. Vad är det som tar sån tid???
Samt "läcker" det väll med ut snart, att ur ngn truppen signat med Shl el. liknande.
Samt "läcker" det väll med ut snart, att ur ngn truppen signat med Shl el. liknande.
Man kanske skulle ha tagit in Challei laget istället för HV.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz