Vi har ju en back iaf som vi inte använder, låter vi Kousa spela så kan vi ju köra Hultan som forward. Men ja kanske behövs speed framåt så då går ju inte det.klintan85 skrev:Dags att agera nu (helst för en månad sedan) innan det är för sent. Det måstes in med forwards som kan göra mål.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Vad tycker du bör göras?Praetori skrev:Det är inte i materialet det brister utan någon annanstans.klintan85 skrev:Dags att agera nu (helst för en månad sedan) innan det är för sent. Det måstes in med forwards som kan göra mål.
Själv vet jag inte, men att det behövs göras något som rör runt rejält i baljan ser jag som självklart. Å då menar jag inte att vi ska träna mer PP eller sitta runt en lägereld under nyårsafton å sjunga kumbaya. Jag tror heller inte det räcker med att vi värvar Högström.
Något (helst flera) av följande alternativ.
1. Bort med eller bänka Tambellini.
2. Bort med eller bänka Lundh.
3. Värva en, helst 2, målgörare.
3.1. Värva en jävligt bra playmaker.
4. Utnyttja juluppehållet för att försöka sätta ett nytt spelsätt,pp , å nya formationer.
5. Sparka Håkansson.
6. Sparka Robert Ohlsson.
7. Sparka alla tränarna.
8. Ring Säcken =D.
9. Ring Bremberg (ironi... eller?)
Jag är orolig för att bara en del av punkt 4 kommer ske. Att det ska tränas mer pp och vaskas om i formationerna. Facit på detta vet vi redan.
Vem vet. Då hade man kanske jobbat med annat.Davidsson skrev:Vad tycker du bör göras?Praetori skrev:Det är inte i materialet det brister utan någon annanstans.klintan85 skrev:Dags att agera nu (helst för en månad sedan) innan det är för sent. Det måstes in med forwards som kan göra mål.
Mindre fys och annat spelupplägg. Kör torpedformation med Brodin och Jeff med Ljungh som släpande ibland. Någonting som bryter upp spelmönstret som vi ständigt hamnar i.
Ridderwall och Matt har kompetensen att vara oberäkneliga och svårfångade att gå rakt in i banan om de får möjligheten. Låt dem göra det vissa byten då.
Det känns som att spelsystemet skulle behöva en hel säsong plus försäsong för att sätta sig och Robban maler på för att få igenom det. Han är säkert rätt person för att driva igenom det spelsättet men vi har inte så hög kvalitet på spelare eller, i brist på det förra, kemin och samspeltheten för att få det att funka ändå. Tempot blir lidande eftersom det kräver att lagdelarna kuggar i för att få till anfallen. Nu funkar det bara i del och forwards transporterar puck hela vägen ner i kortsargen och blir fast där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Förlust idag och DIF är näst sist igen. Tillbaka på ruta ett utan några förändring som skulle bli om det inte blev bättre efter landslagsuppehållet. Dags att rensa i organisationen istället för att rensa bland spelarna. Tambellini och de andra kanske skulle börja spela bättre med en ny tränare. Det är också billigare och mer lönsamt att göra sig av med tränaren än en spelare. Det har man ju sätt många gånger att en spelare kan spela dåligt för att de inte funkar med en tränare och sen när man byter tränare så släpper allt. Säckens hockey filosofi kanske inte var rolig att titta på men den funkade.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Lite oroande att flera lag behöver en spelskicklig back ala Högström. Jävla surt det skulle vara om Örebro, Växjö eller Saik kommer med ett "offer you can't refuse" erbjudande och vips så var den förstärkningen borta. Nu tror jag kanske inte det kommer hända men fan, detta är en säsong man aldrig riktigt får en chans att slappna av och sluta vara orolig.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sant, den dåliga starten kommer följa oss hela säsongen, oavsett Högströms vara eller inte vara.Benjamin L. Willard skrev:Lite oroande att flera lag behöver en spelskicklig back ala Högström. Jävla surt det skulle vara om Örebro, Växjö eller Saik kommer med ett "offer you can't refuse" erbjudande och vips så var den förstärkningen borta. Nu tror jag kanske inte det kommer hända men fan, detta är en säsong man aldrig riktigt får en chans att slappna av och sluta vara orolig.
Klart vi ska sikta uppåt, men det kommer bli enormt tungt att ta sig upp på slutspelsplats.
Vi måste förbi Örebro (fullt möjligt) och ett lag till. Vilket lag är rimligt att hinna ikapp?
Karlskrona och Malmö tror jag, i just den nämnda ordningen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tror det är större chans att vi går om Luleå än Malmö. Malmö spelar rätt bra nu. Bättre än i början av säsongen men allt flyt de hade då är borta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sant, den dåliga starten kommer följa oss hela säsongen, oavsett Högströms vara eller inte vara.Benjamin L. Willard skrev:Lite oroande att flera lag behöver en spelskicklig back ala Högström. Jävla surt det skulle vara om Örebro, Växjö eller Saik kommer med ett "offer you can't refuse" erbjudande och vips så var den förstärkningen borta. Nu tror jag kanske inte det kommer hända men fan, detta är en säsong man aldrig riktigt får en chans att slappna av och sluta vara orolig.
Klart vi ska sikta uppåt, men det kommer bli enormt tungt att ta sig upp på slutspelsplats.
Vi måste förbi Örebro (fullt möjligt) och ett lag till. Vilket lag är rimligt att hinna ikapp?
Men jag är nöjd om vi går om Örebro och Karlskrona. För att gå om Karlskrona behöver vi ta in 12 poäng på 26 matcher. Det känns verkligen realistiskt.
Örebro kommer vi att passera, jag är helt övertygad om det. Örebro är sämst i serien, vilket de även varit under i princip hela säsongen. Att de ligger ovanför kvalstrecket beror på mer tillfälligheter än skicklighet, vilket kommer att visa sig än tydligare ju längre säsongen lider. Jag tror det blir kval för Örebro.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi måste förbi Örebro (fullt möjligt) och ett lag till. Vilket lag är rimligt att hinna ikapp?
I övrigt så är det nog bara Karlskrona som vi kan passera, såvida inget lag klappar ihop fullständigt. Malmö är för bra för att tappa sitt avstånd neråt.
Jag önskar bara att denna säsong kan ta slut och att vi är ovanför kvalstrecket så man kan ladda om för nästa säsong.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Vad fasen har hänt med Zamorsky i Örebro? Bänkad på sistone och ryktas nu vara på väg att få foten. Han är en av deras bäst producerande spelare och ligger dessutom på plusstatistik. De kan gärna få byta honom mot Kousa 

Varför envisas DIF Hockey med att behålla Adam när vi kunde ha signat till oss Anders Lindbäck? Det här är inte bra.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Måste beundra din ork att trolla i flera år på samma forum.Rocky3000 skrev:
Varför envisas DIF Hockey med att behålla Adam när vi kunde ha signat till oss Anders Lindbäck? Det här är inte bra.
Expert.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nytt kontrakt för Stefan Nyman http://www.difhockey.se/artikel/u48faiwp4-1lead/
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nyman är grym, fan vad bra. Vågar man tro på att Musses PP tar ett jävla kliv nästa säsong, med förhoppningsvis lite bättre spelarmaterial?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer