Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kricke

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kricke »

SkönaDjurgårn skrev:Luuuugn nu allihop. Man kan inte tvinga på spelare kontrakt. Det förs såklart en himla massa förhandlingar just nu och vi får helt enkelt lita på Challe. Ser bra ut hittills ju! Hav tålamod.
Gör det??? :roll:
Dags för dig att boka tid hos en optiker!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kricke skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Luuuugn nu allihop. Man kan inte tvinga på spelare kontrakt. Det förs såklart en himla massa förhandlingar just nu och vi får helt enkelt lita på Challe. Ser bra ut hittills ju! Hav tålamod.
Dags för dig att spendera lite tid med idrotten hockey...

Vi hade väl en tom trupp alldeles nyss? Med tanke på de spelare vi fått in, de vi gjort oss av med, de rykten som cirkulerar om Linkan mfl, och att det säkert pågår en hel del i kulisserna så har jag ganska bra vibbar ändå.

Ta dig du en reality check (aka vi spelar nu i allsvenskan och är utfattiga) och ett chillpill så blir det nog bra.
Kricke

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Kricke »

SkönaDjurgårn skrev:
Kricke skrev:

Vi hade väl en tom trupp alldeles nyss? Med tanke på de spelare vi fått in, de vi gjort oss av med, de rykten som cirkulerar om Linkan mfl, och att det säkert pågår en hel del i kulisserna så har jag ganska bra vibbar ändå.

Ta dig du en reality check (aka vi spelar nu i allsvenskan och är utfattiga) och ett chillpill så blir det nog bra.
Den reality checken har jag redan tagit och kommit fram till:
Almtuna 16 spelare kontrakterade
BIK Karlskoga 18 spelare kontrakterade
Borås 2 spelare kontrakterade
Djurgården 8 spelare kontrakterade
Karlskrona 14 spelare kontrakterade
Leksand 22 spelare kontrakterade
Malmö 16 spelare kontrakterade
Mora 21 spelare kontrakterade
Oskarshamn 14 spelare kontrakterade
Södertälje 17 spelare kontrakterade
Tingsryd 21 spelare kontrakterade
Troja 22 spelare kontrakterade
Västerås 19 spelare kontrakterade
Örebro 18 spelare kontrakterade.

Jag tycker det talar sitt tydliga språk att det bara är konkursmässiga Borås som har färre kontrakterade spelare än oss. Till och med Malmö som har kontraktsstopp till slutet av juli har fler under kontrakt än oss.
Och det är ständigt positiva MYSPUTTAR som du som tycker allt är så fantastiskt och underbart och som aldrig någonsin ställer krav som har varit med och kört vår förening i fördärvet. Hade ni bara slutat tyckt att allt varit så fantastiskt och underbart med precis allting och kunnat lära er STÄLLA KRAV hade vi inte ramlat ur. Tyvärr finns det allt för många som du i och kring vår förening. Du och ni andra positiva mysputtar kan väl dra till Sålna eller något - där är ju allt så fantastiskt nuförtiden...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kricke skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Kricke skrev:

Jag tycker det talar sitt tydliga språk att det bara är konkursmässiga Borås som har färre kontrakterade spelare än oss. Till och med Malmö som har kontraktsstopp till slutet av juli har fler under kontrakt med oss.
Och det är positiva MYSPUTTAR som du som tycker allt är så fantastiskt och underbart och som aldrig någonsin ställer krav som har varit med och kört vår förening i fördärvet. Hade ni bara slutat tyckt att allt varit så fantastiskt och underbart med precis allting och kunnat lära er STÄLLA KRAV hade vi inte ramlat ur. Tyvärr finns det allt för många som du i och kring vår förening. Du och ni andra positiva mysputtar kan väl dra till Sålna eller något - där är ju allt så fantastiskt nuförtiden...
Vi har just åkt ur elitserien och alla kontrakt har blivit ogiltiga. Då är det väl klart att vi har få spelare. Förra veckan skulle jag hållit med dig men nu tycker jag att Challe jobbar i en bra takt. Det går inte snabbare än så här. Han har säkert väldigt långt gångna förhandlingar med flera spelare dessutom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kricke

Inlägg av Kricke »

Jim Morrison skrev:
Kricke skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Kricke skrev:

Jag tycker det talar sitt tydliga språk att det bara är konkursmässiga Borås som har färre kontrakterade spelare än oss. Till och med Malmö som har kontraktsstopp till slutet av juli har fler under kontrakt med oss.
Och det är positiva MYSPUTTAR som du som tycker allt är så fantastiskt och underbart och som aldrig någonsin ställer krav som har varit med och kört vår förening i fördärvet. Hade ni bara slutat tyckt att allt varit så fantastiskt och underbart med precis allting och kunnat lära er STÄLLA KRAV hade vi inte ramlat ur. Tyvärr finns det allt för många som du i och kring vår förening. Du och ni andra positiva mysputtar kan väl dra till Sålna eller något - där är ju allt så fantastiskt nuförtiden...
Vi har just åkt ur elitserien och alla kontrakt har blivit ogiltiga. Då är det väl klart att vi har få spelare. Förra veckan skulle jag hållit med dig men nu tycker jag att Challe jobbar i en bra takt. Det går inte snabbare än så här. Han har säkert väldigt långt gångna förhandlingar med flera spelare dessutom.
Det spelar ingen roll om alla kontrakt blivit oglitiga. Då får väl Challe och kompani TRYCKA UPP TEMPOT LITE. Vi är ändå hopplöst efter alla andra lag och hur deras trupper ser ut just nu. Och för varje dag som går blir det allt färre dugliga spelare ute på marknaden... Eller du kanske backar till tredjefemman som han som presenterades idag, Lidström, är värvningar att sträva efter om man ska ta sig upp? Vi har varken en förste eller andremålvakt i dagsläget. Bara två backar på kontrakt. Tycker du det är raskt marscherat?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kricke skrev: Det spelar ingen roll om alla kontrakt blivit oglitiga. Då får väl Challe och kompani TRYCK UPP TEMPOT LITE. Vi är ändå hopplöst efter alla andra lag och hur deras trupper ser ut just nu. Och för varje dag som går blir det allt färre dugliga spelare ute på marknaden... Eller du kanske backar till tredjefemman som han som presenterades idag, Lidström, är värvningar att sträva efter om man ska ta sig upp?
Japp. Och det är tyvärr den bistra verkligheten när man åker ur elitserien. Lite av en extra smäll skulle jag säga.

Jag tycker inte alls att många toppnamn har värvats ännu i allsvenskan. Vilka dugliga spelare är det du syftar på som har försvunnit under veckan?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Haha Kricke, vilken mupp du är alltså. Som Jim säger så är det ju lite skillnad att åka ur och få börja om med tom trupp än att bara rulla på som vanligt.

Byt lag själv din jävla sopa.
Kricke

Inlägg av Kricke »

Jim Morrison skrev:
Kricke skrev: Det spelar ingen roll om alla kontrakt blivit oglitiga. Då får väl Challe och kompani TRYCK UPP TEMPOT LITE. Vi är ändå hopplöst efter alla andra lag och hur deras trupper ser ut just nu. Och för varje dag som går blir det allt färre dugliga spelare ute på marknaden... Eller du kanske backar till tredjefemman som han som presenterades idag, Lidström, är värvningar att sträva efter om man ska ta sig upp?
Japp. Och det är tyvärr den bistra verkligheten när man åker ur elitserien. Lite av en extra smäll skulle jag säga.

Jag tycker inte alls att många toppnamn har värvats ännu i allsvenskan. Vilka dugliga spelare är det du syftar på som har försvunnit under veckan?
Lill-Riddarn till Örebro. Hade helt klart gått in som tvåa hos oss.
Patrick Cedergren från Modo till Mora.
Kanadensiske centern Rob Ricci som valde Mora.
Kalle Olsson från Linköping till Örebro.
Daniel Åhsberg till Tingsryd (var enorm när Växjö tog klivet upp)
Detta är några namn som absolut hade färgat hos oss och som varit riktigt bra förstärkningar på den nivå vi är nu och som alla gått in i de två första femmorna.

Det mest pinsamma är hur lagledningen kunde bara se på när lill-Riddarn signade för en av våra konkurrenter. Han är ju djurgårdare för bövelen, då ska han INTE spela för en konkurrent i samma serie.
Kricke

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Kricke »

SkönaDjurgårn skrev:Haha Kricke, vilken mupp du är alltså. Som Jim säger så är det ju lite skillnad att åka ur och få börja om med tom trupp än att bara rulla på som vanligt.

Byt lag själv din jävla sopa.
Klockan är över 01 nu snutten. Gå nu och lägg dig så kommer mamsen och stoppar om dig snart, så slipper du trolla på forum på internet. Har inte mamsen sagt åt sin lilla snuttjulle att inte göra så?
macin
Säsongskort: Ja

Inlägg av macin »

Kricke skrev:
Lugn i stormen nu. Är det konstigt att Malmö har många kontrakterade spelare? De värvade typ 6-9 lirare ifrån Södertälje som garanterat fick ett lönesving. Jag tror de flesta spelare Malmö kontrakterade inför den gångna säsongen var något eller väldigt överbetalda, då är det ju klart att spelarnas agenter försöker få något år extra på kontraktslängden.

No offence men du måste kyla ner dig ett hekto gällande hetsen om att vi ligger efter och att marknaden sinar dag för dag. Challe är våran nya tränare och våran nya Sportchef - jag säger inte att jag vet vad han gör för jag har ju inte facit i hand, men du måste ge han fram tills säsongen börjar och sedan vänta 15 matcher~ innan du kan bedömma om vi låg för långt efter, eller om våran styrelse/sportchef la ner för lite tid för att knyta spelare till oss. Jag ger han mitt förtroende tills annat blir motvisat, och så länge vi inte spelat tävlingsmatcher som gäller något så kan man inte riktigt kasta skit / hylla då vi inte har facit för lagbygget.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kricke skrev:
Jim Morrison skrev:

Lill-Riddarn till Örebro. Hade helt klart gått in som tvåa hos oss.
Patrick Cedergren från Modo till Mora.
Kanadensiske centern Rob Ricci som valde Mora.
Kalle Olsson från Linköping till Örebro.
Daniel Åhsberg till Tingsryd (var enorm när Växjö tog klivet upp)
Detta är några namn som absolut hade färgat hos oss och som varit riktigt bra förstärkningar på den nivå vi är nu och som alla gått in i de två första femmorna.

Det mest pinsamma är hur lagledningen kunde bara se på när lill-Riddarn signade för en av våra konkurrenter. Han är ju djurgårdare för bövelen, då ska han INTE spela för en konkurrent i samma serie.
Alltså, du babblar massa skitnamn för fan. Patrick Cedergren? Divison 1-spelare? Den värvningen hade sågats totalt ifall vi hade gjort den. Rob Ricci? Får jag fråga hur många gånger du har sett den killen spela? Du verkar så jävla säker på att han är en toppspelare i allsvenskan nämligen? En snubbe från den danska ligan som ska ta upp en nordamerikansk plats? Då ser jag hellre Johner+ett mer säkert kort som tar dom platserna. Kalle Olsson, visst, men inget toppnamn. Daniel Åhsberg? Alltså, du nämner inga toppnamn som du pratade om förut. Alla dessa spelare är breddspelare. Jag lovar dig att vi kommer hitta liknande spelare.

Ridderwall? Nu får du sluta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ärligt talat. Efter att ha kollat igenom Krickes posthistorik så tror jag att han är ett aih-troll. Han talar aldrig gott om DIF och försvarar nästan enbart aih i sina kommentarer. Sedan använder han skällsord som "Sålna" och tror att det inte ska bli lika genomskinligt. Ni andra är välkomna att läsa igenom dom ni med.

Därmed avslutar jag diskussionen med honom här och nu. Adjö.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Jim Morrison skrev:Ärligt talat. Efter att ha kollat igenom Krickes posthistorik så tror jag att han är ett aih-troll. Han talar aldrig gott om DIF och försvarar nästan enbart aih i sina kommentarer. Sedan använder han skällsord som "Sålna" och tror att det inte ska bli lika genomskinligt. Ni andra är välkomna att läsa igenom dom ni med.

Därmed avslutar jag diskussionen med honom här och nu. Adjö.
Japp, jag är också klar nu. Det enda som suger med den här sillyn är du, Kricke. :)
Användarvisningsbild
Lakrisal
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lakrisal »

Mata inte trollet.

Det märks väl ganska tydligt att han inte tillför något till diskussionen. Åtta spelare under kontrakt efter att ha åkt ut ES medan alla andra allsvenska lag har nästan intakta trupper? Ja det är ju nästan lika konstigt som att NHL spelarna inte avbryter Stanley Cup slutspelet för att spela VM.

Det gäller ju att hitta spelare till rätt priser och helt plötsligt är utbudet och budgeten mindre. Men förhoppningsvis kan Challe tillräckligt mycket om HA för att förstå vilka spelare som behövs, så det ska nog bli bra till slut.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Lakrisal skrev:Mata inte trollet.

Det märks väl ganska tydligt att han inte tillför något till diskussionen. Åtta spelare under kontrakt efter att ha åkt ut ES medan alla andra allsvenska lag har nästan intakta trupper? Ja det är ju nästan lika konstigt som att NHL spelarna inte avbryter Stanley Cup slutspelet för att spela VM.

Det gäller ju att hitta spelare till rätt priser och helt plötsligt är utbudet och budgeten mindre. Men förhoppningsvis kan Challe tillräckligt mycket om HA för att förstå vilka spelare som behövs, så det ska nog bli bra till slut.
Är helt övertygad om att Challe är muntligt överens med ett flertal spelare samt att det finputsas på små detaljer för några, strategiskt och taktiskt mot resterande lag vill man nog hellre visa upp en trevande värvnings-förmåga och en krampaktigt trupp än att slänga ut alla triumfkort på bordet det första man gör.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst