Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Tycker dock kanske inte man skall titta på en ny back om man bara har pengar till en ny spelare. Jiri kommer ju och eklund blir ju "bara" borta 1 månad. Tycker nog fortfarande att det som behövs är en riktgit bra center som kan få igång en kedja till. Känner jag DIF rätt lär det välkomma in en äldre sk stjärna med "fina" meriter frnån Tyskland eller något liknande.
Att ta in en back när Jiri ansluter i november (tror jag) sänder märkliga signaler. Ytterligare en back skapar senare på säsongen ett överskott på backar och ett underskott på spets framåt. Bättre är att i så fall att plocka över Jiri nu direkt. Plocka in en bra center och låt Falken spela back den närmaste månaden istället.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Östgöten skrev:
Kall-El skrev:Tycker dock kanske inte man skall titta på en ny back om man bara har pengar till en ny spelare. Jiri kommer ju och eklund blir ju "bara" borta 1 månad. Tycker nog fortfarande att det som behövs är en riktgit bra center som kan få igång en kedja till. Känner jag DIF rätt lär det välkomma in en äldre sk stjärna med "fina" meriter frnån Tyskland eller något liknande.
Att ta in en back när Jiri ansluter i november (tror jag) sänder märkliga signaler. Ytterligare en back skapar senare på säsongen ett överskott på backar och ett underskott på spets framåt. Bättre är att i så fall att plocka över Jiri nu direkt. Plocka in en bra center och låt Falken spela back den närmaste månaden istället.
Med andra ord så håller du med mig då? ( Fast jag tycker inte att Falk skall lira back utan plocka in en junis istället. )
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Jag tror aldrig att man riktigt varit på jakt efter en forward uta ndet har nog hela tiden handlat om en back, då Ronnie ser ut att få lägga rören på hyllan.

Själv vill jag se en forward av klass för att detta lag skall kunna gå att räknas som en kandidat till slutspel, för inte f-n siktar vi väl på Kvalserien?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:
Östgöten skrev:
Med andra ord så håller du med mig då? ( Fast jag tycker inte att Falk skall lira back utan plocka in en junis istället. )
Ja håller helt med dig. Kan för lite om Deilert för att bedöma hans förmåga och föreslår därför Falken som iallafall är bättre (som back) än Eriksson.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Frasse skrev:Jag tror aldrig att man riktigt varit på jakt efter en forward uta ndet har nog hela tiden handlat om en back, då Ronnie ser ut att få lägga rören på hyllan.

Själv vill jag se en forward av klass för att detta lag skall kunna gå att räknas som en kandidat till slutspel, för inte f-n siktar vi väl på Kvalserien?
Om ledningens tilltro till Danielsson och Otto är riktig behöver vi inte ytterligare en ytterforward eller center. Tyvärr tror jag att de är lite för optimistiska i bedömningen att Otto är en bra förstecenter och att Danielsson är en man för första- eller andrakedjan. Säsongen får utvisa och ansvaret är ledningens.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Frasse skrev:Jag tror aldrig att man riktigt varit på jakt efter en forward uta ndet har nog hela tiden handlat om en back, då Ronnie ser ut att få lägga rören på hyllan.
Är det så illa att Ronnie inte kan spela hockey något mer, eller menar du att han förmodligen slutar efter säsongen?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Djurgården vill ha Ossi Väänänen och har tackat nej till Travis Green.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e800215.ab
rikkard

Inlägg av rikkard »

Östgöten skrev:

Om ledningens tilltro till Danielsson och Otto är riktig behöver vi inte ytterligare en ytterforward eller center. Tyvärr tror jag att de är lite för optimistiska i bedömningen att Otto är en bra förstecenter och att Danielsson är en man för första- eller andrakedjan. Säsongen får utvisa och ansvaret är ledningens.
Danielsson lär som bäst spela i tredjekedjan. Ölvestad är tillbaka igen!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Bengan borta? Är han i Nashville på rookie camp?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Otto är ingen 1a center tyvärr. Typsik 2a eller 3e center där han förväntas hålla tätt bakåt samt skapa lite framåt ibland. En 1a center måste skapa mer offensivt och tyvärr saknar vi detta helt och hållet.

en sak är dock säker, hellre ser jag en junis få chansen och göra bort sig än att det plockas in en spelare a'la Sjögren som bara tillför en extra löneutgift.

Om Ronnie nu tvingas lägga av borde det väl dessutom innebära att vi får loss en rätt stor löneutgift som vi kan lägga på en annan spelare. Alltså det jag menar är att om Ronnie inte kan lira vidare borde det rimligtvis finnas utrymme till både en ny back och en ny anfallare.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Fricke skrev:Bengan borta? Är han i Nashville på rookiecamp?
Tror det är så ja.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kall-El skrev:Otto är ingen 1a center tyvärr. Typsik 2a eller 3e center där han förväntas hålla tätt bakåt samt skapa lite framåt ibland. En 1a center måste skapa mer offensivt och tyvärr saknar vi detta helt och hållet.

en sak är dock säker, hellre ser jag en junis få chansen och göra bort sig än att det plockas in en spelare a'la Sjögren som bara tillför en extra löneutgift.

Om Ronnie nu tvingas lägga av borde det väl dessutom innebära att vi får loss en rätt stor löneutgift som vi kan lägga på en annan spelare. Alltså det jag menar är att om Ronnie inte kan lira vidare borde det rimligtvis finnas utrymme till både en ny back och en ny anfallare.
Otto kan mycket väl vara en första center! Han måste få igång sitt självförtroende, då blir Otto hur farlig som helst i vinter. Ingen kan säga att Otto's högsta nivå är inte tillräcklig?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Det ryktas om att DIF har lagt bud på Ossi Väänänen. Stor, stor och stor.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=192698

EDIT: blocco hade visst skrivit.
Senast redigerad av Crashmash den 2007-09-18 15:53:26, redigerad totalt 2 gång.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Kall-el// Ronnie var garanterat billig i drift och täcker nog knnappt en allsvensk toppbacks lön.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

jensa öhling skrev:Kall-el// Ronnie var garanterat billig i drift och täcker nog knnappt en allsvensk toppbacks lön.
Tja förra året plockade Ronnie ut 460K plus eventuella pensionsavsättningar...
Skriv svar