Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ren spekulation från min sida men jag tror att Kousa möjligtvis haft dålig fysisk status samt brist på disciplin. För på isen har han presterat "bättre" än vissa andra stundtals och ej fått förtroende. Det kan ju faktiskt vara så att Kousa också kände så och gav ut dåliga signaler till resten av laget. Om så är fallet så drabbas ju resten av gruppen av Kousas "vibbar".
"Djurgårdens floppvärvning Mikko Kousa lämnar klubben." Om nu Kousa klassas som en floppvärvning av DIF, vad ska man då kalla värvningarna av Tambellini och Reideborn?
När ska DIF få sitt förnuft tillbaka och dumpa dem? Är det någon som vet, kommer detta att ske?
När ska DIF få sitt förnuft tillbaka och dumpa dem? Är det någon som vet, kommer detta att ske?
Jeff har ju varit godkänd nu på slutet, än vill jag inte kalla det för en flopp. Och Adam har man ju inte haft några som helst förväntningar på så det är svårt att kalla den värvningen för en flopp (även om man kanske hellre sett någon annan om man fått välja).Rocky3000 skrev:"Djurgårdens floppvärvning Mikko Kousa lämnar klubben." Om nu Kousa klassas som en floppvärvning av DIF, vad ska man då kalla värvningarna av Tambellini och Reideborn?
Allt måste ju ställas i relation till lön.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
"Vi hade en diskussion, jag och Jocke (Eriksson, strategisk sportchef) och beslutet att jag skulle lämna var ömsesidigt."Salas skrev:Det gör den garanterat inte. Kousa och Djurgården har en överenskommelse, och den innebär garanterat att Djurgården har köpt ut honom. Det finns inte en spelare i världen som bryter ett lukrativt kontrakt utan kompensation.gaspo skrev:Parterna kommit överens om att gå skilda vägar. Hoppas detta betyder att lönen avslutas också.
Förhoppningsvis är dealen som sådan att vi enbart ska betala den summa som han förlorar på att bryta kontraktet, vilket känns ganska naturligt. Så det vore bra på så sätt om han kritar på ett nytt kontrakt snart.
Låter inte alls så garanterat.
Och varför tror du att Kousa uppfattade det som ett ömsesidigt beslut?Mattebo skrev:"Vi hade en diskussion, jag och Jocke (Eriksson, strategisk sportchef) och beslutet att jag skulle lämna var ömsesidigt."
Givetvis för att han blir ekonomiskt kompenserad, annars hade han ju aldrig brutit kontraktet. Det hade varit rent korkat i hans situation, med tanke på att det förefaller högst orealistiskt att någon annan klubb skulle vara villiga att betala vår höga lön till honom med tanke på hur usel han har varit under säsongen.
Du hoppar till slutsatser för fort. Efter skadan förra säsongen finns möjligheten att hans största prioritet är att få spela och komma i gång, snarare än att sitta på läktaren med ett kontrakt. Eftersom han tydligen har flera alternativ att välja mellan, är inget givetvis eller garanterat över det här alls.Salas skrev:Och varför tror du att Kousa uppfattade det som ett ömsesidigt beslut?Mattebo skrev:"Vi hade en diskussion, jag och Jocke (Eriksson, strategisk sportchef) och beslutet att jag skulle lämna var ömsesidigt."
Givetvis för att han blir ekonomiskt kompenserad, annars hade han ju aldrig brutit kontraktet. Det hade varit rent korkat i hans situation, med tanke på att det förefaller högst orealistiskt att någon annan klubb skulle vara villiga att betala vår höga lön till honom med tanke på hur usel han har varit under säsongen.
Du får gärna ge en tydligare bild (eller siffror för den delen) av vad "våra höga lön" är.
Finska backar kan man aldrig lita på.
It's easier to be an asshole to words than to people
Det var det absolut första jag tänkte när jag såg att Emil blev uttagen till tre kronor - "Jaha, då blir han skadad och är borta resten av säsongen..."
Ok Kall-El.Rojk skrev:Finska backar kan man aldrig lita på.
Född till sportchef.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kousa klar för Pelicans.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skönt, då kanske vi slipper en stor del av lönekostnaden.
Avskaffa tre mot tre.
Det är ju bara att tänka logiskt. Hade Kousa sagt till Djurgården att han lämnar för 100 000 kr, så hade styrelsen accepterat det på sekunden. Det enda skälet till att en spelare bryter kontraktet utan ersättning är likt det Petr Kalus gjorde hos oss på grund av att hans familjesituation i Tjeckien krävde att han var där. Annars är det alltid pengar inblandat, inte minst eftersom dagens idrottsstjärnor väljer klubb efter plånbokens storlek i 9 av 10 fall.Mattebo skrev:Du hoppar till slutsatser för fort. Efter skadan förra säsongen finns möjligheten att hans största prioritet är att få spela och komma i gång, snarare än att sitta på läktaren med ett kontrakt. Eftersom han tydligen har flera alternativ att välja mellan, är inget givetvis eller garanterat över det här alls.
Du får gärna ge en tydligare bild (eller siffror för den delen) av vad "våra höga lön" är.
Att Kousa hade en relativt hög lön är också ganska uppenbart. Offensivt skickliga backar (på pappret) kostar pengar eftersom det finns ett begränsat antal tillgängliga på marknaden.
Förhoppningsvis är dealen som gjordes som så att nu när han är klar för Pelicans, så betalar vi enbart mellanskillnaden i kontraktet. Det är nog den mest rimliga, och för vår del en väldigt bra deal.
Någon som vet hur en sådan deal funkar? Har DIF (i detta fallet) något att säga till om i avtalet mellan Pelicans och Kousa?!Salas skrev:Det är ju bara att tänka logiskt. Hade Kousa sagt till Djurgården att han lämnar för 100 000 kr, så hade styrelsen accepterat det på sekunden. Det enda skälet till att en spelare bryter kontraktet utan ersättning är likt det Petr Kalus gjorde hos oss på grund av att hans familjesituation i Tjeckien krävde att han var där. Annars är det alltid pengar inblandat, inte minst eftersom dagens idrottsstjärnor väljer klubb efter plånbokens storlek i 9 av 10 fall.Mattebo skrev:Du hoppar till slutsatser för fort. Efter skadan förra säsongen finns möjligheten att hans största prioritet är att få spela och komma i gång, snarare än att sitta på läktaren med ett kontrakt. Eftersom han tydligen har flera alternativ att välja mellan, är inget givetvis eller garanterat över det här alls.
Att Kousa hade en relativt hög lön är också ganska uppenbart. Offensivt skickliga backar (på pappret) kostar pengar eftersom det finns ett begränsat antal tillgängliga på marknaden.
Förhoppningsvis är dealen som gjordes som så att nu när han är klar för Pelicans, så betalar vi enbart mellanskillnaden i kontraktet. Det är nog den mest rimliga, och för vår del en väldigt bra deal.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skit också, råka skriva från fel konto.android skrev:Ok Kall-El.Rojk skrev:Finska backar kan man aldrig lita på.
It's easier to be an asshole to words than to people
Absolut en möjlighet att han är utköpt, men det är inte självklart. Jag är inte så säker på att en spelare som underpresterar och hamnar utanför ett lag sitter i så bra förhandlingsläge. Jag menar, varför ska han få mer pengar än lönen baserat på hans närvaro? Jag må ha tokfel, men jag har svårt att se att sådana spelare (agenter) kommer förslag att lämna klubben för en viss summa.Salas skrev:Det är ju bara att tänka logiskt. Hade Kousa sagt till Djurgården att han lämnar för 100 000 kr, så hade styrelsen accepterat det på sekunden. Det enda skälet till att en spelare bryter kontraktet utan ersättning är likt det Petr Kalus gjorde hos oss på grund av att hans familjesituation i Tjeckien krävde att han var där. Annars är det alltid pengar inblandat, inte minst eftersom dagens idrottsstjärnor väljer klubb efter plånbokens storlek i 9 av 10 fall.Mattebo skrev:Du hoppar till slutsatser för fort. Efter skadan förra säsongen finns möjligheten att hans största prioritet är att få spela och komma i gång, snarare än att sitta på läktaren med ett kontrakt. Eftersom han tydligen har flera alternativ att välja mellan, är inget givetvis eller garanterat över det här alls.
Att Djurgården betalar mellanskillnaden till Pelicans är troligt. Den behöver heller inte vara särskilt hög eftersom han varit skadad och ett osäkert kort inför säsongen. Samtidigt har han inte överpresterat hos oss direkt, så Pelicans kanske inte ville punga ut med allt för mycket.
Den enda anledningen till att jag begav mig in i denna diskussion var att jag är lite småless på alla utbasuneringar av sanningar, självklarheter, givetvisningar och garantier i ett läge där majoriteten av oss här på forumet endast spekulerar.