Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Svanken

Silly Season 2026/27

Inlägg av Svanken »

Hc: Colliton
Ass: Albelin
Ass: Thoresen

Kosta vad det kosta vill.
AlltidOavsett
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Genidrag av MDB och Wiken att värva massa dyra spelare och ha en budget för toppen av ligan, utan att göra någon ändring alls på tränarsidan. Vad ser dom som vi inte ser?
Estrid

Silly Season 2026/27

Inlägg av Estrid »

Mash skrev: ↑2026-10-01 20:28:06
DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-01 20:05:25 Galen tanke: Vad gör Nils Ekman?
Yx-Nisse?

Kan inte bli sämre än vad det är
Har vi inte högre krav på en tränare än att det inte kan bli sämre?
antondahlback

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Allt är ju en chansning men under brinnande säsong ser jag gärna att man försöker hitta en kortsiktig lösning som kan stabilisera spelet så köper man sig tid för att hitta ett långsiktigt nytt spår. Se vad som kommer lös nästa sommar.

Säger ju såklart inte nej om ledningen känner att man hittar en långsiktig ersättare men det hellre att man väntar till sommaren om man inte är helt 100.
Stockholmimitthjärta

Silly Season 2026/27

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Jamen fram med ett seriöst bud till Colliton, har läst på nu😉, ge han 3år med option på två till då! Är det så han tränar juniorer i New Jersey borde det ju kunna lösas. Han har nog också tillräcklig pondus för att bli lyssnad på kan bli svårt med någon som blir starstruck av namn som Krüger, Josefsson, Hellberg och Hudon tror jag. Men hittar vi någon måste det vara en som kan hitta en ide att tro och spela efter. Sedan måste vi kanske rannsaka oss själva och ställa frågan vilka vi ska vara och spela som från j18 till senior. Vad har vi för ide? Skotergnaget har en ide från botten till toppen då borde vi också ha det.
-Sluta spela i Globen...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Efter mitt Kimby-debacle vågar jag inte föreslå något namn. Kan verkligen ingenting om Colliton. Jag hoppas bara att nästa rekrytering är välscoutad med en noggrann process, det blir ju trots allt Wikegård och MDBs första tränarrekrytering(!!)

Fram tills dess är jag beredd att köra på en interim som vill spela hockey. Jag vet att saker slutade sisådär med Garpen men i brist på andra namn tror jag han hade fungerat i 50 matcher.

Ring åtminstone upp och fråga;

”Tjena Garpen. Om du kollar igenom våra matcher, vad tycker du vi gör fel och vad skulle du göra annorlunda?”

Är man nöjd med svaret så kör. Personlighetsmässigt vet vi vad vi får.
Anti dump och sarg-ut.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fast Wikegård förlängde med Kimby. Så nog har han det STÖRSTA ansvaret över att Kimby är huvudtränare.
Är det nu så som många på detta forum skriver, att Kimby är så dålig som ni uttrycker, då är jag jävligt tveksam till om Wikegård ska göra några fler tränarrekryteringar. Dessutom har MDB funnits i kulisserna som ass till Wiken.
Ska de då få en andra chans om de nu förlängt med en sopa ( övervägande forumanalys)?

Är Kimby så dålig som flertalet är inne på, då är Wikegård/MDB inga att bygga vidare på. Och då är vi ute på tunn is .....ännu en gång.

Sedan, snacket om att spelarna kramar klubban för hårt redan efter någon match? Då ska man ju inte spela SHL med DIF om man har så taskiga nerver. Kanske ingen tillfällighet att många av våra "superstjärnor till nyförvärv" blev fast i AHL istället för NHL?
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-10-02 12:02:56 Fast Wikegård förlängde med Kimby. Så nog har han det STÖRSTA ansvaret över att Kimby är huvudtränare.
Är det nu så som många på detta forum skriver, att Kimby är så dålig som ni uttrycker, då är jag jävligt tveksam till om Wikegård ska göra några fler tränarrekryteringar. Dessutom har MDB funnits i kulisserna som ass till Wiken.
Ska de då få en andra chans om de nu förlängt med en sopa ( övervägande forumanalys)?

Är Kimby så dålig som flertalet är inne på, då är Wikegård/MDB inga att bygga vidare på. Och då är vi ute på tunn is .....ännu en gång.

Sedan, snacket om att spelarna kramar klubban för hårt redan efter någon match? Då ska man ju inte spela SHL med DIF om man har så taskiga nerver. Kanske ingen tillfällighet att många av våra "superstjärnor till nyförvärv" blev fast i AHL istället för NHL?
Det är klart att det är en diskussion värd att ta men samtidigt gör ju alla sportchefer felrekryteringar och felbeslut i alla lag oavsett om man vinner guld eller åker ur. Finns ingen som är 100%-ig och träffar rätt/fel på precis allt.

Allt handlar om felmarginaler och ha mer rätt än fel.
Anti dump och sarg-ut.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2026/27

Jim Morrison skrev: ↑2026-10-02 12:09:37
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-10-02 12:02:56 Fast Wikegård förlängde med Kimby. Så nog har han det STÖRSTA ansvaret över att Kimby är huvudtränare.

Det är klart att det är en diskussion värd att ta men samtidigt gör ju alla sportchefer felrekryteringar och felbeslut i alla lag oavsett om man vinner guld eller åker ur. Finns ingen som är 100%-ig och träffar rätt/fel på precis allt.

Sant. Mitt inlägg har såklart en provokativ touch mot att allt är så helfel med Kimby.

Men är Kimby värdelös samt att flertal spelare som värvats hit inte klarar pressen, då är ju Wikegårds arbete ett stort misslyckande.
Då kommer vi åka ur. Då har han ju inte lyckats alls, tvärtom.
Det har funnits hur mycket underlag som helst för att ta beslutet att förlänga med Kimby, eller hur?
På papperet är vi inget topplag, och börjar vi dessutom då underprestera, med spelare som har klena psyken.....vojne vojne, eller vad man nu ska säga.

Nu håller jag ju inte med majoriteten(?) här. Jag tror fortsatt att detta går vända. FBK är för bra just nu och ingen riktig värdemätare för ett nybyggt lag. Frölunda borta är ju alltid tufft. Sedan får vi se om spelet börjat bära frukt mot Örebro, hoppas det. Vill gärna se Lucas Carlsson i laget snarast. Kommer höja backsidan och lagets styrka rejält, vilket behövs.

Men har laget vänt Kimby ryggen redan nu, då är de ett gäng syltryggar som med den karaktären kommer spela ned oss i seriesystemet.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-10-02 12:24:24

Sant. Mitt inlägg har såklart en provokativ touch mot att allt är så helfel med Kimby.

Men är Kimby värdelös samt att flertal spelare som värvats hit inte klarar pressen, då är ju Wikegårds arbete ett stort misslyckande.
Det har funnits hur mycket underlag som helst för att ta beslutet att förlänga med Kimby, eller hur?
På papperet är vi inget topplag, och börjar vi dessutom då underprestera, med spelare som har klena psyken.....vojne vojne, eller vad man nu ska säga.

Nu håller jag ju inte med majoriteten(?) här. Jag tror fortsatt att detta går vända. FBK är för bra just nu och ingen riktig värdemätare för ett nybyggt lag. Frölunda borta är ju alltid tufft. Sedan får vi se om spelet börjat bära frukt mot Örebro, hoppas det. Vill gärna se Lucas Carlsson i laget snarast. Kommer höja backsidan och lagets styrka rejält, vilket behövs.

Men har laget vänt Kimby ryggen redan nu, då är de ett gäng syltryggar som med den karaktären kommer spela ned oss i seriesystemet.
Man kan också se det som att Kimby var en lyckad värvning men att han nu tagit laget så långt han kan. Han tog upp laget och höll oss kvar första säsongen. Därefter kanske man borde gått skilda vägar? Samtidigt skulle det aldrig ske inom idrottsvärlden. Man måste tyvärr köra det i botten och få sparken. Kan inte komma på att någon tränare och klubb gått skilda vägar i samförstånd innan det hela spårat ur? Sen håller jag med dig om att vi måste ge det lite mer tid den här säsongen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av -daniel- »

Ärligt talat så tror jag inte det finns på kartan att den sportsliga ledningen inom Djurgården Hockey ens överväger att göra sig av med Kimby i det här läget. Wikegård har varje gång han uttalat sig om Kimby framhävt hans kvaliteer osv.

Tror det måste gå åtminstone 5-10 matcher till och vi i princip är cementerade i botten innan det tänkbart skulle kunna hända någonting.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: ↑2026-10-02 12:39:07 Ärligt talat så tror jag inte det finns på kartan att den sportsliga ledningen inom Djurgården Hockey ens överväger att göra sig av med Kimby i det här läget. Wikegård har varje gång han uttalat sig om Kimby framhävt hans kvaliteer osv.

Tror det måste gå åtminstone 5-10 matcher till och vi i princip är cementerade i botten innan det tänkbart skulle kunna hända någonting.
Jag tror också att man vill se laget med vår förstaback i laget vilket jag kan förstå. Men det är en brant kulle att klättra redan från start här.
Anti dump och sarg-ut.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2026/27

Inlägg av Remy Lebeau »

-daniel- skrev: ↑2026-10-02 12:39:07 Ärligt talat så tror jag inte det finns på kartan att den sportsliga ledningen inom Djurgården Hockey ens överväger att göra sig av med Kimby i det här läget. Wikegård har varje gång han uttalat sig om Kimby framhävt hans kvaliteer osv.

Ja men samtidigt är det väl alltid så det låter?
Hur många gånger har du varit med om att tränaren sågas offentligt av ledningen, medans dom är kvar?

Brukar ju även heta att man har fullt förtroende, sen så får dom gå dagen efter.
Helt övertygad om att alla ser var detta är på väg, men det hjälper ju ingen om man vädrar det mot fans och media.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2026-10-02 12:49:15, redigerad totalt 4 gång.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2026/27

Art Vandelay skrev: ↑2026-10-02 12:32:30
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-10-02 12:24:24

Man kan också se det som att Kimby var en lyckad värvning men att han nu tagit laget så långt han kan. Han tog upp laget och höll oss kvar första säsongen. Därefter kanske man borde gått skilda vägar? Samtidigt skulle det aldrig ske inom idrottsvärlden. Man måste tyvärr köra det i botten och få sparken. Kan inte komma på att någon tränare och klubb gått skilda vägar i samförstånd innan det hela spårat ur? Sen håller jag med dig om att vi måste ge det lite mer tid den här säsongen.
Det kan mycket väl vara så. Återstår att se. Jag vill tro att Kimby tillsammans med Honken, Kruger och Josef kan vända på denna trend. Finns mycket kunskap där och med stöttning av Wiken är det inte hjärnkirurgi de ska ge sig på.
Att dra åt samma håll är avgörande för laget nu.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Det vore konstigt att sparka tränaren så här tidigt. Imorgon kommer det dock inte bli vackert. Kan mycket väl bli 7-0 eller 7-1. Så pressen kommer öka ytterligare. Kommer bli jobbigt för Kimby att behöva stå där och svara på frågor.
Skriv svar