Låter underbart.
Självklart ska vi behålla några av juniorbackarna. Min lista över vilka jag vill ha kvar:
1. Erik G, utropstecken, blev bättre och bättre. Spelar ett modernt backspel.
2. Philip Holm, gör visserligen en del misstag, men de lär bli färre med mer rutin. Tycker han har ett bra spelsinne och spelar efter förmåga
3. Kim L, gjorde verkligen inte bort sig de matcher han var med. Har visserligen hunnit komma upp i den ålder att han borde varit given redan i år ifall han vore en kommande stabil back. Är i grunden offensivt lagd, det kan alltid ta längre tid för sådana backar att ta steget till seniorspel.
Kanske tar han klivet och tillför laget poäng nästa år. Lite av sista chansen.
Fredrik C vill jag ej ha kvar. Han kan säkert bli en stabil Elitserieback om några år. Men han får gärna skaffa sig rutin i en annan klubb. Vill inte se hans "trial and error" i DIF nästa år. Han orsakade flera onödiga baklängesmål denna vinter och är för stor säkerhetsrisk. Går bort sig och blir rundad, placerar sig fel, går ej in först i närkamperna (lite rädd av sig).
Men killen är ung och kan säkert slipa på ovanstående. Emellanåt gör han helt fantastiska saker, exempelvis härliga uppåkningar. Så visst har han kapacitet.