Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattebo skrev:Hörde av med Erik Gustafsson.

http://www.sportal.se/blogg/mattebo/gus ... field_star

Han ska snacka med sin agent i veckan. Är intresserad av spel i Djurgården. Jag hoppas personligen att han stannar! Tror han kan bli viktig nästa säsong.
Kvalitetsinlägg. Tack.

Se och lär alla "jag har hört att xx är på gång", "det ryktas att...", "imorgon släpps bomben" etc.
Här kan vi snacka om att vara nära källan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
isolerad

Inlägg av isolerad »

jensa öhling skrev:isolerad// Jo, men nu spelade ju Linkan i Timrå. De var i ett helt annat läge och Linkan var inte direkt ensam om att prestera när det gällde i det laget.

Våra killar var i en helt annan situation.
Visst är det så. Men jag tycker även han presterade senast han var här. Då bar han hela Djurgården på sina axlar. Så som jag upplever det har Linkan inga som helst problem med press och stress så länge som han har förtroende från laget och tränarna. En viktig egenskap i en kvalserie.
i
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Enligt http://hockey-pappan.blogspot.se/ och källor i dif så kommer Erik G får förlängt med oss
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Så om allt går vägen på backsidan, så :

Tjärnqvist-Gustafsson
Lennhammer-Lidström

Plus en stabil i 25-27 årsåldern, därefter får juniorerna fajtas om den sista platsen. Typ?
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

http://hockey-pappan.blogspot.se/2012/0 ... d-dif.html

Hoppas det fortsätter så. x.x

Har för övrigt för första gången på länge haft ekonomi att rå ihop ett medlemskap i DIF Hockey, haft det tight ekonomiskt innan men nu fan så är man äntligen medlem! :D Grattis till mig! :D
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Morwin skrev:Enligt http://hockey-pappan.blogspot.se/ och källor i dif så kommer Erik G får förlängt med oss
Låter underbart.
Självklart ska vi behålla några av juniorbackarna. Min lista över vilka jag vill ha kvar:

1. Erik G, utropstecken, blev bättre och bättre. Spelar ett modernt backspel.
2. Philip Holm, gör visserligen en del misstag, men de lär bli färre med mer rutin. Tycker han har ett bra spelsinne och spelar efter förmåga
3. Kim L, gjorde verkligen inte bort sig de matcher han var med. Har visserligen hunnit komma upp i den ålder att han borde varit given redan i år ifall han vore en kommande stabil back. Är i grunden offensivt lagd, det kan alltid ta längre tid för sådana backar att ta steget till seniorspel.
Kanske tar han klivet och tillför laget poäng nästa år. Lite av sista chansen.

Fredrik C vill jag ej ha kvar. Han kan säkert bli en stabil Elitserieback om några år. Men han får gärna skaffa sig rutin i en annan klubb. Vill inte se hans "trial and error" i DIF nästa år. Han orsakade flera onödiga baklängesmål denna vinter och är för stor säkerhetsrisk. Går bort sig och blir rundad, placerar sig fel, går ej in först i närkamperna (lite rädd av sig).
Men killen är ung och kan säkert slipa på ovanstående. Emellanåt gör han helt fantastiska saker, exempelvis härliga uppåkningar. Så visst har han kapacitet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mattebo skrev:Hörde av med Erik Gustafsson.

http://www.sportal.se/blogg/mattebo/gus ... field_star

Han ska snacka med sin agent i veckan. Är intresserad av spel i Djurgården. Jag hoppas personligen att han stannar! Tror han kan bli viktig nästa säsong.
Kvalitetsinlägg. Tack.

Se och lär alla "jag har hört att xx är på gång", "det ryktas att...", "imorgon släpps bomben" etc.
Här kan vi snacka om att vara nära källan.
Varsågod! Ska se om jag kan få fram något mer imorgon. Är lite knivigt dock.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Fan va skönt med ny back som inte har nå samband med DIF.

1-2st hårdnackade/hårdskjutande backar behövs det ännu ev Printz en av dom annars 2 helt nya.
Mroffel

Inlägg av Mroffel »

Jag spelade hockey med David Lidström när vi var knattar och upp i ungdoms år. Har även följt honom en del i Västerås och jag är ganska säker på att han kommer göra bra ifrån sig! Jag kan skriva under på hans skridsko skicklighet och rörlighet!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Mroffel skrev:Jag spelade hockey med David Lidström när vi var knattar och upp i ungdoms år. Har även följt honom en del i Västerås och jag är ganska säker på att han kommer göra bra ifrån sig! Jag kan skriva under på hans skridsko skicklighet och rörlighet!
Bra, vi hade ju inte dom mest skridskoskickliga och rörliga backarna förra året om man säger så...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

#10 skrev:
Mroffel skrev:Jag spelade hockey med David Lidström när vi var knattar och upp i ungdoms år. Har även följt honom en del i Västerås och jag är ganska säker på att han kommer göra bra ifrån sig! Jag kan skriva under på hans skridsko skicklighet och rörlighet!
Bra, vi hade ju inte dom mest skridskoskickliga och rörliga backarna förra året om man säger så...
Är han bra/stark i närkamper också?
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Någon som har nåt om Printz? Han borde vara prio 2 att förlänga med efter Tjärna.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Bjurre skrev:Någon som har nåt om Printz? Han borde vara prio 2 att förlänga med efter Tjärna.
Ryktena säger ju att han är på väg bort, jag ser gärna att han förlänger men risken är stor att han försvinner.
Kricke

Inlägg av Kricke »

Bara två backar och en andre (eller tredje?)-keeper på kontrakt. Det går trögt för Challe. Lite högre tempo på truppsammansättningen vore att föredra. Försäsongsträningen startar ju snart. Nu vill jag se fem nyförvärv på ett bräde nästa gång det blir dags att presentera nya spelare, så att vi får ihop en trupp någon gång.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kricke skrev:Bara två backar och en andre (eller tredje?)-keeper på kontrakt. Det går trögt för Challe. Lite högre tempo på truppsammansättningen vore att föredra. Försäsongsträningen startar ju snart. Nu vill jag se fem nyförvärv på ett bräde nästa gång det blir dags att presentera nya spelare, så att vi får ihop en trupp någon gång.
Skynda långsamt. Varför måste vi ha en nästan komplett trupp till försäsongsträningen? Bättre då att vänta på de rätta spelarna, istället för att försöka slänga ihop en trupp.
Låst