Debacle skrev:Och Mats Rubarth är även han vilken knegare som helst...?
Skrämmande att se folks pk-inställning på detta forum, MN är ett jävla svin som inte nog med att spelade ner oss i HA även drog oss inför rätta. Lite jävla empati för klubb och supportrar bör man ha om man vanhedrat skölden på det sätt han och hans lagkamrater gjorde 2011/2012.
Lite skrämmande att vissa fortfarande inte kan tänka klart efter så lång tid! Mackans kärlek till DIF är och har alltid varit djup - förmodligen orsaken till att han inte tog mediasmällen när vi åkte ur, han klarade det helt enkelt inte. Han är tjurskallig och han ÄR en vinnartyp men uppenbarligen inget kaptensämne, men rättegångsdebaclet är HELT och hållet DIF:s och Challes fel!
Jag vet inte om jag vill ha tillbaka MN till DIF men det beror helt och hållet på att jag är osäker på att han skulle tillföra oss något idag.
Donkels skrev:Markus Nilson är paria och ska behandlas därefter hädanefter. Det är möjligt att han hade juridiken på sin sida men hans moral är på den absoluta fryspunkten. Jag hoppas att Fernholm tacklar sönder honom sönder och samman så att han aldrig mer beträder en rink!!!
Och vad är inte inkomptente Challe i s f och hur ska inte han behandlas i s f? Dags och plocka av sig skygglapparna och inse vad grunden till det hela beror på en gång för alla och inse att det var Challes jävla inkompetens och även styrelsen inkompetens när det gäller LAS som gjorde att vi hamnade i AD och blev fällda!
Ska jag va uppriktigt så tycker jag jävligt synd om dom som börjar i det bemanningsföretag som Challe är delägare i och regionchef med tanke på hans synsätt på anställda!
Donkels skrev:Markus Nilson är paria och ska behandlas därefter hädanefter. Det är möjligt att han hade juridiken på sin sida men hans moral är på den absoluta fryspunkten. Jag hoppas att Fernholm tacklar sönder honom sönder och samman så att han aldrig mer beträder en rink!!!
Jaha, och allt är förlåtet för Ferna?
Är inte alla Djurgårdare välkomna. Vi som sitter vid sidan om vet ju inte alltid hela sanningen. Fernholm var paris tills dess han fick tala ut och berätta sin version. Vi kanske inte ska vara så snabba att döma härinne?
Skrämmande att se folks pk-inställning på detta forum, MN är ett jävla svin som inte nog med att spelade ner oss i HA även drog oss inför rätta. Lite jävla empati för klubb och supportrar bör man ha om man vanhedrat skölden på det sätt han och hans lagkamrater gjorde 2011/2012.
This tusen gånger om.
Så jävla typiskt också att majoriteten av mn-försvararna är födda/bor en bra bit utanför Stockholm.
Även dessa personer som drömmer om en flytt till globen. Förvånad? Nej.
Håller med Tuzzen kunde inte sagt det bättre själv! Challe som gjort fel, dock är Nilson ingen jag skulle vilja ha tillbaka iaf. Förstår liksom inte snacket angående honom överhuvetaget visst han är nog inte helt färdig som spelare än men han har kontrakt med HV. Ska vi snacka spelare från då vi var i final mot Hv som står utan kontrakt och är center samt var helt okej i mina ögon så har vi Mike Zigomanis. För att återgå till Challe igen så sa han om jag inte har helt fel att han inte ville ha spelare som har avsikt att avsluta med bara en säsong i DIF nu har han värvat Samme + Lauritzen och båda har dessutom stor skadehistorik och kan gå sönder och då är två av de bästa nyförvärven på pappret borta. Så jag kan seriöst inte förstå hans tänk riktigt. Tellan är den bästa värvningen så ni inte tror jag glömt honom. Hoppas detta går vägen!
This tusen gånger om.
Så jävla typiskt också att majoriteten av mn-försvararna är födda/bor en bra bit utanför Stockholm.
Även dessa personer som drömmer om en flytt till globen. Förvånad? Nej.
Vad gäller Globen/Hovet så är det nog mest klackfolket som försvarar Hovet hett!
Själv har jag gått på hockey sedan sent 70-tal och Globen blev ett jättelyft arenamässigt, att det blev sämre akustik för klackens skull var beklagligt men ack så mycket bättre sikt!
Tuzzen skrev:
Och vad berodde det på att han drog oss inför rätta? Jo p g a Challes inkompetens när det gäller LAS Så m a o Challe är den störste boven i det dramat och inte mackan. Och hade du blivit felaktigt uppsagd från ditt jobb så hade du också gått till facket och drivit det vidare?
Om jag som arbetsledare på ett företag visar på ett oerhört dåligt ledarskap, vägrar fronta problem och underpresterar så pass grovt att vi blir av med ett antal jobb så skulle jag inte dra min arbetsgivare inför rätta ifall en konkurent erbjöd sig att betala 90~% av min lön (jävligt oförtjänt med tanke på mitt gånga år).
Tuzzen skrev:
Och vad berodde det på att han drog oss inför rätta? Jo p g a Challes inkompetens när det gäller LAS Så m a o Challe är den störste boven i det dramat och inte mackan. Och hade du blivit felaktigt uppsagd från ditt jobb så hade du också gått till facket och drivit det vidare?
Om jag som arbetsledare på ett företag visar på ett oerhört dåligt ledarskap, vägrar fronta problem och underpresterar så pass grovt att vi blir av med ett antal jobb så skulle jag inte dra min arbetsgivare inför rätta ifall en konkurent erbjöd sig att betala 90~% av min lön (jävligt oförtjänt med tanke på mitt gånga år).
Och det var bara mackan som underpresterade året vi åkte ur menar du? Lätt och sitta och skriva en sån sak på ett forum men en annan sak i IRL! Varför ens förneka att Challe är den största orsaken till att vi hamnade i AD och blev fällda? och varför budgeterade DIF ca 1 miljon ifall vi skulle bli fällda i AD?
Godnoken skrev:Kan vi bara lägga ner allt snack om "förrädarna" och "hororna"?
Vill förövrigt ge varenda jävel som skriker hora mot HV en jävla käftsmäll. Oförklarligt uppträdande.
Då får du nog dela ut många käftsmällar för det är precis det bemötandet han kommer att få av större delen av vår klacksektion - han ska nämligen få veta att han lever den gode MN
Godnoken skrev:Kan vi bara lägga ner allt snack om "förrädarna" och "hororna"?
Vill förövrigt ge varenda jävel som skriker hora mot HV en jävla käftsmäll. Oförklarligt uppträdande.
Då får du nog dela ut många käftsmällar för det är precis det bemötandet han kommer att få av större delen av vår klacksektion - han ska nämligen få veta att han lever den gode MN
Har aldrig sagt att jag SKALL dela ut dom. Jag VILL.
Håll det för er själva istället.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Mycket vatten har runnit under broarna sedan "Mackan" så ovärdigt lämnade DIF. "Mackan var min idol och hans tröja nr 17 hänger ff kvar på väggen. Tror faktiskt att hela sanningen inte kommit fram i denna såpa. Mackan har i stället för att berätta vad som egentligen var anledningen att han uppträdde som han gjorde valt att hålla käft. Han skyddar någon och valde att ta skiten själv. Mackan är en kille med ett stort o varmt Djurgårdshjärta så det finns med stor säkerhet någon annan än Mackan som skulle fått ta skiten att det blev som det blev.. Men, men det är min teori. Jag har förlåtit Mackan trots jag var vansinnig då han valde HV. Synd att den riktiga sanningen kanske aldrig kommer fram ..Vem vet, kanske Roos gör ett scoop i nån skum artikel i framtiden... Sanningen om DIF:s degradering