Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Känns jäääävligt surt att tappa vår mest kompetenta ledare. Den enda som inte är inavlad dessutom. Att vi tappar honom till aih känns obeskrivligt dåligt. Han kan dra åt helvete. Och han är aldrig välkommen tillbaka.
Jag ser gärna att vi förlänger med ANTINGEN Kalus eller Ölvestad, men vi MÅSTE ha in en spelskicklig center också annars kan vi lika gärna lägga oss ner och dö på en gång. Såg också att Donatis lämnat för Österrike. De är för bra för Norge, men lockades väl främst av sedelbunten den här gången. Jaja...
Jag ser gärna att vi förlänger med ANTINGEN Kalus eller Ölvestad, men vi MÅSTE ha in en spelskicklig center också annars kan vi lika gärna lägga oss ner och dö på en gång. Såg också att Donatis lämnat för Österrike. De är för bra för Norge, men lockades väl främst av sedelbunten den här gången. Jaja...
Det vore faktiskt en bra lösning. Han lär inte kräva allt för mycket i lön då han tränat Almtuna tidigare. Frågan är om han är intresserad av att pendla för ett assisterande tränarjobb i allsvenskan?DIFtomppa skrev:-När vi gick in i den förra säsongen hade vi en tretränarlösning. Nu ser det annorlunda ut och vi har velat få in en tränare med ett större fokus på backsidan, dels för utbildning men också för att stärka vårt defensiva spel.
Kan det tänka sig vara Marcus Ragnarsson??
Lite småkul ändå att aik har en tränare som är livstidsmedlem i DIF. Avdelning: Johan Mattsson.
i
Hoho Sensei.
Även fast jag inte delar din hockeyfilosofi ens till 50%,
Så kan jag inte låta bli att beundras dig som verkligen tror på din ide`.
Jag är inte ironisk.
Även fast jag inte delar din hockeyfilosofi ens till 50%,
Så kan jag inte låta bli att beundras dig som verkligen tror på din ide`.
Jag är inte ironisk.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det skulle vara intressant med en matchserie mellan lag värvade av sensei och -daniel- med samma budget, även om jag har mina aningar om vilket som skulle vinna. 

Túrin Turambar skrev:Det skulle vara intressant med en matchserie mellan lag värvade av sensei och -daniel- med samma budget, även om jag har mina aningar om vilket som skulle vinna.
Faktiskt.Det spelar ingen roll vem som vinner.
Det skulle bara vara fantastiskt kul att se.
Filosofi mot filosofi så att säga.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skapa lagen i NHL 13, låt dem välja taktik och formationer etc. och simulera sedan matchen (spela självklart in spektaklet så att alla forumiter kan ta del av det), easyBoeman skrev:Túrin Turambar skrev:Det skulle vara intressant med en matchserie mellan lag värvade av sensei och -daniel- med samma budget, även om jag har mina aningar om vilket som skulle vinna.

Går ju inte nu eftersom alla spelare inte finns i NHL 13starvin_marwin skrev:Skapa lagen i NHL 13, låt dem välja taktik och formationer etc. och simulera sedan matchen (spela självklart in spektaklet så att alla forumiter kan ta del av det), easyBoeman skrev:Túrin Turambar skrev:Det skulle vara intressant med en matchserie mellan lag värvade av sensei och -daniel- med samma budget, även om jag har mina aningar om vilket som skulle vinna.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Vet inte vart jag läst detta, kanske tidigare här på forumet, men har inte Ragnarsson kopplats ihop med Frölunda tidigare? Rätta mig om jag har fel men känns bekant på något vis.. Tänkte främst på de som började spekulera i att Ragge eventuellt kunde vara en lösning som ass. tränare
Franchise Hockey Manager släpps ju i höst, då kan ju vi här på forumet en gång för alla kunna visa vem som hade varit bäst sportchef... 
Gällande ersättare till Bäcklin kan jag inte ens föreslå några bra kandidater, skulle väl vara Ragge isåfall.

Gällande ersättare till Bäcklin kan jag inte ens föreslå några bra kandidater, skulle väl vara Ragge isåfall.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Blir inte Ragge enligt mina källor..Edin skrev:Franchise Hockey Manager släpps ju i höst, då kan ju vi här på forumet en gång för alla kunna visa vem som hade varit bäst sportchef...
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Rubriken är dock väldigt missvisande. Det är inget nytt under solen. Att han förhandlar med DIF har han väl gjort sedan säsongen slutade?Morwin skrev:Orka om både Jimmie och Kalus ska in....
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/
Det var någon tidigare (SirDIFalot?), som inte trodde att det kunde bli en till forward om Kalus och Ölvestad förlänger. Nu när Bäcklin har stuckit (och kanske lämnar lite pengar i diff på den nya assisterande) hoppas jag innerligt att Djurgårdshjälpens extrapengar går till Kalus, att Ölvestad inte är jättedyr och att det finns utrymme för en till forward.
Är det orealistiskt tänkt?
Edit: jag kan inte skriva.
Senast redigerad av Mattebo den 2013-05-31 12:53:50, redigerad totalt 1 gånger.
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Jag tycker inte det är orealistiskt.Mattebo skrev:Rubriken är dock väldigt missvisande. Det är inget nytt under solen. Att han förhandlar med DIF har han väl gjort sedan säsongen slutade?Morwin skrev:Orka om både Jimmie och Kalus ska in....
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/
Det var någon tidigare (SirDIFalot?), som inte trodde att om det blev Kalus och Ölvestad så fanns det inte utrymme för en till utespelare. Nu när Bäcklin har stuckit (och kanske lämnar lite pengar i diff på den nya assisterande) hoppas jag innerligt att Djurgårdshjälpens extrapengar går till Kalus, att Ölvestad inte är jättedyr och att det finns utrymme för en till forward.
Är det orealistiskt tänkt?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Hoppas Äcklin satt på en stor lön som vi blev av med.
Tror ni vi fick betalt för Bäcklin om AIK köpte loss honom från kontraktet? Hur mycket isåfall?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Är det som football manager? Spelade gamla eastside hockey manager en del men tyckte inte det var riktigt lika bra som cm/fmEdin skrev:Franchise Hockey Manager släpps ju i höst, då kan ju vi här på forumet en gång för alla kunna visa vem som hade varit bäst sportchef...